Wat betaal jij gemiddeld voor een beurt ?

Vaak geen zin en vaak gebrek aan pegels. Als er een paar weken tussen zit krijgen we weer een volgend salaris om te verprutsen aan onderhoud.
*O*

Oke, omdat je bij mijn fiets bijna al het kuipwerk moet verwijderen voor je iets fatsoenlijk kan doen. En daar ben je alleen al bijna 30 minuten mee bezig (af en weer terug) vandaar....


Maar om TS te beantwoorden laatst 160€ voor kleine beurt waarvan 60€ aan materiaal en dus 100 knetterharde € voor man uren. Volgende keer doe ik een groot deel zelf.
 
Ik laat al mijn onderhoud doen door een motorgarage, altijd al gedaan. Ik heb zelf geen verstand van hoe het moet, twee linkerhanden en geen zin om eraan te beginnen. Ik betaal liever wat meer dan dat ik zelf zit te prutsen... Dus voor een grote beurt is dat gauw 400 à 500 euro, maar ja, ik spaar daar wel voor. Laat mij maar rijden, monteur spelen mag de monteur doen. :)
 
Mijn ervaring bij een dealer was dat er achteraf meer dingen gedaan waren dan afgesproken.
Dus kostte het 3 keer zoveel.
Reed ik weg en wilde remmen waren ze vergeten om het pedaal met remgedeelte vast te zetten.

Dus ik doe het graag zelf.
Geïnvesteerd in gereedschap, wphb. e.d. (heftafel) en dan is het leuk om zelf te doen.
 
Is maar net waar ik heen ga.

Als ik hier in Sneek ga, ben ik 25 euro kwijt.

Op De Wallen betaal ik al snel 50 euro.
 
Laatste grote beurt (12000km) was bijna €600,-
Alle vloeistoffen vervangen. Lampje vervangen en een luchtdruksensor vervangen.
 
Laatste grote beurt was bijna 2500 euro. Nieuwe achterband, koppeling, excenter, tuimerelaars, kvs-tankje en ben vast wat vergeten. Incl. uren, afstellen en het vervangen van alle vloeistoffen.

Dit is het gemiddelde tot nu toe. Eerste beurt sinds dat ik eigenaar ben.
 
Laatst bewerkt:
Laatste grote beurt was bijna 2500 euro. Nieuwe achterband, koppeling, excenter, tuimerelaars, kvs-tankje en ben vast wat vergeten. Incl. uren, afstellen en het vervangen van alle vloeistoffen.

Dit is het gemiddelde tot nu toe. Eerste beurt sinds dat ik eigenaar ben.

2500 euro jeetje, ik vind 600 euro al duur :P
 
Ik aan olie en filtertje... 40 euro ofzoiets (doe het zelf).
Zo nu en dan komt er nog wat bij, maar dat doe ik ook zelf en zijn dus enkel de materiaalkosten en soms een stuk gereedschap dat ik nog mis.
Kettingset 99 euro.
Banden 168 euro.
Voorremblokken 22 euro.
K&N luchtfilter en iridium bougie 70 euro.
En dan kleppen stellen (voelermaatjes 6 euro).
Opgeteld zou je zo dus een grote beurt hebben en als ik het in 1 keer gedaan zou hebben zou het me 406 euro hebben gekost aan onderdelen... Als ik dit alles had laten doen bij de dealert gok ik op 800-900 euro(onderdelen nu n stuk voordeliger dan daar, en arbeidsloon bespaard). Dit was voor de FMX650
 
2500 euro jeetje, ik vind 600 euro al duur :P
Voor dat geld koop je een nieuwe man wtf 2500.
Wat is je motor in vredesnaam waard als je zoveel ervoor betaald. :?

Ik ga volgende maand een grote beurd doen excl. kleppen stellen.
Standaard kosten zijn 335 maar als er meer vervangen moet worden zal het wel oplopen.
Ze mogen er tot 500 euro aan klussen daarna moeten ze ff bellen als ze meer kwijt zijn.
Ik wil gewoon weten wat me te wachten staat als ik terug kom om af te rekenen.
 
2500 euro jeetje, ik vind 600 euro al duur :P

Ik had de pech dat de 748 alle Ducati-kwaaltjes van dat bouwjaar had. 8 van de 16 tuimelaars moesten al vervangen worden à 100 euro per stuk. Dan gaat het wel snel met het geld.

Maar heb hem gelukkig voor een prikkie kunnen kopen en nu voor relatief weinig geld een perfect lopende 748.
 
Cognitieve dissonantie reductie. :')


Misschien wel een beetje O-)

Maar in alle eerlijkheid denk ik dat prijs die ik er nu in totaal voor neergelegd heb zeker niet duur is voor een Ducati 748 met de huidige km-stand :) (vergeleken met dealerprijzen)
 
Laatst bewerkt:
In november meer dan vijfhonderd euro betaalt voor een grote beurt. Was inclusief kleppen stellen en reparatie van niet functionerende tellerverlichting. En de schokbrekervloeistof is niet ververst.
 
€150,00 Klepcontrole incl. synchronisatie (laat ik doen)
€ 75,00 Bougietjes (iridium, gaan 48K mee)
€ 54,00 4 liter olie
€ 9,00 oliefilter
€ 6,00 remvloeistof
€ 15,00 schoonmaakset luchtfilter
----------
€309,00 happy chappy :)
 
Laatste grote beurt was bijna 2500 euro. Nieuwe achterband, koppeling, excenter, tuimerelaars, kvs-tankje en ben vast wat vergeten. Incl. uren, afstellen en het vervangen van alle vloeistoffen.

Dit is het gemiddelde tot nu toe. Eerste beurt sinds dat ik eigenaar ben.
Zo..... daar schrik ik van........heb je een complete revisie voor....

Ik was laatst 874 kwijt.... set banden (voor en achter)...riemen/olie/filters/andere vloeistoffen....
 
Laatst bewerkt:
Motor: Yamaha FZS600 (modeljaar 2000)
Kosten: alleen materiaalkosten (zie grote vriendelijke internet voor de kosten van de onderdelen)
Arbeid: doe alles zelf (van ketting smeren tot klepstellen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan