Wat als er iets met je gebeurt op de motor?

1683743752117.gif
 
En de volgende stap is dat je snelheid continu wordt bijgehouden en bij een overschrijding van de vmax wordt het automatisch van je rekening afgehaald.

Mooi hoor al die “vooruitgang”. :Y
Ik weet een voorbeeld van iemand die een goedkope autoverzekering had gevonden, daar hoorde wel een kastje bij die in de auto moest. Een paar weken later kreeg hij bericht van zijn verzekering dat hij te hard reed, te abrupt remde en gas gaf. Hij wist niet dat dat ding alles logde en bij de verzekering inleverde. Logger ligt nu ergens bij Kampen in de IJssel _O-
 
Ik ben een keer omgeflikkerd in de berm door eigen onoplettendheid en werd vervolgens gek gebeld door die BMW mevrouw...na 5 minuten negeren hing ze eindelijk op.
Dus als je om flikkert en geen reactie geeft lig je alsnog alleen in de berm O-)
Op het bootje gebruik ik wel de marifoon, van water ga je sneller dood dan van gras :)
Dan heb je wel je papiertje anders mag je die niet gebruiken:) sterker nog, nu moet je hem gebruiken.
 
Ach, ik maak me geen zorgen om levensbedreigende situaties op de motor.

De meeste mensen overlijden in bed, daar maak ik me meer zorgen over..... ik ga stoppen met naar bed gaan en slapen. Dat levert ook een hoop tijdswinst op en je bent niet afhankelijk van techniek.

Vorig jaar nog een kennis van me overleden tijdens het circuitrijden aan de gevolgen van een hartstilstand.
De ambu's waren direct ter plaatse en ook de traumaheli was er zo. Het heeft allemaal niet mogen helpen.. dus de vraag is ook wat de veiligheidssytemen toe gaan voegen op de openbare weg. Dan moeten ze eerst alles verwerken en dan de hulpdiensten gaan sturen. Daar gaat een hoop tijd mee verloren.

De enige troostende gedachte is dat hij is overleden tijdens het uitoefenen van de hobby waar hij zo van genoot.... en niet eventueel als een kasplantje verder hoeft te leven.
 
Zodra je er van afhankelijk wordt, raak je je eigen kennis, kunde en denkrichting kwijt.
Kijk naar bv hoofdrekenen. Of kaart lezen. Beide zijn digitaal.
Maar zijn wij er slimmer door geworden?
 
Mwah.. Als je er zo op gaat vertrouwen dan ligt het meer aan jezelf. Waarom zou je nog oude technieken gebruiken als het sneller, makkelijker en nauwkeuriger kan met nieuwe technieken? Van dat afhankelijk worden ben ik niet zo bang bij de gemiddelde motorrijder. Zeker niet binnen onze generatie die nog enigszins z'n hersens gebruikt.

Bij de nieuwe generatie jongeren is het wel een ramp.. als daar de WiFi / 4g eruit ligt is het paniek.. en als in de nabije toekomst bij die generatie daarna de A.I een keer eruit ligt is het ook paniek.
 
Motorrijder zonder navi…..uitstervend ras… :+
Neehoor hier 1 ik hoef geen tomtom. Als ik eens verkeerd rijd stop ik even en kijk ik op mn telefoon.
Zodra je er van afhankelijk wordt, raak je je eigen kennis, kunde en denkrichting kwijt.
Kijk naar bv hoofdrekenen. Of kaart lezen. Beide zijn digitaal.
Maar zijn wij er slimmer door geworden?
Wat denk je van een auto inparkeren zonder camera en parkeersensoren… heel veel mensen kunnen t niet meer.
 
Neehoor hier 1 ik hoef geen tomtom. Als ik eens verkeerd rijd stop ik even en kijk ik op mn telefoon.

Wat denk je van een auto inparkeren zonder camera en parkeersensoren… heel veel mensen kunnen t niet meer.
Heel veel mensen kunnen zonder camera en parkeersensoren ook niet inparkeren :/.
 
Ben daar totaal niet mee bezig.
Ga vaak op vakantie in midden/noord Noorwegen en maak daar regelmatig meerdaagse tochten met tentje en rugzak waarbij ik soms een paar dagen geen telefoonbereik heb. Vragen mensen ook wel 's aan me: "En als je nou een hartaanval of zo krijgt?"
Antwoord is dan vrij kort: "Dan is er een redelijke kans dat ik dood ga."
Ik ga niet uit angst dingen laten die ik leuk vind, heb de basis EHBO spullen bij me (en weet hoe te gebruiken), een fluitje om de aandacht te trekken (en dat geluid komt echt ver) en genoeg eten en drinken voor een paar dagen. Verder zien we 't wel.
Alarmfunctie op m'n horloge (Garmin) heb ik ooit een keer aangezet op verzoek van m'n vrouw toen ik in m'n eentje een dagje ging mountainbiken in de Dolomieten.
Het risico dat me op de motor iets overkomt en niemand me vindt acht ik dermate klein dat ik dat acceptabel vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan