vreemdste voorwerp dat je ooit hebt ontweken ?

Ik werd ik ooit eens ingehaald door het (L) voorwiel van een VW-kever... :?

Je had (op dat moment) mijn gezicht eens moeten zien. 8-)
 
Heb een keer (in een grijs verleden) met de brommer een malloot op een fiets voor mijn wiel gehad. Ik zat op een voorrangsweg en die mafkees stond te wachten bij de kruising, maakte even oogcontact, waarna hij zo voor mijn wiel stapte! Heel mijn brommer krom, balhoofd gescheurd, en meneer stap doodleuk op zijn fiets ( die nog heel was (onbegrijpelijk) en gaat er vandoor... sshsh
 
Ben ooit tussen een stuk of 5 jonge eendjes doorgereden, die zomaar de weg overstaken :) heb ze volgens mij niet geraakt

tijdens een rondje klaverblad stonden er ineens een gevarendriehoek en een ANWB bus op de vluchtstrook......dat krijg je he als je verkeerde lijnen rijd :?

en een vriend van mij die voor mijn neus op zijn plaat ging had bijna mijn voorband tussen zijn ribben....bijna ..... bijna ..... |(
 
Rijdend over een binnenweggetje in Engeland, prachtig weer, alles rustig aan, heel relaxed. Een eindje voor me rijdt een vrachtwagen, groot ding, staan een paar reusachtige manden op van gaas, ca. 2 x 2 x 2 meter groot, afgedekt met een plaatstaal deksel (dus 2 x 2 m). In die manden zitten allemaal plastic zakken. Plotseling krijg ik een lading van die zakken over me heen waaien, ik veeg ze van m’n vizier, om nog net te kunnen zien hoe 1 van de deksels van zo’n container los komt, omhoog waait, en van die vrachtwagen afzeilt, recht op me af. Zal hij naar links waaien, naar rechts of recht zo die gaat? Ik gok, gooi m’n motor één of andere kant op (weet niet meer welke), krijg nog een lading zakken over me heen en zie dat enorme deksel op z’n punt naast me in het asfalt slaan |(
 
1. Een heel groot stuk verpakkingsplastic dat over de weg heen waaide. Nog net kunnen ontwijken.
2. een rollende colafles. Volgens mij was ie leeg, toch maar ontweken.
3. Niet meer kunnen ontwijken: een pak melk of yoghurt. Het pak werd een eindje voor me vanuit 1 auto naar een andere gegooid. Ik had niet in de gaten dat de twee koekblikken ruzie hadden, en kreeg de volle laag. Mijn motor / pak / vizier / scherm zaten voledig onder de witte zooi. :(
Ik wilde er in eerste instantie achteraan gaan, maar heb me bedacht. Voelde me op de motor effe te kwetsbaar op de snelweg bij deze twee gefrustreerde koekblikidioten.
 
ook met brommer rijd op een weg te hard (volgende is dus eigen schuld)
komt auto van rechts hij ziet mij te laat en ik hem vol in de ankers al glijdend naar de achterkant van de auto, hopende dat deze door zou rijden wat niet gebeurde vol met me knie erin wel op brommer blijven zitten
resultaat dikke deuk in tank van brommer en deuk in zijkant auto en knie naar de klote
 
jha zoveel..

meestal peuken, ruiterwisser vloeistof, appels enzo
laag vliegende volgens..

en jawel, een picknick tafel, en een sloot 8-)


ma wat het ergste is is denk ik nog wel die scootertjes, die van alle kanten weg
komen
 
2 x eeen hond waarvan een keer helaas niet gelukt... B| , een laag overvliegende reiger vanuit de berm en een reeds doodgereden hertejong midden op de duitse autobahn met pakweg 150-160 :( Ging ook maar net goed :X
 
Een keer een hond ontweken (met les motor CB500) en een keer met (GSX600F)160 km/p/u over een deur die op de linkerweghelft van de snelweg lag. Door verkeer voor me zag ik hem te laat.
Niks aan het handje, bleef gewoon rechtdoor gaan. Had wel anders geweest als ik was geschrokken, in de remmen was gegaan en was gaan uitwijken.
 
Zondag avond laat kwam ik uit de richting Helmond - Eindhoven toen er een man met zijn fiets in een plas bloed langs de kant van de weg lag (vlak bij het ziekenhuis notabene!). ff de motor langs de kant gezet en de man geholpen, hij was volledig van de kaart en wist niet welke dag het was dus heb ik 112 gebeld. Ondertussen waren er ook twee auto's gestopt. De dame bij de alarmcentrale vertelde doodleuk dat het vanwege de grote drukte niet mogelijk was om een ambulance te sturen! Of, iemand deze meneer maar even wilde ondersteunen en naar het ziekenhuis wilde helpen. Uiteindelijk heeft 1 van de auto's (bedankt voor de hulp!) deze man achterin gezet (plastic op de achterbank) en naar het ziekenhuis gereden.
 
Ik reed in amerika over zo'n 4 baans weg (mijn helft dan, de andere weghelft had ook 4 rijstroken), met voor me een gammele ouwe truck met open laadbak.
Plotseling rollen er twee blikjes cola de weg op, vanaf de laadbak mijn richting uit.
Ik reed zo'n 50 Mph denk ik en links en rechts auto's dus uitwijken was er niet bij het enige wat ik kon doen was het stuur stevig vsathouden en kijken wat er van komt.
Vlak voor me beginnen die blikjes uiteen te wijken en ik kon er nét tussendoor.
Ging nét goed dus.
 
Ik heb een keer een deken moeten ontwijken, is zeer naar als die om je wiel slaat, maar gelukkig kreeg ik 'm er net naast.
Ik schrok wel overigens.
 
Met de motor 1 keer een plas olie niet ontweken. Die lag dan ook midden in een bocht en was niet zichtbaar. Motor breekt uit, ik kom op de andere weghelft en vlieg met 100 op een busje af dat met 80 naar mij toe komt rijden.

Gelukkig een hele snel reactie van de chauffeur :} die meteen de berm instuurt zodat ik em net niet raakte. :} Daarna nog wel ff staan trillen, frontale botsing met 100 lijkt me geen pretje. |( :(

Met de auto een duif op de voorruit, dat kut kreng bleef op 1,5 meter boven de weg vliegen. En als je dan 140 rijdt geeft dat een aardige klap. :+
Volgens mij had dat beest er meer last van dan ik.
 
een leren voetbal op scheveningen werd met een lekker vaartje op mij afgeschoten.
Ik rij ook een keer vooraan, heb ik dit.
Rustig 60 blijven rijden, en even GEBUKT.
Het was wel een grappig gezicht volgens de mannen die achter me reden.
 
Een keer een ruitje dat van een glaszettersbusje af kwam zeilen... Gewoon zo´n lel van anderhalf bij twee meter of zo...

Ontwijken was niet mogelijk, busje kwam me tegemoet gereden. Heb de ruit geraakt voordattie kans zag de weg te raken. Was blij dat ik in het koekblik zat. Je wil niet weten wat voor schade het dan al oplevert!!! Ff niet aan denken dat ik op de motor gezeten zou hebben, brrrr...

Heb ik ook eens gehad in Italie. Bij ons kwam het glas net voor ons op de weg.
Het leek even of het hagelde in het koekblik...Geen ernstige schade, maar wel veel geluk gehad.
 
Complete band met velg, die van de achterkant van terreinwagen afdonderde (2 of 3 koekblikken voor mij) en fietsenrek met 2 fietsen, die (gelukkig niet voor maar naast mij) van de trekhaak van een koekblik afvielen.
 
Heb een keer op t.v. een motorprogamma gezien waarin ze lieten zien dat je over een op de weg liggende autoband heen kunt rijden i.p.v. uitwijken. Werd zelfs voorgedaan zonder handjes aan het stuur!!!
Vond het een SH. :( .- advies, wat nou als de velg er nog in zit?!!
Kun je volgens mij van te voren niet zien.

Ze moeten die lul die dat bedacht heeft op de weg leggen, kun je het daar op uitproberen... :+
 
De vliegbril van mijn motorinstructeur hij had hem niet vastgemaakt op zijn helm. 8-)
En een hele VETTE BROMVLIEG :Z (hij schoot bij mij in het verkeerde keelgat)

de rondvliegende helm van mijn pa toen hij gezakt was...(nog steeds niet geslaagd)
 
Om bij de dieren te beginnen:
Raak: kip, kat, eend, arend (kopstoot gegeven in Z-frankrijk) en haas
Mis: diverse schapen, rendieren, koe, apen, en een koppel ganzen.

It's a jungle out there :P



Verder nog een voorruit van een auto, een pallet en wat andere troep weten te omzeilen.


Ik lees hier trouwens weinig dat mensen de moeite nemen om de troep ff op te ruimen of iig de politie te waarschuwen :? Laten jullie soms alles liggen om andere bestuurders ook een kans te geven met een sterk verhaal thuis te komen B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan