Wat gebeurt er met een schadefiets (TL)

TS heeft, als ie "WA+Casco (oftwel All-Risk in de volksmond) verzekerd was, ook gewoon op basis van dagwaarde uitgekeerd gekregen van z'n verzekeraar. Verzekeraar verkoopt 't wrak aan een opkoper en legt de rest bij tot aan de geldende dagwaarde op moment van TL verklaring door de expert.
Dagwaarde heeft waarschijnlijk ergens rond de €5000,- á €5500 gelegen, dus de verzekeraar heeft er een schadepost van +/- €2000,- aangehad. Dagwaarde, Handelswaarde én marktwaarde zijn 3 héle verschillende dingen, overigens.

Op deze foto zie je het net...

[afbeelding]

Da's tóch redelijk makkelijk geld verdienen met alleen maar doorstoten van schade's IMHO. Ze zijn er met het kijken/onderhandelen/ophalen + stallen mischien een halve (werk)dag aan kwijt en ding staat pas nét in Friesland. Waarschijnlijk is 'ie binnen een week weer weg daar voor iets minder dan de vraagprijs, dus een snelle €1000,- pér fiets pakken ze ongeveer. Da's op het aantal motoren + andere voertuigen wat er doorgaat tóch een leuke business.

Toch best handig ... een grote loods/ruimte :+

[edit]Ik gun die mensen uiteraard iedere Euro die ze er op kúnnen verdienen, laat dat wél duidelijk zijn, maar als je de middelen én de ruimte hébt dan kun je er voor jezelf wat meer aan over houden, met wat "geduld" :Y [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Trouwens die vermelding van de verzekering over dat als de motor totallos is dat ie dan van de verzekering is.
Volgens mij ben je altijd zelf de eigenaar tot je er VRIJWILLIG afstand van doet?
Met een auto is het net zo. Wil je hem houden ook al is die totallos.. boeien. Jouw keuze!

Het zou best kunnen dat dat in de polisvoorwaarden staat. In ieder geval kan het best een voorwaarde zijn voor uitbetalen. Dus natuurlijk mag je jouw motor houden, maar dan moet je niet bij je verzekering om geld gaan vragen.

Ik snap het probleem ook niet zo, als je een reële dagwaard ekrijgt, koop je een knappe motor terug en is het klaar.
 
Ik snap iets niet helemaal. Naar ik begrijp heb jij de motor all-risk verzekerd gehad toch? Dan krijg je toch de dagwaarde bij total-loss, oftewel een 5000/6000 euro voor zo'n model :? Het lijkt me niet dat jij je laat afschepen met 3300 euro of zie ik iets helemaal verkeerd????

Denk dat jij het verkeerd ziet.
Boonstra heeft de motor van de verzekering gekocht voor 3330 euro.
Stel dat de dagwaarde nu 6000 euro is dan kost het de verzekering 6000-3330=2670euro.
Dus Fatih krijgt gewoon zijn dagwaarde hoor.
 
Grappig ... Fiets staat nog steeds bij Boonstra maar is ondertussen al €400,- in waarde gedaald voor 'm _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan