Volkswagen wil motorfietsmerk

Nou is Honda natuurlijk van huis uit motorfabrikant, maar die maken toch ook oto's. En Suzuki & BMW ook. Yamaha maakt ook leuke vleugels, waarom zou VW dan geen motoren kunnen (laten) maken?

BMW maakt geen oto's
BMW is een fabriek van vliegtuigmotoren die motorfietsen bouwt!
toevallig hebben ze de Dixi autofabriek overgenomen en verkopen die auto's onder het BMW logo.
die sjonnies rijden dus eigenlijk in een Dixie 316i
de japanners vormen geen vergelijk, dat zijn een soort holdings, kawasaki is een scheepswerf.
 
maarruuhh...

na wat ik gelezen heb in De Pers van een paar dagen geleden is dat Volkswagen wel oren heeft naar Ducati.
of het zeker is dat ze die willen overnemen weet ik niet. er stond alleen dat ze wel erg geintresseerd waren.
 
de man die het binnen VAG min of meer voor hetzeggen heeft, Piëch, is enigszins megalomaan/geschift.

zijn ideeën lopen uiteen van slecht want economisch mislukt (Phaeton, rijdt verder prima)
tot waanzinnig en absurd ("Bugatti" Veyron, geen idee hoe dat rijdt helaas)

maar het kom er wel op neer dat wat hij bedenkt/eist gewoon gerealiseerd wordt binnen VAG, o.a. eerder genoemde auto's, maar ook de 3L Lupo&A2 (rijdt matig wel ontzettend zuinig) en ook het 1L studiemodel (verbruik 1:100) dat er al was voordat de hele hybridehype begon.

de kans is m.i. vrij groot dat hij krijgt wat hij wil en daarbij is hij niet gebonden aan Duitsland (liever niet zelfs, arbeid is er vrij prijzig)kijk maar naar Lamborghini, Seat, Skoda, Bentley etc.

voor zover ik weet is Ducati in handen van Amerikaanse investeerders (Texas?) en die beste mensen zullen een goed bod vast wel overwegen.
 
Volkswagen heeft wel meer mooie auto's gemaakt. Ik heb nog altijd een zwak voor de T1 Spijlbus en laten we eerlijk zijn, de Karmann Ghia is een van de weinige echt mooie vierwielers die ooit gemaakt zijn.

Maar toegeven, deze voorbeelden komen ook uit het kever tijdperk.

Laat ik nou een Karmann Ghia hebben(type 14 coupe) en ook een Ducati dus het past wel
 
Laatst bewerkt:
Porsche heeft ook de deux-chevaux (lelijke eend) ontworpen. Vandaar het luchtgekoelde boxerblokje en de ronde vormen zoals bij de kever. Voor die tijd een vooruitstrevend ontwerp.

Het blokje van de Smart is volgens wat ik heb gehoord ook door de porschefabriek ontworpen.

Porsche heeft volgens mij niet de 2cv ontworpen hoor

Autofabrikant André Citroën besloot in 1935 een auto te ontwikkelen die geschikt zou moeten zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture . Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als 'een paraplu op vier wielen'. Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilo aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het mogelijk zou moeten zijn om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn. Een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. 's Zondags moest de boer er met een hoed op in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.
 
de man die het binnen VAG min of meer voor hetzeggen heeft, Piëch, is enigszins megalomaan/geschift.

zijn ideeën lopen uiteen van slecht want economisch mislukt (Phaeton, rijdt verder prima)
tot waanzinnig en absurd ("Bugatti" Veyron, geen idee hoe dat rijdt helaas)

maar het kom er wel op neer dat wat hij bedenkt/eist gewoon gerealiseerd wordt binnen VAG, o.a. eerder genoemde auto's, maar ook de 3L Lupo&A2 (rijdt matig wel ontzettend zuinig) en ook het 1L studiemodel (verbruik 1:100) dat er al was voordat de hele hybridehype begon.

de kans is m.i. vrij groot dat hij krijgt wat hij wil en daarbij is hij niet gebonden aan Duitsland (liever niet zelfs, arbeid is er vrij prijzig)kijk maar naar Lamborghini, Seat, Skoda, Bentley etc.

voor zover ik weet is Ducati in handen van Amerikaanse investeerders (Texas?) en die beste mensen zullen een goed bod vast wel overwegen.

Tuurlijk...een geschifte/megalomane bestuurder als topman van een concern als VAG. De laatste die in Duitsland zoiets geflikt heeft was Adolf Hitler.
Weet niet of Ducati zo'n goed idee is, die zijn momenteel booming, dus stervensduur.
Neem lekker Aprilia over, komt die V4 er tenminste ook eens.
 
Hmmm zou er dan ook een GTI versie van komen met zadel in dat verdomd lelijke ruitjes motief?? :r
Als het Porsche zou gaan heten hoop ik niet dat er ook bij de motorafdeling zulke luie ontwerpers zitten, veranderen ze alleen elk jaar de vorm van de koplamp een beetje en het model voor het nieuwe jaar is daar... :X

Da's dan al meer dan ze bij MV Agusta en Ducati doen. Nieuw stikkertje hier of daar, en hoppa, weer een nieuw model geboren.

En als je beschikt over tijdloos design, waarom niet.
 
Laatst bewerkt:
Porsche heeft volgens mij niet de 2cv ontworpen hoor

Autofabrikant André Citroën besloot in 1935 een auto te ontwikkelen die geschikt zou moeten zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture . Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als 'een paraplu op vier wielen'. Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilo aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het mogelijk zou moeten zijn om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn. Een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. 's Zondags moest de boer er met een hoed op in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.

Ik heb mij vergist, het was de 4CV van renault.
 
Porsche heeft volgens mij niet de 2cv ontworpen hoor

Autofabrikant André Citroën besloot in 1935 een auto te ontwikkelen die geschikt zou moeten zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture . Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als 'een paraplu op vier wielen'. Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilo aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het mogelijk zou moeten zijn om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn. Een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. 's Zondags moest de boer er met een hoed op in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.

Ik heb mij vergist, het was de 4CV van renault.
full
 
ook niet van de hand van porsche


De 4CV was oorspronkelijk bedacht en ontworpen heimelijk door de Renault-ingenieurs tijdens de Duitse bezetting van Frankrijk tijdens de Tweede Wereldoorlog, toen de fabrikant is onder strikte orders te ontwerpen en te produceren alleen commerciële en militaire voertuigen. A design team led by Fernand Picard, Charles-Edmond Serre and Jean-Auguste Riolfo envisioned a small, economical car (similar to the Volkswagen Beetle) suitable for the economically difficult years which would inevitably follow the war. Een team onder leiding van Fernand Picard, Charles-Edmond Serre en Jean-Auguste Riolfo voorzien van een kleine, zuinige auto (vergelijkbaar met de Volkswagen Beetle) geschikt zijn voor de economisch moeilijke jaren die volgen zou onvermijdelijk de oorlog. The first prototype was completed in 1942 and two more prototypes were produced in the following three years, with the 4CV ultimately presented to the public and media at the 1946 Paris Motor Show . Het eerste prototype werd voltooid in 1942 en nog twee prototypes werden geproduceerd in de volgende drie jaar, met de 4CV uiteindelijk voorgelegd aan het publiek en de media op de 1946 Paris Motor Show.
 
ook niet van de hand van porsche


De 4CV was oorspronkelijk bedacht en ontworpen heimelijk door de Renault-ingenieurs tijdens de Duitse bezetting van Frankrijk tijdens de Tweede Wereldoorlog, toen de fabrikant is onder strikte orders te ontwerpen en te produceren alleen commerciële en militaire voertuigen. A design team led by Fernand Picard, Charles-Edmond Serre and Jean-Auguste Riolfo envisioned a small, economical car (similar to the Volkswagen Beetle) suitable for the economically difficult years which would inevitably follow the war. Een team onder leiding van Fernand Picard, Charles-Edmond Serre en Jean-Auguste Riolfo voorzien van een kleine, zuinige auto (vergelijkbaar met de Volkswagen Beetle) geschikt zijn voor de economisch moeilijke jaren die volgen zou onvermijdelijk de oorlog. The first prototype was completed in 1942 and two more prototypes were produced in the following three years, with the 4CV ultimately presented to the public and media at the 1946 Paris Motor Show . Het eerste prototype werd voltooid in 1942 en nog twee prototypes werden geproduceerd in de volgende drie jaar, met de 4CV uiteindelijk voorgelegd aan het publiek en de media op de 1946 Paris Motor Show.

Wel heel erg off-topic: Porsche heeft als krijgsgevangene in Frankrijk veel gedwongen ontwikkelingswerk gedaan. o.a. voor Renault. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat in de 4CV wat van zijn ideetjes verwerkt zijn.
De torsie-as vering zoals aan de achterzijde van de R16 toegepast, was eind 40er jaren al door Porsche geschetst.

Volkswagen motorfietsen: Volgens mij zwerven er op het internet nog plaatjes van motorfietsen met Kever-blokken rond.
Maar dat bedoelen ze vast niet, bij Volkswagen.
 
maar daardoor is hij nog niet de ontwerper dat bedoelde ik ermee.
Harley heeft dacht ik toch ook een door porsche ontwikkelt blok gebruikt meen ik een paar jaar geleden?
 
Laatst bewerkt:
Dus kwalijkzakierijders toeren op een slagschip of olietanker.....
Kawa bouwt inderdaad schepen, vliegtuigen, etc

http://www.khi.co.jp/index_e.html

Porsche heeft ook de deux-chevaux (lelijke eend) ontworpen. Vandaar het luchtgekoelde boxerblokje en de ronde vormen zoals bij de kever. Voor die tijd een vooruitstrevend ontwerp.

Het blokje van de Smart is volgens wat ik heb gehoord ook door de porschefabriek ontworpen.

Porsche design (Porsche Design) heeft dat gedaan, net als onder andere het V-rod blok van HD.. Is een aparte design studio en valt niet onder de fabriek.. (weet niet eens of het nog onderdeel is van de VAG groep)

Als Vw een motormerk wil, kopen ze er toch gewoon een? Lijkt me niet per se een slechte ontwikkeling..
 
Ze moeten jama/jawa kopen/overnemen,....een goed designteam laten invliegen,..en een goede marketingmachine opstarten,....

zul je zien,...net als bij Skoda,...dat zo'n jama/jawa,...helemaal niet verkeerd zou kunnen zijn!!

Volg de Jawa rijder ;) :)
 
En eigenlijk zijn ze er dus al lang: Die trikes met zo'n keverblok achterop. (Ik bedoel natuurlijk de motor...) Veel lawaai, weinig prestatie, veel show, waarschijnlijk best veel lol. Kap erover en je kunt de naam volkswagen gewoon aanhouden.
 
En eigenlijk zijn ze er dus al lang: Die trikes met zo'n keverblok achterop. (Ik bedoel natuurlijk de motor...) Veel lawaai, weinig prestatie, veel show, waarschijnlijk best veel lol. Kap erover en je kunt de naam volkswagen gewoon aanhouden.

zo gezien bestaan ze al jaren, amazonas.
 
Ze moeten jama/jawa kopen/overnemen,....een goed designteam laten invliegen,..en een goede marketingmachine opstarten,....

zul je zien,...net als bij Skoda,...dat zo'n jama/jawa,...helemaal niet verkeerd zou kunnen zijn!!

Volg de Jawa rijder ;) :)
_O- ik zie het inderdaad zo maar eens gebeuren
 
Terug
Bovenaan Onderaan