Vroeger motorijden prettiger??

Waar het om ging was de frames van de jaren 50 motoren als Matchless/AJS, Ariel, Triumph en dergelijke en het Norton featherbed was een enorme verbetering op dat gebied.

Maar de Duitsers zoals BMW en NSU hadden dat toen ook al goed voor elkaar.
Italianen ook 👌
 
Vroeger was 500cc een zware motor.
Mijn eerste motor was een Honda CR500 crosser. Dat waren nog eens tijden. Eind jaren 80. Af en toe op een privé motorcrossbaan van een klasgenoot crossen maar veelal, omdat het veel spannender en afwisselender was, door het bos en bij zand/grindafgravingen rijden. Af en toe de politie achter je aan.....die reden dan op Yamaha XT500 off road motoren. Die waren geen partij voor een CR500.
Mijn zoon liep onlangs met zijn crossbrommertje (motor niet eens draaiend) over het voetpad om te gaan sleutelen bij een vriendje en werd daarbij al staande gehouden door een wijkagent. Dus laat staan dat je tegenwoordig met een crossmotor in het bos gaat spelen. Dan ben je een milieu terrorist, erger dan een moordenaar. Ik hoor al van boerenzonen die met hun crosser op notabene eigen terrein rijden, dat ze al politie op hun dak krijgen omdat omwonenden klagen over geluidsoverlast... We draven volledig door.
 
Laatst bewerkt:
Hangt vanaf of ‘hij’ eentje kan vinden, en of hij mij aanstaat. Heb bepaalde wensen maar ben verder niet zo kieskeurig.

En ja, barbier/jager/hp vallen af….. _O-
Waarom valt barbier af?.
Eens geweest-staan veel motoren maar kwam niet raar op mij over die zaak.
Wel veel import maar dat zie je tegenwoordig overal door de oververhitte schaarse occasion markt.

Oja en vroeger was het leuker motor rijden.
Geen verkeers drempels- geen turbo rotondes-120 km/h dag en nacht op snelweg.
Geen geklaag over motor geluid.
Vetpak droeg ik toen.
Af en toe klodder vet erop en insmeren en ik was weer wind en waterdicht.
Ketting in blik ketting vet uitkoken-mams kwaad hele keuken meurde ernaar.
50 pk was het -met 75 pk was je de bink en met 90-100 pk in die tijd vloog de hele motorclub waar me oudste broer bij zat naar buiten als je met zo een motor aankwam.
Hij reed eerst een honda black bomber later,een honda 750 en toen een kawasaki z1000.
ik begon zelf met een honda 400 four- later een cx 500 -toen een honda bol dor 900 en toen een kawasaki zx10.
En nog vele andere motoren volgden.
En elke motor was in die tijd een sprong voorwaats in techniek
En de prijs van een nieuwe motor was toen veel minder als nu.
Alleen verdiende ik toen ook minder.
 
Waarom valt barbier af?.
Eens geweest-staan veel motoren maar kwam niet raar op mij over die zaak.
Wel veel import maar dat zie je tegenwoordig overal door de oververhitte schaarse occasion markt.

Oja en vroeger was het leuker motor rijden.
Geen verkeers drempels- geen turbo rotondes-120 km/h dag en nacht op snelweg.
Geen geklaag over motor geluid.
Vetpak droeg ik toen.
Af en toe klodder vet erop en insmeren en ik was weer wind en waterdicht.
Ketting in blik ketting vet uitkoken-mams kwaad hele keuken meurde ernaar.
50 pk was het -met 75 pk was je de bink en met 90-100 pk in die tijd vloog de hele motorclub waar me oudste broer bij zat naar buiten als je met zo een motor aankwam.
Hij reed eerst een honda black bomber later,een honda 750 en toen een kawasaki z1000.
ik begon zelf met een honda 400 four- later een cx 500 -toen een honda bol dor 900 en toen een kawasaki zx10.
En nog vele andere motoren volgden.
En elke motor was in die tijd een sprong voorwaats in techniek
En de prijs van een nieuwe motor was toen veel minder als nu.
Alleen verdiende ik toen ook minder.
Vroeger was het idd veel beter,je verwoord het👍 eerste bike van mij ook een cb400f wat ern power😀
En toen rustiger op de weg met aanzienlijk minder mafkeezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan