Waarom motorlaarzen?

pegaso-rider

MF veteraan
6 aug 2011
1.051
12
Fryslân
Steeds vaker vraag ik mij af waarom ik eigenlijk motorlaarzen draag? Dagelijk krijg ik -tijdens het woon/werkverkeer - een fikse hoeveelheid regenwater over mij heen en de eerste die het water doorlaat zijn mijn motorlaarzen.

Mijn overige motorkleding weet prima om te gaan met fikse waterhoeveelheden maar de motorlaarzen zijn ronduit k*t. Heeft iemand een goed alternatief gevonden?
 
Daar heb ik geen last van, zal dan denk ik aan het type laars liggen.

Ander puntje zal de protectie icm het comfort zijn, daarom motorlaarzen...
 
Laatst bewerkt:
Ik had Oxtar Infinity laarzen en tegenwoordig de Hein Gericke variant daarvan en die houden mijn voeten goed droog.

Maar regelmatig gepoetste kistjes doen dat ook. Toch draag ik nog maar zelden kistjes en meestal mijn laarzen omdat die op werk en bij klanten makkelijker aan en uit zijn te doen.

Hoe dan ook, waterdicht schoeisel is zeker mogelijk.
 
Je vraagstelling is fout.
Die moet niet zijn: "waarom draag ik motorlaarzen?"maar: waarom draag ik geen GOEDE motorlaarzen...... O-)
 
omdat je zonder laarzen niet onder je achterwiel wil liggen...


klein schuivertje gemaakt in januari, en voel m'n enkel nog steeds, ondanks die laarzen- wil niet weten hoe die enkel eruit had gezien zonder laarzen
 
Steeds vaker vraag ik mij af waarom ik eigenlijk motorlaarzen draag? Dagelijk krijg ik -tijdens het woon/werkverkeer - een fikse hoeveelheid regenwater over mij heen en de eerste die het water doorlaat zijn mijn motorlaarzen.

Mijn overige motorkleding weet prima om te gaan met fikse waterhoeveelheden maar de motorlaarzen zijn ronduit k*t. Heeft iemand een goed alternatief gevonden?
Slechte motorlaarzen dus...
Geef geld uit en koop goeie laarzen (hb zelf daytona's, al jaren waterdicht)
 
Laarzen gaan vaak makkelijker aan dan kisten, bergstappers etc.
En met motorsandalen geen last van natte sokken (die draag je toch niiet).

armoredflipflops2.jpg
 
Ik heb niet zulke hele dure, vrij normale motorlaarzen en zijn ook goed droog dus ik denk dat je net pech hebt met je laarzen..
verder voor de veiligheid natuurlijk, je voet kan onder de motor komen en je kan met je enkel over de weg heen schuren en dan ben je niet blij.
Ook is de zool vaak wat dikker zodat je geen last krijgt van je voet op het stepje.
 
omdat je zonder laarzen niet onder je achterwiel wil liggen...


klein schuivertje gemaakt in januari, en voel m'n enkel nog steeds, ondanks die laarzen- wil niet weten hoe die enkel eruit had gezien zonder laarzen
'k Heb een schuivertje gemaakt mét laarzen (40km/h). Enkel is op 5 plaatsen gebroken (3 plaatsen verbrijzeld).

Oftewel: je wilt helemaal niet zonder laarzen rijden ;)

Maar inderdaad, goede laarzen zijn gewoon waterdicht!
 
'k Heb een schuivertje gemaakt mét laarzen (40km/h). Enkel is op 5 plaatsen gebroken (3 plaatsen verbrijzeld).

Oftewel: je wilt helemaal niet zonder laarzen rijden ;)

Dat heb ik dus ook. En met stevige schoeisel maar wel een half jaar een zwaar gekneusde voet.
 
Ik heb Davos motorlaarzen, volgens het labeltje aan de binnenkant zijn ze dankzij Te-Por 'waterproof & breathable'.
Dat gold dus voor de eerste 12 maanden, daarna zijn ze gaan lekken....wel iedere dag woon-werk verkeer ermee gereden.
Oplossing: plastic! Gewoon plastic (boodschappen) zakken op je voeten heen, voeten blijven (meestal) droog en dus warm.
En sparen voor betere (=duurdere) motorlaarzen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan