Hoi mede-forumgebruikers,
Vanochtend was het weer zover ik had weer een "plakkerd" achter me.
Misschien dat het kwam dit ik dit keer op de "kleine" Guzzi van m'n broertje zat(v35 en lijkt op een brommer).
Dan nog is dat geen reden om 1,5 meter achter me te rijden.
Wat doen jullie in zo'n geval? Kei hard op de rem gaan staan is geen optie, ik heb namelijk geen trekhaak die een "klusbus" op kan vangen..
Gas geven was, gezien de enorme hoeveelheid flistkasten binnen Erp ook geen optie..
Het valt me wel op dat het bijna altijd van die klusbusjes zijn die achter je plakken, of je geen voorrang geven enz...
Heeft iemand een goede tip hoe ik dit de volgende keer kan aanpakken? Serieuze maar ook totaal niet serieuze reacties zijn welkom
Bedankt,
Stan
* De "Rechtstreekse Confrontatie". Na herhaaldelijk nadrukkelijk in de spiegels gekeken te hebben, met een bil naast het zadel gaan zodat je je helemaal goed om kunt keren om de boosdoener recht in de ogen te kijken. Eventueel kan hier met de linkerhand een "wieberen jij!"-gebaar (handpalm naar benenen en vingers omhoog en omlaag wapperen) bij gemaakt worden.
Jep, heb dat ook wel eens. Ik heb verschillende manieren in gebruik:
* De "Is er soms wat met m'n motor?-truuk"; doen alsof je aan je benzinekraantje zit te frotten, een beetje slingeren terwijl je onder je armen door naar je motor zit te kijken. De kunst is natuurlijk om het er zo uit te laten zien dat er wat met je motor mis lijkt te zijn.
* De "Ik kan gewoon niet rijden-truuk"; op het irritante af steeds optrekken en afremmen (hoe heftig -> zoveel als je durft zonder ongelukken te veroorzaken)
Je kunt ook steeds je remlichten aan laten floepen zonder daadwerkelijk echt te remmen (dus net even de handel aan tippen). Ook een beetje slingeren, probeer er zo onhandig mogelijk uit te zien.
* De "Rechtstreekse Confrontatie". Na herhaaldelijk nadrukkelijk in de spiegels gekeken te hebben, met een bil naast het zadel gaan zodat je je helemaal goed om kunt keren om de boosdoener recht in de ogen te kijken. Eventueel kan hier met de linkerhand een "wieberen jij!"-gebaar (handpalm naar benenen en vingers omhoog en omlaag wapperen) bij gemaakt worden.
Succes!
Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop
leren ze het nog niet dan stap ik af
Met de motor?3de waarschuwing noodstop
die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop
leren ze het nog niet dan stap ik af
En die werkt nog behoorlijk vaak ook* De "Ik kan gewoon niet rijden-truuk"; Ook een beetje slingeren, probeer er zo onhandig mogelijk uit te zien.
Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.
(Hard) In de ankers gaan lijkt me nou niet echt een hele slimme optie. Vooral niet als jij op een motor zit en je zo'n tank op vier (of meer) wielen achter je hebt.
Lijkt me ook wat overtrokken idd...Met een beetje mazzel hoef je dan niet eens meer af te stappen. Dan zijn ze gewoon al achter op je geknald.
(Hard) In de ankers gaan lijkt me nou niet echt een hele slimme optie. Vooral niet als jij op een motor zit en je zo'n tank op vier (of meer) wielen achter je hebt.
Nu heeft eenieder zelf natuurlijk zijn beste methode om de, middels de beproefde ik-kan-zelf-heel-goed-rechter-spelen-methode een manier bedacht om zijn of haar mede-weggebruikers te wijzen op verkeerd weggedrag.
Ik dus ook.
Maar waar ik niet bijkan is dat er mensen zijn die daadwerkelijk menen dat ze door even goed af te remmen de bumperklever tot de orde kunnen roepen. Realiseer jezelf goed dat de gemiddelde bumperklever hoogstwaarschijnlijk niet geestelijk aanwezig is bij het besturen van het motorvoertuig in kwestie. En derhalve niet snel zal reageren. Overigens zijn er velen die volledig onbewust kleven.
Maar goed waar het gaat, kleven is namelijk vreselijk irritant, op het moment dat jij besluit vol in de ankers te gaan, en die vriendelijk pipo de clown achter reageert te laat, en rijdt tegen je aan. Wat dan? Wordt je dan nog bozer?
die laatste pas ik meestal toe, dat is dus de eerste waarschuwing, 2de waarschuwing paar keer remlicht
3de waarschuwing noodstop
leren ze het nog niet dan stap ik af
Dan gaat de snelheid gewoon naar de 45-50 , meestal snappen ze het dan wel.
ze voorbij laten gaan en dan tijdens het inhalen even het spiegeltje van hun inklappen. werkt perfect.
groet sp-@ndré
ps. korte meppen met die gasten