Waarom motorlaarzen?

Moet wel toegeven dat ik ze wel gratis kan omruilen, maar doe gemiddeld 15 jaar met 2 paar kisten en dagelijks gebruik.

Groet,

Gratis voor jou ja! B| B| B| B|

En wij arme belastingbetalers je motorrijhobby maar bekostigen!

(Het is je gegund hoor :+ )
 
large


Laatste tijd draag ik vooral mn crosslaarzen, altijd droge voeten. Kan m'n broek nog wat van leren. :+
 
Gewoon voor 80 euries bij de lokale dump kisjes halen 1x per week goed in de vet zetten klaar.
 
Daar ben ik dus echt niet consequent genoeg voor :X

kisten invetten , doe ik nooit :N :N gelukkig kan ik ze ook gewoon gratis omwisselen
en daar ik nooit in het veld loop blijven ze een paar jaar goed en tegen de tijd dat de zool
versleten is haal ik nieuwe :Y

maar voor tijdens motorrijden gebruik ik gewoon motorlaarzen want die geven meer gevoel
+ mag met kisten het circuit niet op O-)
 
"echte" motorlaarzen hebben toch ook onderhoud nodig? })
En 1 keer in de week in het vet zetten kost je 10 minuten en je hebt weer een week lol.

Btw, kisten zijn bij de dump niet meer zo duur hoor. Je hebt 2 types die tussen de 60 en 85 euro kosten. Type met de sleuf in de hak zijn rond de 60 en degenen zonder de sleuf rond de 80 euro. Voordeel van kisten vind ik ook dat je er ook normaal op kunt lopen wat met veel motorlaarzen gewoon niet kan. Als je toch een nadeel zoekt van d ekisten, is dat je moet zorgen dat de veters goed in de schacht zitten, want die kunnen anders blijven haken achter je steppies.

Groet,
Blije kisten rijder *D *D
 
"echte" motorlaarzen hebben toch ook onderhoud nodig? })
En 1 keer in de week in het vet zetten kost je 10 minuten en je hebt weer een week lol.

Groet,
Blije kisten rijder *D *D

de laarzen , handschoenen en race overal gaan 1 x per jaar in de wasmachine en daarna zet ik ze
1x goed in het vet en dan de rest van het jaar niet meer :N

ben nu bijna door de zolen van de laarzen heen dus die gaan de vuilnisbak in aan het einde van het seizoen en dan koop ik weer nieuwe :Y
 
"echte" motorlaarzen hebben toch ook onderhoud nodig? })
En 1 keer in de week in het vet zetten kost je 10 minuten en je hebt weer een week lol.

Btw, kisten zijn bij de dump niet meer zo duur hoor. Je hebt 2 types die tussen de 60 en 85 euro kosten. Type met de sleuf in de hak zijn rond de 60 en degenen zonder de sleuf rond de 80 euro. Voordeel van kisten vind ik ook dat je er ook normaal op kunt lopen wat met veel motorlaarzen gewoon niet kan. Als je toch een nadeel zoekt van d ekisten, is dat je moet zorgen dat de veters goed in de schacht zitten, want die kunnen anders blijven haken achter je steppies.

Groet,
Blije kisten rijder *D *D
Ik houd niet van onderhoud. En 10 minuten per week vind ik echt te veel. Kunnen de heren laarzenmakers niet even een onderhoudsvrije laars uitvinden?
 
ik heb redelijk goedkope laarzen van evolution, prima versteviging erin, makkelijk aan/uit te doen maar lopen niet heel fijn(zijn ze ook niet voor trouwens.)
Evolution motorlaarzen - LB 4.23, LB 4.25
Edit: en deze zijn waterdicht zolang het water niet aan de bovenkant erin loopt en onderhoud valt volgens mij ook enorm mee, eens in de zoveel maanden eens goed invetten en klaar?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb aan het begin op kistjes gereden (wel hele oude) maar die waren alles behalve waterdicht. Na een 2 / 3 tal maanden met het rijbewijs in bezit heb ik toch echt goede laarzen gekocht. Zit beter en prima waterdicht.
 
Als goretex laarzen te duur zijn koop dan waterdichte sokken. Ik doe die altijd aan als ik offroad ga met mijn triallaarzen en water verwacht (regen, plassen en beken).
Te koop in de betere sportzaken.

Al dikwijls heel blij mee geweest:

sealskinz-mid-mid-sock-11-zoom.jpg
 
:^

Gewoon laten rondslingeren bij iemand die dat niet kan verdragen.
Met wat geluk worden je laarzen gepoetst. :P

Check! *O* *O* *O*

Ik heb een schoenenpoetsfetisj.
Ik ga nooit de deur uit als mijn schoenen niet blinken.
Idem voor mijn kroost en een eventuele vriendin.

IUk vind dat zooooooo cheap. Een lekkere stoot met slonzige laarzen :X :X :X :X
 
een lekkere stoot slonzig gekleed, met een knoopje extra open. Ruikend naar olie en benzeen, poetslapje uit haar broekzak en een momentsleutel 300/800Nm *D


Check! *O* *O* *O*

Ik heb een schoenenpoetsfetisj.
Ik ga nooit de deur uit als mijn schoenen niet blinken.
Idem voor mijn kroost en een eventuele vriendin.

IUk vind dat zooooooo cheap. Een lekkere stoot met slonzige laarzen :X :X :X :X
 
een lekkere stoot slonzig gekleed, met een knoopje extra open. Ruikend naar olie en benzeen, poetslapje uit haar broekzak en een momentsleutel 300/800Nm *D

:9~

Maar dan wel met glimmende boots aan
en verder eigenlijk niet heel erg veel
 
Heb een hoge laars van Alpinestars (SMX-5) en zomerschoenen ook van Alpinestars (SMX-1). Vind het ook prima zo.
 
Op de motorbeurs (in februari) had ik Difi Explorer toerlaarzen gekocht waarvan ik na 5 maanden gebruik moest constateren dat de waterdichtheidsclaim van beide laarzen echt niet juist was. Eigenlijk wist ik het al wel een tijdje (gebruik ze iedere werkdag), maar het werd steeds erger.

Ik wist dat ik er wat aan moest doen toen ik me bedacht dat het toch wel heel koud was, als bij het afremmen voor het stoplicht steeds al het water naar mn tenen toe klotste.

Dus ik terug naar de winkel met die regenmeters, ehh, motorlaarzen. Heeft Difi ze gewoon zonder gezeur omgeruild voor nieuwe! Hopelijk zijn deze wel waterdicht, zo ja, dan vind ik dat erg netjes van Difi. Die andere laarzen waren toch echt al heel flink gebruikt. Reparatie zal wel niet mogelijk zijn geweest.
 
Dus ik terug naar de winkel met die regenmeters, ehh, motorlaarzen. Heeft Difi ze gewoon zonder gezeur omgeruild voor nieuwe! Hopelijk zijn deze wel waterdicht, zo ja, dan vind ik dat erg netjes van Difi. Die andere laarzen waren toch echt al heel flink gebruikt. Reparatie zal wel niet mogelijk zijn geweest.

Zat er Goretex in? Goretex eist van de fabrikant die hun membraan verwerkt dat ze 5 jaar garantie op waterdichtheid krijgen. Voor mij de belangrijkste reden om bij waterdichte kleding altijd voor Goretex te gaan.
 
Haha, sommige foto's....goed gelachen!

Ik heb Forma Orytex. Deze zijn uit één stuk, zonder nestels of ritssluiting dus perfekt waterdicht.
Plus dat ze ook ietwat een neutralere look hebben.
 
Je moet je regenbroek of broek ook altijd OVER de laarzen doen, dan komt er ook geen water in (mits je goretex erin hebt).
 
Terug
Bovenaan Onderaan