Waarom motorlaarzen?

Denk trouwens dat laarzen meer doen tegen het over het asfaltschrapen net zoals je pak ipv dat het echt klappen/breuken opvangt/voorkomt.

Zeker als ik mijn weglaarzen (sidi weetikveelwat) vergelijk met mijn crosslaarzen (AlpineStars Tech10) dan lijken mn weglaarzen ook net van papier zo slap...
 
Denk trouwens dat laarzen meer doen tegen het over het asfaltschrapen net zoals je pak ipv dat het echt klappen/breuken opvangt/voorkomt.

Zeker als ik mijn weglaarzen (sidi weetikveelwat) vergelijk met mijn crosslaarzen (AlpineStars Tech10) dan lijken mn weglaarzen ook net van papier zo slap...
Zijn er eigenlijk nadelen waarom je crosslaarzen niet wilt dragen op de weg? Het lijkt me dat een stel crosslaarzen meer bescherming bieden als je valt, en ze zijn ook zeker waterdicht omdat ze grotendeels van kunststof zijn :)
 
Zijn er eigenlijk nadelen waarom je crosslaarzen niet wilt dragen op de weg? Het lijkt me dat een stel crosslaarzen meer bescherming bieden als je valt, en ze zijn ook zeker waterdicht omdat ze grotendeels van kunststof zijn :)

Ik wou ze ook als gewone laars maar ik werd door het hele NTL topic uitgelachen :(

Dus dan maar niet gehad. Liever vriendjes blijven op het internet dan veilig rondrijden.
 
Ik wou ze ook als gewone laars maar ik werd door het hele NTL topic uitgelachen :(

Dus dan maar niet gehad. Liever vriendjes blijven op het internet dan veilig rondrijden.

Ik lachte je niet uit... Vroeg me alleen af of het je nieuwe laarzen waren voor Wasteland

Spijt me als de boodschap verkeerd is overgekomen :$
 
Ik lachte je niet uit... Vroeg me alleen af of het je nieuwe laarzen waren voor Wasteland

Spijt me als de boodschap verkeerd is overgekomen :$

Damn you valse vriend! Nu loop ik met Daytona's rond die mij misschien mijn enkels en een scheenbeen kunnen kosten en nu mag ik ook nog even langs bij de Security Officer omdat ik op die link geklikt heb. :(
 
Damn you valse vriend! Nu loop ik met Daytona's rond die mij misschien mijn enkels en een scheenbeen kunnen kosten en nu mag ik ook nog even langs bij de Security Officer omdat ik op die link geklikt heb. :(

118361251545.jpg
 
Zijn er eigenlijk nadelen waarom je crosslaarzen niet wilt dragen op de weg? Het lijkt me dat een stel crosslaarzen meer bescherming bieden als je valt, en ze zijn ook zeker waterdicht omdat ze grotendeels van kunststof zijn :)

Mja, draagcomfort van de motor af is een wereld van verschil :P

Op mn weglaarzen loop ik rustig de hele dag (bv bij motorbeurs of wat dan ook)
Mn crosslaarzen vind ik al zwaar als ik de motor naar de baan moet duwen :P

Kwa gewicht een stuk zwaarder, maar ook scharnieren enzo is minder.

Op de weg schakel ik met mn enkel, op de cross met mn hele been.

Kwa formaat zijn ze ook heel verschillend, als je sidi naast 'gewone' schoenen zet lijkt het heel wat, maar de crosslaarzen zijn gewoon een STUK groter (4 cm wel)
 
Ik gebruik brandweer laarzen/kisten als het koud of slecht weer is. Heb zo'n rits erin geveterd dus makkelijk aan en uittrekken. Nog geen natte voeten gehad en ze lopen ook prima, voor het geval ik na het rijden veel moet lopen.
 
Je vraagstelling is fout.
Die moet niet zijn: "waarom draag ik motorlaarzen?"maar: waarom draag ik geen GOEDE motorlaarzen...... O-)

Met een topic titel als deze, krijg je in ieder geval weer aandacht. Denk dat ik ook maar een topic begin: Waarom een helm? Pfffff
 
ik ben er laatst afgestuitert, en had toen mijn gewone 'tourlaarzen' aan ipv die stugge racelaarzen, en heb daarbij mijn 3e 4e en 5e middenvoetsbeentjes gebroken, waarvan bij het 5e het topje afgebroken is

ik denk dat de schade met racelaarzen een stuk beperkter zou zijn

moet er niet aan denken hoe het eruit zou zien als ik gewone schoenen aan had
 
ik heb de simpelste laarzen van alpinestars (110 euri)... en mijn voeten zijn na een regenrit als enige nog droog....leren jas en "waterdichte" broek geven bij een fikse bui op...
 
Hierom |(

Reed 1 dag in mijn vakantie (2008) met sportschoenen,omdat ik een ontstoken teen had.
Kreeg tijdens een tourritje een tankslapper,een keer of 5 met mijn voet tegen mijn voetsteun aangeslagen.Wonder boven wonder mijn motor overeind kunnen houden,maar ik rijd nooit meer zonder laarzen O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Hierom |(

Reed 1 dag in mijn vakantie (2008) met sportschoenen,omdat ik een ontstoken teen had.
Kreeg tijdens een tourritje een tankslapper,een keer of 5 met mijn voet tegen mijn voetsteun aangeslagen.Wonder boven wonder mijn motor overeind kunnen houden,maar ik rijd nooit meer zonder laarzen O-) [afbeelding]

Oef...... dat was ws. nog pijnlijker dan het er op de foto uitziet...... :X
 
je kan je motorlaarzen ook gewoon van tijd tot tijd goed invetten
en behandelen met een waterafstotende spray.

legerkisten zijn te stug en je kan ermee blijven haken aan je stepjes door
het grove profiel van de zool maar ze zijn nog altijd beter dan sportschoenen
en teen slippers
 
legerkisten zijn te stug en je kan ermee blijven haken aan je stepjes door
het grove profiel van de zool maar ze zijn nog altijd beter dan sportschoenen
en teen slippers

Mijn kistjes zijn soepeler dan mijn motorlaarzen. En ik ben nog nooit met het profiel aan mijn stepjes blijven haken.
 
Ik had redelijk dure laarzen, €300.- na twe jaar lek. Ik was in Dl. En kocht bij Polo in Freiburg voor €150 laarzen. Daar heb ik nu vier jaar meegereden, dat betekent bij mij 100k. Km. Nu was ik naar de Noordkaap en gadverdamme wat een pisweer. Na een week in de stromende regen gingen ze doorlekken, een beetje. Maar ik heb dan ook tot mijn steppies door plassen gereden.
 
Heb al meer dan 200 k gereden de afgelopen 6 jaar met legerkisten en nog nooit de genoemde problemen gehad.
Enige zorg is het goed invetten en ze blijven waterdicht tot in de lengte der jaren.
Zou niet anders willen.
En ze zijn een stuk goedkoper dan al de genoemde merken "echte" motorlaarzen. :+

Moet wel toegeven dat ik ze wel gratis kan omruilen, maar doe gemiddeld 15 jaar met 2 paar kisten en dagelijks gebruik.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan