Wat betaal jij gemiddeld voor een beurt ?

Laatst olie laten wisselen (soort van kleine beurt), 40 euro :+

Grote beurt nog geen ervaring mee. Als we uitgaan van alle vloeistoffen (olie, rem- en koelvloeistof) + kleppen stellen zal dat denk 300 a 400 euro kosten voor mijn motor.
 
Maar ik heb daar geen idee van aangezien mijn motor in de lease was.

Met de NTV liet ik enkel een grote beurt uitvoeren en daar was ik dan zo'n 600 euro mee kwijt - inclusief banden en remmen.
 
gisteren uitlaat gelast en bevestigd, oliefilter en olie vervangen en remvloeistof bijgevuld en ontlucht voor 20 euro (exclusief kosten onderdelen uiteraard).

De beun vroeg maar een tientje... vond ik te weinig.
 
kleine en grote beurt bij bevriende werkplaats kost me een paar tompouchen en vieze handen.

goede vriend heeft alle gereedschap en WPH waar we samen of met behulp van meer mensen, de motoren onderhouden.
doos tompouchen en iedereen heeft weer wat geleerd en bijgekletst.
alleen onderdelen zelf meenemen :P
 
Olie, €30,-
Oliefilter € 5,-
Luchtfilter €15,-
Bougies € 9,-
Remolie €10,-
Cardanolie € 2,50

Dus zo'n €70,- inclusief koffie.

Tank afnemen
Kleppen nakijken(stellen)
Airbox schoonmaken.
Carburateurs aftappen, uitwendig schoonmaken, en synchroniseren.
Kabels, draaipunten e.d. schoonmaken en smeren.
Remklauwen afnemen, controleren en schoonmaken, doorspoelen.
Olie verversen, incl. cardanolie.

Bougies en luchtfilter doe ik niet bij iedere beurt, wel schoonmaken, voorvorkolie ook niet.
 
In Amsterdam is het 50 euro voor een uurtje meestal of je moet iets op straat zoeken dan ben je wat goedkoper uit :D


haha of voor je motor doe het lekker allemaal zelf
 
Ik doe bijna alles zelf (met vrienden) dus betaal alleen de onderdelen. Het hangt er maar net af wat er vervangen moet worden.

Ik doe +/-
10k met de olie + filter (70 euro)
25k met bougies (60 euro)
20k met een kettingset (150 euro)
40k voor de kleppen (geen idee what shims kosten, kom ik zeer binnenkort achter)
remmen en banden weet ik niet, maar check ik gewoon
Koelvloeistof op gevoel om de 2 jaar ofzo (20 euro)
remvloeistof ook op gevoel om de ??? jaar (geen idee, kost niks bijna)
zal vast wel wat vergeten zijn.

Ik vind het zo al duur genoeg. Als ik ook nog manuren moet betalen verkoop ik de motor. B|
Banden zijn niet meegerekend, maar die vervang ik het meest...

Ik doe nooit alles tegelijk. Als ik vandaag de olie doe dan doe ik een week of 2/3 er na bijvoorbeeld de bougies. So on so on.
 
Laatst bewerkt:
Gebrek aan tijd, leuker, makkelijker? Of een naked?

Vraag me gewoon af uit interesse.

Vaak geen zin en vaak gebrek aan pegels. Als er een paar weken tussen zit krijgen we weer een volgend salaris om te verprutsen aan onderhoud.
*O*
 
Ik ben getrouwd. :/

Da's vrij duur maar geregeld een beurt is wel bij de prijs inbegrepen! :Y


:+
Grappig, 17 reakties en geen één die gewoon de prijs van een grote of kleine beurt bij een dealer geeft. :X *O*
Maar in de bovenstaande reaktie kan ik me ook wel vinden :P
 
Wat betalen jullie gemiddeld voor een kleine en grote beurt ( en dan bedoelik natuurlijk voor de motor }) ) ?


Het grootste probleem is dat geen van de antwoorden met elkaar te vergelijken is. Wat is precies een 'kleine beurt' en wat is een 'grote beurt'?


En waarom doen we daar nog steeds aan, ipv de richtlijnen van de fabrikant volgen :?

En dan nog iets, een volledige beurt bij een DR500 uit 81 kost bij mij een stuk minder dan die van een K1200RS, om zo maar eens even wat te roepen.
 
Ik doe bijna alles zelf (met vrienden) dus betaal alleen de onderdelen. Het hangt er maar net af wat er vervangen moet worden.

Ik doe +/-
10k met de olie + filter (70 euro)
25k met bougies (60 euro)
20k met een kettingset (150 euro)
40k voor de kleppen (geen idee what shims kosten, kom ik zeer binnenkort achter)
remmen en banden weet ik niet, maar check ik gewoon
Koelvloeistof op gevoel om de 2 jaar ofzo (20 euro)
remvloeistof ook op gevoel om de ??? jaar (geen idee, kost niks bijna)
zal vast wel wat vergeten zijn.

Ik vind het zo al duur genoeg. Als ik ook nog manuren moet betalen verkoop ik de motor. B|
Banden zijn niet meegerekend, maar die vervang ik het meest...

Ik doe nooit alles tegelijk. Als ik vandaag de olie doe dan doe ik een week of 2/3 er na bijvoorbeeld de bougies. So on so on.


Doorgaans 5 euro, ruilprijs.
En zelf nameten, met een beugel!
 
Grappig, 17 reakties en geen één die gewoon de prijs van een grote of kleine beurt bij een dealer geeft. :X *O*
Maar in de bovenstaande reaktie kan ik me ook wel vinden :P

Die kun je bijvoorbeeld op de site van Biggelaar vinden. Dat vind ik keurig netjes van ze; per type staat gewoon welke beurt, bij welke km stand, wat kost.
 
Kleine beurt 250 en een grote 450 bij de bmw dealer. Ik heb het er graag voor over. Ik weet zeker dat het onderhoud goed gebeurd en dat de motor in top conditie is. Een stukje veiligheid want ik rij zowat iedere dag. :)
 
alles zelf simpel zat ken je het ook doen wanneer het nodig is en je bent meteen klaar en weet zeker dat het gebeurt is ;)

-Olie 2000 km (10 euro)
-Oliefilter 2000 km (8.00 euro)
-Kleppen controleren 3000km
-Kleppen stellen 5000 indien eerder dan eerder doen
-Luchtfilter uitwassen en in olien om de 1000 km
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan