Vervelende vrachtwagens!

Texan, heb jij uberhaupt wel ervaring in de transportsector behalve dan die achterlichten die zo irritant langzaam voor je aan het inhalen zijn?
Heel wat meer dan een studentje...... Ik werk al 15 jaar, waarvan een groot deel transport/logistiek gerelateerd. Tevens heb ik ervaring in warehousing, op- en overslag en reed ik 76.000km per jaar (gewoon in een koekblik ).


@sqking: van mij mag je 150 rijden als er geen "kip" op de weg is.... En als een vrachtwagen 90 rijdt, dan vind ik dat nog niet meteen asociaal.

Wat ik wel asociaal vind, is het recht van de sterkste, de "je-zoekt-het-maar-uit", "het-is-jouw-probleem" en "ik-druk-wel-door" mentaliteit.

Kleine ergenissen zijn er ook. Hoewel, ik erger mij eigenlijk al lang niet meer aan de medeweggebruiker. Ik leef er een stuk rustiger door en bovendien scheelt het een paar jaar met de hoeveelheid km'ers die ik per jaar maak.

Maar zo heel af en toe is er weer een actie die echt niet door de beugel kan. En ja, denk aan het voorbeeld van de buschauffeur zoals eerder beschreven in dit topic. En ja, vaak zijn het vrachtwagens waar ik mij echt aan erger (met name bumperkleven en doorduwen, oftewel levensgevaarlijke situaties).

En ik kan iedereen een HENKHENK aanraden. Dan moet je maar eens opletten hoe weinig het scheelt als je asociaal rijdt of gewoon relaxt en volgens de regels.

En iedereen die zich voor het karretje van de baas laat spannen en daardoor levensgevaarlijke stunts uithalen om maar op tijd te komen...... denk eens na!

En deze reactie is te dom voor woorden.
 
Heel wat meer dan een studentje...... Ik werk al 15 jaar, waarvan een groot deel transport/logistiek gerelateerd. Tevens heb ik ervaring in warehousing, op- en overslag en reed ik 76.000km per jaar (gewoon in een koekblik ).

Je hoeft niet stoer of uit de hoogte te doen hoor, gelukkig heb ik je ondanks je ervaring toch kunnen leren waarom een internationale rit makkelijker volgens de regels is te doen dan nationale ritten. :j
 
Texan, zonder jou aan te vallen:

Mijn mening: de beste planners of, in het algemeen mensen die verantwoordelijk zijn voor logistiek, zijn (ex)chauffeurs :Y

Wij hebben bij onze grootste opdrachtgever een afdeling die de rittenschema's maakt, de zogenaamde Centrale Transport Coördinatie. Zo af en toe denk je bij jezelf: "hoe kun je dit in hemelsnaam verzinnen?" Die mensen zijn met logistiek bezig, maar hebben soms nog nooit de binnenkant van een vrachtwagen gezien, laat staan dat ze weten hoe het er allemaal aan te gaat "op de vloer". En dat is niet altijd in hun voordeel!

Heb een hele tijd gewerkt met een planner die zelf ook op de vrachtwagen had gezeten, i-de-aal!!
 
Texan, zonder jou aan te vallen:

Mijn mening: de beste planners of, in het algemeen mensen die verantwoordelijk zijn voor logistiek, zijn (ex)chauffeurs :Y

Heb een hele tijd gewerkt met een planner die zelf ook op de vrachtwagen had gezeten, i-de-aal!!

:^

De planner waarmee ik het beste contact heb is er ook zo één :Y
Gewoon een degelijke trucker die het rustiger aan gaan doen is
omdat de vrouw hem vaker thuis wilde zien.
Gewoon van het type buikje&ketting+hanger met een mooie truck.

Heel wat meer dan een studentje......

Ik denk dat je slap loopt te ouwehoeren :z

Ik werk al 15 jaar, waarvan een groot deel transport/logistiek gerelateerd.

Als wat dan...dat zet je er niet bij :?

Tevens heb ik ervaring in warehousing, op- en overslag

Ik heb zelf ook in de op&overslag gezeten...maar wat heeft dat te maken met het werk op de weg :?

en reed ik 76.000km per jaar (gewoon in een koekblik ).

:Z :Z

Als ik zaterdagochtend vertrek en zondag in de middag weer terug ben bij een langere rit in de buurt van Hannover heb ik er zo'n 900 tot 1000km op zitten.
Ik wordt er niet warm of koud van die km-standen...de meeste km's tikken toch aan op
de snelweg...die dragen wel bij aan de ervaring...maar in een stuk mindere mate.... :z

Doe er 2 of 3 adressen bij en je komt echt wel boven de 15 uur gemakkelijk uit.

Ik ben niet zo moeilijk met mijn tijden...hoewel ik bijna geen schijven kapot
heb gereden zou ik daar niet zo'n moeite mee hebben als het van zeer groot belang is.
Maar als het om stukgoed met trailer of bakfiets gaat en bij supermarktdistri (waarbij ik nog nooit 10 adressen heb gezien :? ).....,dan heeft de planner dus een probleem......
Bij dat soort distri gaat de schijf er bij mij na 15 uur uit..en ik doe gewoon 9 uur rijtijd met
de wettelijke uitzondering van 2x10...

Deze jongen wil het sowieso wat rustiger aan gaan doen :Y
Wat betreft buitenlandse ritten die makkelijker zijn. In het buitenland heb je veel meer kans gecontroleerd te worden op je rijtijden. Deze moeten dus 100% correct zijn, wat betekent dat jij netjes aan de pauze moet houden en zeker 9 uur rust krijgt na max. 10 uur rijden. Je enige taak is dus 4,5 uur planken, pauze houden en weer 4,5 uur planken + eventueel een extra uurtje erbij... vervolgens kan je lekker op je reet zitten 9 uur lang.

Met koelers worden regelmatig schijffies kapotgereden en dat doet niets onder voor het binnenland ;) (je moet het alleen niet in bepaalde landen doen...dan ben je goed de lul)
Het is meer dat je evengoed je rust houdt en dus lekker langs de weg kunt eten
en in je cabine slaapt dat het buitenland rustiger is.
 
Laatst bewerkt:
Sommigen kunnen het niet begrijpen, anderen willen het niet begrijpen.... :W

Ga maar lekker zo door, het draagt in ieder geval niet bij om meer begrip voor jullie beroep op te brengen. Ik zie jullie wel weer in de file :W

full
 
Sommigen kunnen het niet begrijpen, anderen willen het niet begrijpen.... :W


Volgens mij beredeneer jij dat je door 76.000km rijervaring hebt toch :?

De chauffeurs die jij bekritiseerd maken meer km's als jou en ik kom vaak
tot dezelfde conclusie als jou dat er gasten tussen zitten die niet leren wat wel
en wat niet gevaarlijk is....kortgezegd wil dit dus zeggen dat km's maken niets zeggen
of je een goed chauffeur bent of niet....toch :?

Als jij alle foute punten van een ander ziet en op kan vangen ben je dus een
goed automobilist, ...oké..oké...niet ééntje die met een trek/oplegger over de
rijbaan van het toegemoetkomende verkeer het kruispunt een stuk naar links moet nemen om je bocht te halen en tevens op het verkeer moet letten en ook nog
eens je kopschot in de gaten moet houden om goed uit te kijken of je geen verkeersbord
meetikt...... maar rijden kan je in iig als de beste :} ............. :Z

het draagt in ieder geval niet bij om meer begrip voor jullie beroep op te brengen.

[afbeelding]

Ik dacht dat jij ook in de logistieke sector zat :?


En belangrijker is in deze kwestie is dat we niet op jou begrip zitten te wachten,
er zijn genoeg mensen die het wel begrijpen..en die werken niet in de logistieke sector.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan