Vroeger motorijden prettiger??

288861391_410384917673555_9041412492312459048_n.jpg


Harley killer.
 
Laag zitten met beenruimte gaat wel maar dan moeten de voetsteunen naar voren. In het begin ben je dan telkens je voetsteunen aan het zoeken maar het went snel.
 
Maar heb je er wel een mee gereden? Gaat echt als een speer en veel sneller dan een Harley, maar ook rustig toeren doet ie prima.

Vandaar dat ie in Amerika Harley killer werd genoemd. Maar je kunt hem eigenlijk niet vergelijken met een Harley.

Mijn neef heeft een Intruder van ik dacht 1400 of 1600cc, maar met een sprintje komt ie niet in de buurrt van de Honda.
 
Maar het ging over of het motorrijden vroeger leukerder was, maar wat is vroeger?

De Honda Supermagna is van 1988 en dat zou je vroeger kunnen noemen, maar ik reed al motor in 1961 en dat is nog veel vroegerder.
En in 1966 kocht ik de Norton Dominator welke momenteel bij me in de woonkamer staat. Die gaat binnenkort weer naar de garage en daar rijd ik af en toe een rondje mee en dat vind ik eigenlijk leuker dan de veel snellere Honda.

Zo'n 67 jaar oud motor rijden is echt een belevenis, maar dat valt niet uit te leggen, moet je gewoon meemaken.
 
Maar heb je er wel een mee gereden? Gaat echt als een speer en veel sneller dan een Harley, maar ook rustig toeren doet ie prima.

Vandaar dat ie in Amerika Harley killer werd genoemd. Maar je kunt hem eigenlijk niet vergelijken met een Harley.

Mijn neef heeft een Intruder van ik dacht 1400 of 1600cc, maar met een sprintje komt ie niet in de buurrt van de Honda.
Nee Han , ik hoef er ook niet mee te rijden hoor ,ik zat je een beetje te narren ,ik ken t ding wel :t
ik heb als 2e motor een honda gehad ,toen was ik er klaar mee en werd het 40j Kawa :t
 
Genoeg voor mij nu :t

Dom gelul ,ik benut het graag en heb er genoeg mee gereden het was klaar :t
vandaar dat ik nu op een 650je rondcross daar kan ik weer alles uit trappen ,dat is juist zelfbeheersing *O*
Wat jij dom gelul vind vind ik niet.
Vind die licht motoren niet zo bijzonder.
Hou ook van het uiterlijk robuust sterk degelijk en dat zit op een zware.
Een lichte motor kan mooi zijn maar is niet mijn ding.
En ik vind 100-130 km/h ook heerlijk rijden met een zware motor.
Draai je amper toeren en geen zenuwachtig gedoe van een toerenteller die ergens boven in staat te dansen of te flikkeren zoals met die moderne displays van tegenwoordig.
En mijn zware motor bromt zacht geen zenuwachtig gegil van zo een lichte motor.
Ook iets wat wel aangehaald kan worden tegenwoordig met al die zeurders over motorgeluid.
 
Wat jij dom gelul vind vind ik niet.
Vind die licht motoren niet zo bijzonder.
Hou ook van het uiterlijk robuust sterk degelijk en dat zit op een zware.
Een lichte motor kan mooi zijn maar is niet mijn ding.
En ik vind 100-130 km/h ook heerlijk rijden met een zware motor.
Draai je amper toeren en geen zenuwachtig gedoe van een toerenteller die ergens boven in staat te dansen of te flikkeren zoals met die moderne displays van tegenwoordig.
En mijn zware motor bromt zacht geen zenuwachtig gegil van zo een lichte motor.
Ook iets wat wel aangehaald kan worden tegenwoordig met al die zeurders over motorgeluid.
Hoe oud ben je ?
 
Zo heb ik een 250cc eencilindertje van 69 jaar oud en dat loopt prachtig en gaat 120 km/u.
 

Bijlagen

  • IMG_20180725_122809.jpg
    IMG_20180725_122809.jpg
    317,3 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan