Wat gebeurt er met een schadefiets (TL)

KNN54

Die hard MF'er
22 dec 2009
388
0
Vaassen
Beste allen,

Zoals veel van jullie weten heb ik enig tijd geleden een schuiver gemaakt.

Resultaat: Total Loss ivm scheur in frame (zie foto)

Ik heb contact gehad met een motorschadeherstelbedrijf, die zegt dat ze het voor € 250,- kunnen oplossen (sms Selling motor schadeherstel)

Verder is er alleen maar kuipschade aan de motor. Verder 100% in orde. Met kappen en frame heb ik de motor weer voor 1500,- op de weg. Maar is dit verstandig? Kan dit kwaat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over hoe en wat.

Alvast bedankt

Fatih

28032010209.jpg
28032010208.jpg
22032010207.jpg
22032010206.jpg
22032010205.jpg
 
Volgens mij is Selling ms een BOVAGbedrijf, dus zijn hun diensten voorzien van bovaggarantie en als zij zeggen dat e.e.a. te repareren is kan dat dan volgens mij niet echt kwaad.
Qua kosten ben je zo minder slecht af dan als je weer wat anders moet organiseren.
Succes met herstel.
 
Ja hoor. Gewoon doen. Dat breukje is zo te lassen en je kan gewoon verder tuffen. Hou er wel rekening mee dat het nu een ex-schade fiets is geworden en dat daardoor je dagwaarde minder is geworden.
Het is een economisch total-loss (ws door het frame) maar deze motor is zeker te hesrtellen
 
Ja hoor. Gewoon doen. Dat breukje is zo te lassen en je kan gewoon verder tuffen. Hou er wel rekening mee dat het nu een ex-schade fiets is geworden en dat daardoor je dagwaarde minder is geworden.
Het is een economisch total-loss (ws door het frame) maar deze motor is zeker te hesrtellen

Ja je hebt gelijk, de dagwaarde is zeker minder geworden. Ik wil zelf eigenlijk volgend jaar een zx6r van 2008. Het zal wel moeilijk worden met verkoop. Want als de fiets verkoop, vermeldt ik er netjes bij dat de fiets schade heeft gehad en ook wat voor schade hij heeft gehad. Hij zal dan voor een klein bedrag weggaan.
 
Ik zou het gewoon laten repareren.

Tijdens het sleutelen aan mijn motor kwam ik erachter dat ik het hele seizoen gereden had zonder dat mijn blok vast zat daar :o Wel drukte die stelbout tegen het blok, maar zonder bout erin. Oeps!
 
Of als er iemand is die wil ruilen? Bijvoorbeeld een wat oudere fiets tegen deze? Iemand die handig is in het herstellen van motoren.
 
Of je krijgt geld van je verzekering en koopt een nieuwe, of je verzekering betaald de schade en je rijd met een schade fiets die volgend jaar 1000 euro onder de marktprijs weg gaat. Bij een supersport blijf je het toch altijd zien dat deze schade heeft gehad. (verbogen bevestigingspunten van het kuipwerk e.d)

Ik zou het wel weten...
 
Of je krijgt geld van je verzekering en koopt een nieuwe, of je verzekering betaald de schade en je rijd met een schade fiets die volgend jaar 1000 euro onder de marktprijs weg gaat. Bij een supersport blijf je het toch altijd zien dat deze schade heeft gehad. (verbogen bevestigingspunten van het kuipwerk e.d)

Ik zou het wel weten...

ik krijg mijn dagwaarde van de motor terug. Ik moet nog even afwachten wat de hoogste bieder is. Stel je voor 1500,- dan zou ik de motor terug kunnen kopen van de verzekering. Deze op eigen kracht maken. Maar is dit verstandig?
 
Voor dat bedrag lijkt het me zeker de moeite waard. Jij weet dat het goed gerepareerd is en voor een dergelijk bedrag koop je geen gelijkwaardige motor.
 
Boonstra koopt je motor zo voor 4000 van de verzekering en durft deze voor 5500 te verkopen met rijbare schade :')

boonstramotoren.nl
 
Belangrijkste vraag lijkt me of je nog met vol vertrouwen op deze fiets durft te stappen als hij gemaakt is, zoniet lijkt het me een makkelijke keus.

Daarna is het gewoon een kwestie van of je kan verwachten bij verkoop van je schadefiets over een jaar er minus alle kosten er significant meer aan overhoud vergeleken met nu gewoon het volle bedrag incasseren.

Ik zou persoonlijk voor minder als E1000 "winst" het niet doen.
 
:^

Gewoon verkopen aan verzekering tenzij je de nog goede onderdelen voor flink meer los kan verkopen maar daar zou ik niet vanuit gaan.

Oja leuk detail:
Na zo een klap dat het frame gekregen heeft is er kans dat hij niet geheel meer recht is of er ongewenste spanningen in het frame zit waardoor hij op bepaalde plaatsen stijver is dan hoort.
Voor het lassen wordt waarschijnlijk het hele frame gebakken waardoor de spanningen in het frame al helemaal verneukt zijn t.o.v. de fabrieksstandaard :X
 
Laatst bewerkt:
Belangrijkste vraag lijkt me of je nog met vol vertrouwen op deze fiets durft te stappen als hij gemaakt is, zoniet lijkt het me een makkelijke keus.

Daarna is het gewoon een kwestie van of je kan verwachten bij verkoop van je schadefiets over een jaar er minus alle kosten er significant meer aan overhoud vergeleken met nu gewoon het volle bedrag incasseren.

Ik zou persoonlijk voor minder als E1000 "winst" het niet doen.

Ik rij er zo op weg, dat is geen punt. Het gaat mij erom dat ik weer een motor heb waar ik weer op kan touren.
 
Wat maken, de gedurfde actie of de schade?

beide eigenlijk, je kan toch niet ien mijn ogen zomaar een fiets maken en zonder dat de koper het weet zo verkopen. En hoe kunnen ze het voor 4000 opkopen en voor 5500 met winst verkopen.
 
Het bod op die fiets gaat echt veel hoger uitpakken dan 1500 euro. Als jij hem al voor weinig geld kan opknappen kan zo'n schade bedrijf dat ook.
 
Hmm, tijdje geleden maakte je je nog druk om een beetje roest en nu wil je doorrijden met een half gescheurd frame? Moet iedereen zelf weten maar voor mij is een scheur in het frame hoe dan ook einde verhaal en begin maar te sparen voor een andere motor.
Als de verzekering er nog een leuk bedrag voor geeft zou ik het geld nemen, afstand doen van het wrak en gaan shoppen voor een andere motor.
 
Hmm, tijdje geleden maakte je je nog druk om een beetje roest en nu wil je doorrijden met een half gescheurd frame? Moet iedereen zelf weten maar voor mij is een scheur in het frame hoe dan ook einde verhaal en begin maar te sparen voor een andere motor.
Als de verzekering er nog een leuk bedrag voor geeft zou ik het geld nemen, afstand doen van het wrak en gaan shoppen voor een andere motor.

Je hebt helemaal gelijk, ik weet al wat ik ga doen. Ben er overuit. Motor gaat weg naar de verzekering! Wordt even iets langer doorsparen.

Dankje
 
Je hebt helemaal gelijk, ik weet al wat ik ga doen. Ben er overuit. Motor gaat weg naar de verzekering! Wordt even iets langer doorsparen.

Dankje
zonde. laten repareren, verzekeringsgeld vangen, doorrijden. Dat zou mijn insteek zijn
 
zonde. laten repareren, verzekeringsgeld vangen, doorrijden. Dat zou mijn insteek zijn

Je moet er wel vanuuit gaan, dat ik nog niet weet wat de hoogste bieder is. Ik denk dat dit ver boven mijn verachting uitkomt. Als de hoogste bieder 1500 is, dan hou ik de motor, dat wordt dan in onderdelen verkopen. Maar als het boven de 1500 uitkomt wat ik nu wel bijna voor 90% zeker weet, dan word het lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan