Wanneer weer motorrijden na bevalling??????

mikejux

Die hard MF'er
4 jul 2007
485
20
We hebben drie weken geleden een dochtertje gekregen. En met dit mooie weer hier dachten ik en m'n vriendin eraan om even een stukje te gaan motorrijden.

Ze rijdt zelf een cbr 600rr en wilde weer even gaan wennen aan het gevoel.

Maar nu kan ik nergens vinden wanneer het verstandig is om weer na een normale bevalling op de motor te stappen. ivm spieren en banden.

iemand hier ervaring mee?????
 
Ik zou in dit geval gewoon even je dokter voor advies vragen, die heeft daar denk ik meer van gegeten ;)
 
Als je vriendin zich goed voelt, waarom niet? Ligt ook een beetje aan hoe zwaar de bevalling was natuurlijk ;)

Zowiezo zou ik beginnen met een kort rondje, mocht het toch erg vermoeiend zijn dan ben je zo weer thuis (lijkt vaak dat je na de bevalling de hele wereld aan kan, maar dat kan soms vies tegenvallen :+ )

enne...gefeliciteerd natuurlijk *O*
 
Laatst bewerkt:
We hebben drie weken geleden een dochtertje gekregen. En met dit mooie weer hier dachten ik en m'n vriendin eraan om even een stukje te gaan motorrijden.

Ze rijdt zelf een cbr 600rr en wilde weer even gaan wennen aan het gevoel.

Maar nu kan ik nergens vinden wanneer het verstandig is om weer na een normale bevalling op de motor te stappen. ivm spieren en banden.

iemand hier ervaring mee?????


Na een week of 6, als je je goed voelt gewoon doen, eerst een niet te groot stuk.
 
We hebben toch besloten om het nog even niet te doen. Kan inderdaad nog wel een weekje of 2 wachten. Nu moet ik alleen even een rondje doen. :]
 
Dames voelen dat zelf het beste aan.

En gefeliciteerd !
 
Laatst bewerkt:
We hebben drie weken geleden een dochtertje gekregen. En met dit mooie weer hier dachten ik en m'n vriendin eraan om even een stukje te gaan motorrijden.

Ze rijdt zelf een cbr 600rr en wilde weer even gaan wennen aan het gevoel.

Maar nu kan ik nergens vinden wanneer het verstandig is om weer na een normale bevalling op de motor te stappen. ivm spieren en banden.

iemand hier ervaring mee?????


Je mag rije als je weer kan vrije :Y
 
Ik geloof dat ik zelfs laatst een goldwing met een kompleet ingerichte kraamkamer zag rijden, is dus ook nog een optie. :Y :Y
 
Ik denk dat het er echt vanaf hangt hoe je je voelt.
Als je een makkie hebt gehad qua bevalling kan dat best wel snel.

Als je behoorlijk in elkaar gehecht bent is het misschien wat handiger om te wachten... :Y
 
Je kan toch aan de verloskundige of de kraamhulp vragen wanneer je er weer op mag.

Doe even rustig aan.

Je leven is nu eenmaal anders geworden, niet meer altijd overal heen, je bent nu vader geworden en dat heeft consequenties.
Neem je verantwoordelijkheid, denk aan je kind en de moeder.
Na een aantal jaren kan je weer weg.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik een kleine kreeg dacht ik niet eens aan motor rijden de eerste maanden maar oke ;) ieder zijn keus !
Als ze wil gewoon doen !!
Ik ben natuurlijk ook geen vrouw :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan