vreemdste voorwerp dat je ooit hebt ontweken ?

Vreemdste dat ik net NIET kon ontwijken: rotonde in Frankrijk. Op een secundaire weg midden in de nacht, aardedonker, inhaalactie op twee vrienden die bijna uit zicht waren. Dus gas erop. Rotonde 1: mwah dat kon achterafgezien harder, Rotonde 2: mwah zie je wel toch nog iets harder, Rotonde 3: mietje, kan harder, geef toch eens gas. Rotonde X: tering dat haal ik niet; vol in de remmen en toen dwars eroverheen. De stoeprand waar ik overheen moest was hooguit 3 cm lager als de as van m'n voorwiel. Ik zag mezelf al vliegen. Wonder boven wonder ging alles goed. Met volle vaart de stoeprand (zo'n 20 cm haaks op de weg) over.

Ik zat nog steeds op m'n fiets. Stoppen, en kijken of m'n spaken, voorvork, balhoofd nog één met de rest van de motor waren. Tering, alles was nog 100% OK.

En toen natuurlijk nog harder achter m'n vrienden aan. Toen ik ze ingehaald had, was de adrenaline inmiddels redelijk gezakt.
 
Een motoragent !!! die liep over de aanrit van de Brienenoordbrug een matras plots van de rijbaan weg te trekken.. (motor had ie in de berm gezet)
Maar wel een heeel goede daad van 'm dat ie dat deed want anders was ik over dat matras heen gereden.
 
3 jaar geleden het nodige tegen gekomen tijdens een reis door Australie op de motor:

Rijd op een middag richting Derby ruik ik een rottende vlees lucht volgende wat ik na een blinde bocht zag was een komplete koe op de weg die was aangereden door een Roadtrain.

die zelfde week dacht ik dat ik een strip ijzerdraad op de weg zag liggen dus kom dichter bij beweegd het ineens... begin uit te wijken naar rechts (ze rijden daar links) blijkt het een grootte slang te zijn van een meter of 2 B| gelukkig net kunnen ontwijken maar het is wel rare gewaarwording.

Tijdens de schemering/donker is het ook niet echt handig om daar te rijden omdat er dan veel dieren op de weg zijn. Een keer moest ik helaas wel want had een trip niet goed ingeschat. |( die avond meer kangaroe's gezien dan me hele reis :( klere beesten blijven midden op de weg staan en als je dan uitwijkt springen ze dezelfde kant uit. B| Bij wallaby's is dat niet zo erg (~30 cm) ;) maar als je een rode kangaroe (~2M) tegenkomt ben je iets minder blij. ;) Effectiefste oplossing: licht uit kijken waarheen hij springt en uitwijken, licht weer aan.
 
Een tweezits bank op de A12 :? zat wel in de auto maar was niet echt fijn.
En een keer in Meppel een te hoog geladen vrachtwagen met komplete huismuren ging onder een tunnel en .... harde knal... ongeveer 10 meter voor mijn wagen (ik ging hem net inhalen)
 
Tijdens mijn motorrijlessen een andere leerling die net op z'n snuit was gegaan...
Heb de eerste twee weken trillend op de motor gezeten.....
 
Een keer een ruitje dat van een glaszettersbusje af kwam zeilen... Gewoon zo´n lel van anderhalf bij twee meter of zo...

Ontwijken was niet mogelijk, busje kwam me tegemoet gereden. Heb de ruit geraakt voordattie kans zag de weg te raken. Was blij dat ik in het koekblik zat. Je wil niet weten wat voor schade het dan al oplevert!!! Ff niet aan denken dat ik op de motor gezeten zou hebben, brrrr...
 
Vanmiddag een schaar op de weg ontweken.

Gelijk maar even gestopt om hem aan de kant te schoppen, je weet
nooit wat er nog kan gebeuren O-)
 
Vreemdste wat ik heb geprobeerd te ontwijken was een fietstas. Lees: Geprobeerd te ontwijken. Ik kopte hem nog net weg met de achterkant van mijn helm.

Ding kwam van een auto voor me afzeilen, en kon hem eigenlijk niet meer ontwijken. Ik wilde net gaan inhalen, maar ik moest wachten op verkeer van achter me. Toen ik over mijn schouder keek en weer terug was die fietstas al een behoorlijk eind onderweg naar mijn hoofd. Wegduiken, kin bijna op de tank voelde ik nog net 'tok' tegen mijn achterhoofd.

Heb het autotje dat hem kwijtraakte nog op de vluchtstrook weten te krijgen met heftig gebaren en er voor gaan rijden. Ik wilde natuurlijk even gaan vertellen hoe boos ik wel niet was. Eenmaal daar bleek het een oud stel te zijn. Opa had veel spijt, en beloofde mij de volgende keer zijn nieuwe fietstas gewoon op de achterbank te leggen. Oma stapte uit met een thermoskan verse koffie. Of ik niet een bakkie wilde voor de schrik...
 
Leuk topic...

Goed, 1 keer een matras op een 100km weg, gelukkig overdag en goed zichtbaar, heb hem ontweken.

En in Schotland een kudde bange schapen die op me af kwam denderen.
Stilzetten, benen wijd aan de grond en wachten tot ze weggevlucht zijn... :)

Zwaluwtje tegen m'n helm reken ik niet mee ;)
 
geinig allemaal, ik heb een maand of wat geleden een deuk in een meeuw geschopt die dacht dat het wel handig was om voor mijn motor langs te vliegen, toen ik met 160 aankwam. Deed ff pijn maar ik ben er helemaal overheen gekomen hoor ;)
 
Het meest vreemde dat ik tot nu toe heb ontweken was een neushoorn (en geen roze).
Ik was niet op de motor, maar ik wist niet dat ik zo hard kon lopen.

Op de motor was het een speedboot op de weg.
 
Het vreemdste dat ik heb ontweken was een bestelbus, die in ging halen in een bocht. Gozer had mij niet gezien. Vond het wel vreemd dat ik op m'n plaat ging het zicht was toch goed. |( |( :( :( :(

Doe ik een keer rustig (ik hield me braaf aan de snelheid) gebeurt er dit. :?
 
Toen ik brommer reed, 's avonds over het fietspad om ongeveer 01:00 door het bos. Laaghangende mist (echt dikke soep) dus ik reed al wat voorzichtiger (60 km/h). Avondje stappen geweest (nee ik had geen alcohol gedroken), dus een beetje slaperig, zie ik vlak voor me een familie wilde zwijnen (+- 8 stuks). Dat was de eerste keer dat ik een stoppie maakte! Inmiddels stond ik midden in die groep zwijnen met links van me vier van die kleintjes en de grote beesten rechts van me. Ik heb me meteen weer uit de voeten gemaakt (heb gehoord/gezien dat die ouders nogal eens erg agressief hun grut verdedigen). Heb m'n brom na halve minuut rijden ff aan de kant gezet en stond nog te shaken. Pfff :P Was wel meteen wakker!
 
Vanmiddag een heleboel vrolijk gekleurde roerstaafjes die verspreid lagen op een rotonde, een paar jaar terug 's nachts een dood hert wat midden op de weg lag en verder een heleboel blinde automobilisten B| :+
 
een vrachtwagen deur

vrachtwagen stond geparkeerd lichten uit, op het moment dat ik passeer vliegt de deur open, kon er net langs heen / onderdoor schieten met mijn neus op de tank
 
Vorige jaar zomer reed ik op de A10 oost rustig op baan 2 (tellen vanuit het midden) De banen naast mij waren vol met vrachtwagens.

ZIe ik ineens schuin voormij 1 vrachtwagen rare capriolen gaan uithalen. Vervolegens komt moeder een met haar dochter dood leuk mijn baan oplopen.
Ik denk wegwezen en wil naar de linkerbaan. Dat lukt niet omdat net en auto zat en remmen kon ook niet omdat er bijna 1 in mijn motor zat.

Ik heb mijn koppeling ingeknepen 1 terug geschakeld en toen voelde ik 2 keer een hobbel en zak om mij heen overal veren. Gelijk naar de vluchtstrook. Geen schade maar wel overal veren. Zelf in mijn helm.
Ik heb de stank van wegschroeide veren de rest van de dag moeten ruiken.

Op een gegeven moment moets ik er zelfs bijn van in mijn helm :r
 
Een haas die net uit de bocht aan ongeveer 30 stukken over de rijbaan lag verspreid. En een duif die besloot om maar eens 1,5 meter boven de weg te gaan vliegen... :(
 
Een bumper van een personenauto toen ik in het donker met harde regen tussen een file door reed. Ik wist gelijk waar de file door was ontstaan :9
 
Tijdens het inzetten van een van mijn favoriete KD bochten een vette bakskei.... Eigen fout...had ff de bocht moeten checken! |(

2 grote metalen rollen staal. Je ziet ze vaak op wagonladingen. Die enorme ronde klossen plaatstaal. Er lagen er twee tussen H'veld en Gorkum op de A15. Die DAF had ze net verloren en ik kwam aanblazen.... ik reageerde eigenlijk niet omdat ik het niet kon geloven... :Z toen ik dichterbij kwam werd het toch wel levensecht!!!
 
Tijdens mij scootertijdperk had ik bij vijftig kilometer per uur een kat die plotseling onder mijn voorwiel door liep, ik gestopt en die kat rent gewoon door. Het ging best wel hard en dat beest blijft gewoon doorlopen als of er niks was gebeurd. Raar maar waar, ik hoop in de toekomst verder niks geks te hoeven ontwijken.
Tja, Katten hebben 9 levens.

Ooit een fiets tegen gekomen op de autoweg.
Was zojuist van zo'n VUT-rekje* gedonderd.
De vraag was,
- stuitert die naar links of naar rechts?
- hoe reageren andere weggebruikers (remmen/uitwijken, etc.)

Is gelukkig met een sisser afgelopen (behalve dan de file die daarna de het achteropkomende verkeer bezig hield).

* VUT-rekje is zo'n gammel trekhaakding, waarmee Vutters rondrijden en vervolgens opscheppen over de afstanden die ze gefietst hebben)
 
Terug
Bovenaan Onderaan