Vraagje aan de dames

he janice,

groot gelijk hoor, lekker eigen tempo lessen en dalijk als je je rijbewijs hebt ook lekker in je eigen tempo rijden! dat werkt toch eigenlijk altijd het beste is mijn ervaring!

succes met lessen! ik blijf het leuk vinden al die verhalen hoier, maar dat stoere gedoe van hoe hard ie gaat interessert me weinig... ik weet wat je bedoeld (alleen pushen ze mij hier een beetje van de andere kant, liever geen motor enzo... maja ze hebben wel door dat ik niet tegen te houden ben en mijn vriend vind het geloof ik stiekum wel een beetje leuk aan het worden... :D)
 
he janice,

groot gelijk hoor, lekker eigen tempo lessen en dalijk als je je rijbewijs hebt ook lekker in je eigen tempo rijden! dat werkt toch eigenlijk altijd het beste is mijn ervaring!

succes met lessen! ik blijf het leuk vinden al die verhalen hoier, maar dat stoere gedoe van hoe hard ie gaat interessert me weinig... ik weet wat je bedoeld (alleen pushen ze mij hier een beetje van de andere kant, liever geen motor enzo... maja ze hebben wel door dat ik niet tegen te houden ben en mijn vriend vind het geloof ik stiekum wel een beetje leuk aan het worden... :D)

dat pushen van de andere kant ken ik ook hoor, maar ze maken het gelukkig niet te bont. het is meer dat ze bezorgt zijn.
wat je viend betreft: wie weet steek je hem wel aan :) wordt het straks een soort gelijk verhaal als de mijne. alles op zijn tijd ;)
 
het bleef wel trekken alleen het hele gepraat eromheen over hoe hard ze wel niet gingen en hoe onverantwoord soms en dan ook nog vinden dat dat stoer is.
dat stond me tegen. bovendien wilde manlief het zo graag dat ik weer begon. en ik ben iemand die alles doet wat niet gezegt wordt :P
huh :? O-)



*D
 
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn de redenen, waarom vrouwen gaan motorrijden anders dan die van mannen? Van wat ik tot nu toe lees verschilt er weinig.
 
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn de redenen, waarom vrouwen gaan motorrijden anders dan die van mannen? Van wat ik tot nu toe lees verschilt er weinig.

Er zal ook niet een groot verschil in zitten. De meeste zijn toch wel het zelfde. De een gaat motor rijden omdat haar vriend/man het ook doet, de ander weer omdat het haar al jaren interesseert of dat het een "passie" is voor haar.

P.s. Ik weet of ik het, bij de laatste reden, goed genoeg heb omschreven met het woord "passie" :?
Anders vullen jullie het maar aan.
 
Vind ik anders een prima omschrijving. Verslaving klinkt meteen zo negatief.
 
Er zal ook niet een groot verschil in zitten. De meeste zijn toch wel het zelfde. De een gaat motor rijden omdat haar vriend/man het ook doet, de ander weer omdat het haar al jaren interesseert of dat het een "passie" is voor haar.

P.s. Ik weet of ik het, bij de laatste reden, goed genoeg heb omschreven met het woord "passie" :?
Anders vullen jullie het maar aan.

ik zie het wel als een passie. maar wel een passie waarin ik mijn verstand niet verlies :)
 
Op donderdag 01 januari 2004 13:06 schreef janice het volgende:
..."leuk, al die meiden hier :)
wie weet komt er ooit een meeting met allemaal vrouwen :] "

Kijk, dat lijkt me dus een PRIMA plan!!!

"en ik ben iemand die alles doet wat niet gezegt wordt :P "

Ik ook! Hoe harder ze roepen "Niet doen", hoe meer zin ik erin krijg. Mijn ouders vinden het maar niks, die hebben het steeds over mijn drie kindertjes... Toch lijkt het erop dat ze het hebben geaccepteerd: mijn vader gaf me een financieel kerstkado met de mededeling: "Als je dan zonodig moet motorrijden, koop dan in elk geval een goeie helm!" :)

"ik ga er weer voor, maar wel op MIJN manier. ik laat me niet opjutten. ik doe het omdat IK het leuk vind. ik voel me er goed bij!"

Heb jij dat nou ook, dat gevoel van onafhankelijk zijn? Niet dat ik zo aan huis gebonden ben hoor, maar 'moeders op de motor' vind ik toch wel een leuk idee! Mijn wederhelft wil ook wel zijn A-rbw halen, al is het alleen maar omdat dat het enige stempeltje is dat hij nog niet heeft, maar de ware passie heeft-ie (nog) niet. Ik wacht wel af...
 
hahahaha,.beter laat dan nooit!,...........en ik zit nu hard na te denken over zo'n meerdaagse lescursus,kan moeilijk de tijd vinden voor elke week een anderhalf uur lessen.

greetzzz

Je bedoelt zo'n VRO cursus, die ben ik wel van plan om over 1 a 2 jaar te gaan volgen! Is altijd handig!

Op donderdag 01 januari 2004 18:05 schreef JanB het volgende:
Vind ik anders een prima omschrijving. Verslaving klinkt meteen zo negatief.

Voor mij is het wel een verslaving, maar wel op een positieve manier! Er gaat geen dag voorbij of ik heb het over motoren! Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het mijn leven is! :}
 
hoi meissie,
ja, zoals jij dat gevoel omschrijft bedoel ik het eigenlijk ook.
ik zit inderdaad niet veel thuis, ik pak regelmatig de auto om door nederland te toeren. straks kan ik dat lekker op mijn eigen motor doen. lekker alleen met mezelf, je eigen gedachten de natuur om je heen :9~ kan me er al helemaal op verheugen.

heb het mijn ouders toch maar verteld. en inderdaad, mijn 2 kinderen kwamen wel ter sprake. maar wat is het verschil? ik zit nu ook regelmatig op de weg met de auto... mijn vader leek het wel leuk te vinden, maar ook wel eng. toch leuk dat je af en toe nog het gevoel mag hebben dat je iemands kleine meisje bent en blijft :) helaas kreeg ik geen financiele bijdrage ;)

je echtgenoot zal die passie pas ECHT gaan ervaren als ie regelmatig op de motor zit. wees nou eerlijk, het kan toch haast niet anders? het gevoel van vrij zijn?
een machine waar, als het goed is, jij de baas over bent.. mijn "gevoel van" zat ver weg, ook ik had niet het idee dat het ooit weer zou komen. en toch is dat wel gebeurd :} (gelukkig)

wat die meeting betreft: ik ben voor!!!!!
 
Laatst bewerkt:
hoi meissie,
ja, zoals jij dat gevoel omschrijft bedoel ik het eigenlijk ook.
ik zit inderdaad niet veel thuis, ik pak regelmatig de auto om door nederland te toeren. straks kan ik dat lekker op mijn eigen motor doen. lekker alleen met mezelf, je eigen gedachten de natuur om je heen :9~ kan me er al helemaal op verheugen.

heb het mijn ouders toch maar verteld. en inderdaad, mijn 2 kinderen kwamen wel ter sprake. maar wat is het verschil? ik zit nu ook regelmatig op de weg met de auto... mijn vader leek het wel leuk te vinden, maar ook wel eng. toch leuk dat je af en toe nog het gevoel mag hebben dat je iemands kleine meisje bent en blijft :) helaas kreeg ik geen financiele bijdrage ;)

wat die meeting betreft: ik ben voor!!!!!

De financiele bijdrage kreeg ik iedere maand van mijn baas, daar stond wel tegenover dat ik 40 uur in de week werk (of heet dat gewoon salaris?!?! :? )

Mijn ouders vonden het ook een eng idee dat ik ging rijden, maar nu dat ik er zoveel mee bezig ben begint het bij hun ook wel een beetje te kriebelen!

Ik vind het gewoon zo heerlijk om af en toe alleen te zijn en gewoon uit te waaien! Heerlijk!!! :] (nu gaat het even moeilijk want mijn motor staat met een kapotte koppakking bij de garage B| )
 
Op donderdag 01 januari 2004 19:15 schreef Krissie0912 het volgende:Je bedoelt zo'n VRO cursus, die ben ik wel van plan om over 1 a 2 jaar te gaan volgen! Is altijd handig!Voor mij is het wel een verslaving, maar wel op een positieve manier! Er gaat geen dag voorbij of ik heb het over motoren! Ik denk dat ik wel kan zeggen dat het mijn leven is! :}
kijk, dat heb ik nou ook :)
 
De financiele bijdrage kreeg ik iedere maand van mijn baas, daar stond wel tegenover dat ik 40 uur in de week werk (of heet dat gewoon salaris?!?! :? )

Mijn ouders vonden het ook een eng idee dat ik ging rijden, maar nu dat ik er zoveel mee bezig ben begint het bij hun ook wel een beetje te kriebelen!

Ik vind het gewoon zo heerlijk om af en toe alleen te zijn en gewoon uit te waaien! Heerlijk!!! :] (nu gaat het even moeilijk want mijn motor staat met een kapotte koppakking bij de garage B| )

Ja, die van dat salaris komt me bekend voor. Ik heb dit schooljaar uitbreiding (van 0,6 naar 0,8 baan) en heb tegen mijn gezin gezegd dat dit extra geld eerst voor mamma is. Lessen, uitrusting, motor - als ik alles heb mag het gezin weer!

Trouwens Krissie, ik lees dat je net geslaagd bent? Gefeliciteerd!
 
De financiele bijdrage kreeg ik iedere maand van mijn baas, daar stond wel tegenover dat ik 40 uur in de week werk (of heet dat gewoon salaris?!?! :? )

Mijn ouders vonden het ook een eng idee dat ik ging rijden, maar nu dat ik er zoveel mee bezig ben begint het bij hun ook wel een beetje te kriebelen!

Ik vind het gewoon zo heerlijk om af en toe alleen te zijn en gewoon uit te waaien! Heerlijk!!! :] (nu gaat het even moeilijk want mijn motor staat met een kapotte koppakking bij de garage B| )


o, daarvoor krijg ik al dat geld van mijn baas! ach mijn baas is gelukkig wel sociaal. ik mag vooral 's nachts werken (lees slapen), krijg een zeer leuke vergoeding, en kan daardoor overdag lekker met motor de hort op ;)
eeeehhh, nu even geen rare dingen denken over mij,ik werk in de gezondheidszorg.

wat voor motor heb je eigenlijk en gaat het lang duren voordat ie weer klaar is?
troost je met de gedachte dat het toch geen weer is om te rijden.
 
Ja, die van dat salaris komt me bekend voor. Ik heb dit schooljaar uitbreiding (van 0,6 naar 0,8 baan) en heb tegen mijn gezin gezegd dat dit extra geld eerst voor mamma is. Lessen, uitrusting, motor - als ik alles heb mag het gezin weer!

Trouwens Krissie, ik lees dat je net geslaagd bent? Gefeliciteerd!

Thnx!! En minder dat je meer gaat werken ( :? ) maar ja, zo heb je wel meer geld voor de motor! Ik ben er de afgelopen maanden achter gekomen dat het een erg dure hobby is! Maar ik heb het ervoor over!! *D

Op donderdag 01 januari 2004 19:30 schreef janice het volgende:o, daarvoor krijg ik al dat geld van mijn baas! ach mijn baas is gelukkig wel sociaal. ik mag vooral 's nachts werken (lees slapen), krijg een zeer leuke vergoeding, en kan daardoor overdag lekker met motor de hort op ;)
eeeehhh, nu even geen rare dingen denken over mij,ik werk in de gezondheidszorg.

wat voor motor heb je eigenlijk en gaat het lang duren voordat ie weer klaar is?
troost je met de gedachte dat het toch geen weer is om te rijden.


Ik heb een rode kawa zz-r250 gekocht. Als het goed is wordt hij begin volgende week gemaakt! Dan kan ik er even op rijden en heel misschien wel inleveren voor een zwarte kawa zz-r250 uit '03! :}

Ik heb er trouwens geen problemen mee met het weer! Zolang het niet te gevaarlijk is (gladheid bijv.) rij ik! Ik heb geen autorijbewijs (motor is dus echt mijn passie/verslaving)!
 
Op donderdag 01 januari 2004 19:37 schreef Krissie0912 het volgende:Thnx!! En minder dat je meer gaat werken ( :? ) maar ja, zo heb je wel meer geld voor de motor! Ik ben er de afgelopen maanden achter gekomen dat het een erg dure hobby is! Maar ik heb het ervoor over!! *DIk heb een rode kawa zz-r250 gekocht. Als het goed is wordt hij begin volgende week gemaakt! Dan kan ik er even op rijden en heel misschien wel inleveren voor een zwarte kawa zz-r250 uit '03! :}

Ik heb er trouwens geen problemen mee met het weer! Zolang het niet te gevaarlijk is (gladheid bijv.) rij ik! Ik heb geen autorijbewijs (motor is dus echt mijn passie/verslaving)!

da's niet gek, een motor van nog geen jaar oud.
maar deze rode heb je ook nog maar net begrijp ik? welk jaar komt die dan?

hoezo een die hard?
ik heb mijn autorijbewijs al 11 jaar en ik weet nu al dat ik een mooi weer rijder zal worden. vind het nu veel te koud, maar zie inderdaad wel meer mensen met alle plezier op de motor stappen om een eindje te gaan rijden. brrrr
 
da's niet gek, een motor van nog geen jaar oud.
maar deze rode heb je ook nog maar net begrijp ik? welk jaar komt die dan?

hoezo een die hard?
ik heb mijn autorijbewijs al 11 jaar en ik weet nu al dat ik een mooi weer rijder zal worden. vind het nu veel te koud, maar zie inderdaad wel meer mensen met alle plezier op de motor stappen om een eindje te gaan rijden. brrrr

De motor die ik nu rij (of eigenlijk nog niet rij B| ) komt uit '93. Dus ik ga er 10 jaar op vooruit! ;)

Ik vind het heerlijk op de motor met ieder weer! Gister was het ook een lekker temperatuurtje om te rijden! Vandaag weet ik niet wat ik gedaan had, want ik heb nog nooit met sneeuw gereden! (ja, het sneeuwde in Brabant!)
 
De motor die ik nu rij (of eigenlijk nog niet rij B| ) komt uit '93. Dus ik ga er 10 jaar op vooruit! ;)

Ik vind het heerlijk op de motor met ieder weer! Gister was het ook een lekker temperatuurtje om te rijden! Vandaag weet ik niet wat ik gedaan had, want ik heb nog nooit met sneeuw gereden! (ja, het sneeuwde in Brabant!)

10 jaar erop vooruit is niet niks. laat je ons weten of dat doorgaat?
hier sneeuwde het net even, maar 't is ook alweer weg :(
 
(ja, het sneeuwde in Brabant!)
En ook hier :]

full


edit: mijn allerbeste wensen voor de dames voor 2004 !
Dat het aantal dames op dit forum flink zal stijgen dit jaar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan