Wat te doen, schademotor gekocht

:P Ik woon dichtbij Nijmegen en de echte Nijmegenaren hebben nogal moeite met de woorden volledig uitspreken dan wordt het zoiets als: Wa hejij da, da moe'kook hebbe.
Maar heeft de TS al zijn kennis gesproken? Ik wil weten wat daar uit gaat komen.
In dit geval:
'Wa kos dà?! Twééduuzent? Bekiek t meur, fuile gak!'
:P
 
Laatst bewerkt:
Fijne vriend heb jij. Mooi verhaal dat de schade allemaal wel mee valt en zo'n beetje de hoofdprijs vragen.
Een fatsoenlijke prijs voor een zx9r uit 98 ligt tussen de 2000 en 2500 als deze in goede staat is, dus zonder schade (buiten gebruiksporen).

Heb jij de motor gekocht MET schade en daar 2000 euro over afgesproken, of heb je afgesproken dat de schade binnen die 2000 euro wordt hersteld en je vriend krijgt wat er dan nog overblijft?

Poot stijf houden en of koop ongedaan maken, of oplossen in een manier waarop jullie beide genoeg water bij de wijn doen om niet voor 100% de financiele sigaar te zijn van zijn schuiver.
Voor 2900 koop je tenslotte ook een zx9r uit 98 schade vrij MET garantie bij een dealer
 
Ik wacht met smart op het bericht dat TS de motor heeft geretourneerd en die 2000 flippos nog in zijn zak heeft om straks lekker een droommotor te kopen die nog wel fatsoenlijk in elkaar steekt.
 
Ik wacht met smart op het bericht dat TS de motor heeft geretourneerd en die 2000 flippos nog in zijn zak heeft om straks lekker een droommotor te kopen die nog wel fatsoenlijk in elkaar steekt.

Precies! Dat ding van hem is een bodemloze put. Beter gaat hij zijn geld goed besteden.
 
ik zou gewoon lekker een prijsopgave van reparatie van alle schade laten maken zodat ie weer 'schadevrij' is, met de prijsopgave naar je vriend en dan vragen of het hem nog steeds een goed idee lijkt
 
Deze fiets is toch niet toevallig op de Prins Hendrikkade / Binnenkant over een paar amsterdammertjes gegaan?


Grtz Ed
 
Ik zal vanavond ff toelichten voor de geinteresseerden hoe en wat verder. Heb nu ff gauw tijd om wat te laten horen. Leek me wel zo netjes.

Tof alle reacties. En Ed dit is zeer waarschijnlijk dezelfde motor. Zal het nog even informeren voor de zekerheid.
 
Nooit iets verkopen aan een vriend, kennis oid. Ook niet kopen dus.
Zelfde geldt voor werken met een familielid.

Da's op zich onzin, in dit geval zijn er vage afspraken gemaakt, waar TS achteraf van alles aan wil aanpassen.
Ik snap beide partijen wel, ik geloof dat TS enige moeite heeft met beslissingen nemen en er nogal ondoordacht in is gedoken. Dan zou ik er ook wat moeite mee hebben als verkoper als hij achteraf gaat lopen zeuren.
Aan de andere kant zou ik van een vriend weer wat meer verwachten dan de opmerking dat hij geen tijd heeft en dat hij nergens aan wil meewerken. Hij weet als vriend ook wel hoe TS in elkaar steekt...... en had juist aan hem die motor misschien niet moeten verkopen.
 
Dus aan een vreemde moet je wel rotzooi verkopen? :+

Ik durf mijn motor gerust aan bekenden te verkopen :)

Omdat daar niks aan mankeert waarschijnlijk. Als jij troep aan vrienden en kennissen gaat verkopen let maar eens op wat voor en gezeik je er mee gaat krijgen.
 
Voor dingen aan vrienden of familie verkopen geldt hetzelfde als werken voor vrienden of familie, je moet een hoop dingen erg goed van tevoren afspreken.
En als dat makkelijke opgave zou zijn dan waren er veel problemen in deze wereld niet geweest.

Daarom verkopen veel mensen liever niks aan vrienden of familie, als er toch gezeur ontstaat van een of beide kanten dan kan je gewoon afstand van elkaar nemen, je kent elkaar toch niet en hebt op een slechte deal na niks met elkaar te maken. Bij vrienden of familie kost je dat een vriendschap of goede familieband.
 
Omdat daar niks aan mankeert waarschijnlijk. Als jij troep aan vrienden en kennissen gaat verkopen let maar eens op wat voor en gezeik je er mee gaat krijgen.


Ben ik direct met je eens.
Meestal nog via een omweg ook.
 
Omdat daar niks aan mankeert waarschijnlijk. Als jij troep aan vrienden en kennissen gaat verkopen let maar eens op wat voor en gezeik je er mee gaat krijgen.

Dat geldt zelf voor goede spullen, zoals gloedjenieuwe banden.

'Het is toch niet de maat die ik wilde' na bestelling, montage en gebruik..
'Ik kreeg niet eens korting' na banden te hebben gekocht tegen inkoopprijs...
'Mijn band is nu al lek' tijdens een 5k km durende vakantie, ergens in een afgelegen dorp in Italië met %$##wegen, 'kun je even komen'...
 
Dat geldt zelf voor goede spullen, zoals gloedjenieuwe banden.

'Het is toch niet de maat die ik wilde' na bestelling, montage en gebruik..
'Ik kreeg niet eens korting' na banden te hebben gekocht tegen inkoopprijs...
'Mijn band is nu al lek' tijdens een 5k km durende vakantie, ergens in een afgelegen dorp in Italië met %$##wegen, 'kun je even komen'...

Daarom. Dat is zelfs bij gloednieuwe dingen die ze zelf uitpakken. Ze hebben het van jou gekocht en ze verwachten dan ook dat jij ze 'helpt'. Een 'vriendenprijs' bestaat niet; dat is een prijs die een 'kennis' je in rekening brengt.

TS is een dokus. €2.000 - reparatiekosten is redelijk, haha. Maar je 'vriend' moet niet verwachten dat hij iets terugkrijgt. Anders moet hij de motor maar terugnemen. (Die paar tientjes voor het gebruik is hij m.i. ook kwijt door deze streek.)

Als die 'vriend' echt een vriend was, dan wist je alles van zijn ongelukje. Dat had hij je dan wel verteld. En als die monteur'vriend' ook zo'n goede vriend was, dan kennen ze elkaar.. Achjaa, het is duidelijk.

Ben benieuwd naar de afloop.. TS doet toch Muay Thai?
 
Laatst bewerkt:
Mijn advies is om de motor zo snel mogelijk te slijten en het verschil als leergeld te accepteren. Een motor die eenmaal goed schade heeft gehad wordt echt nooit meer de oude. Ik zie op marktplaats zo al een hele hoop zx9r's van 1998 staan voor ongeveer 2000 euro en dat is dan nog de vraagprijs. Nou moet je altijd maar weer afwachten in wat voor staat die zijn, maar dan kan je iig nog kiezen. Stel je slijt hem voor 1000 euro ofzo, dan kan je beter 1000 euro bijleggen voor een ander dan deze repareren. Als je het geld niet hebt kan je altijd nog voor een ouder model gaan. Het is toch je eerste motor en je laat hem huis nog wel een keer omvallen.
 
Ik zal vanavond ff toelichten voor de geinteresseerden hoe en wat verder. Heb nu ff gauw tijd om wat te laten horen. Leek me wel zo netjes.

Tof alle reacties. En Ed dit is zeer waarschijnlijk dezelfde motor. Zal het nog even informeren voor de zekerheid.


Ik denk dat je het beste kan proberen om tot een overeenkomst met die kennis te komen en anders je verlies te nemen en de machine, desnoods in onderdelen, zsm. zien te verkopen.
Ik persoonlijk zou niet alleen het vertrouwen in die kennis verliezen, ook op de motor zou ik me niet echt op mijn gemak voelen.
 
ik zou gewoon lekker een prijsopgave van reparatie van alle schade laten maken zodat ie weer 'schadevrij' is, met de prijsopgave naar je vriend en dan vragen of het hem nog steeds een goed idee lijkt


Dit lijkt mij ook de beste en eerlijkste oplossing.
Dan weten jullie allebij waar jullie aan toe zijn.


Succes,
Marcel
 
Dat geldt zelf voor goede spullen, zoals gloedjenieuwe banden.

'Het is toch niet de maat die ik wilde' na bestelling, montage en gebruik..
'Ik kreeg niet eens korting' na banden te hebben gekocht tegen inkoopprijs...
'Mijn band is nu al lek' tijdens een 5k km durende vakantie, ergens in een afgelegen dorp in Italië met %$##wegen, 'kun je even komen'...
Bekend verhaal (al was bij mij Italië iets dichterbij en ook al na 3 uur na aanschaf).
Of nadat hun speciaal bestelde banden zijn binnengekomen eerst een tijd niets meer horen, en er dan achter komen dat de "klant" een andere motor gekocht heeft en deze banden niet meer nodig heeft........ |(
 
Hoe werkt dat officieel gezien eigenlijk?

Ik heb namelijk zelf eens zoiets meegemaakt. onderdeel per direct nodig, gebeld, oke, wordt overmorgen hooguit 3 dagen geleverd meneer! Prima.

Volgende ochtend toch nog even kijken, he shit, onderdeel toch niet nodig. Ik bellen, was vrij duur dus toch even vragen of dat afbesteld kan worden. Nee kan niet. Oke, helaas mijn fout. Al binnen? Nee, we bellen u, zoals eerder vermeld, wanneer het binnen is. Oke.

Vervolgens heb ik 3 maand niets gehoord, icm de afbestelling en het feit dat het met 2 dagen geleverd zou worden kreeg ik de hoop dat het alsnog afbesteld zou zijn. Anders had ik toch inmiddels wel wat gehoord? Ik kom daar voor iets anders. Ja meneer er ligt nog iets hier voor u zie ik. Ben ik gedwongen zoiets, na zo'n tijd nog af te nemen?

(feitelijke uitkomst is niet relevant, is al lang opgelost en ruziemaken doe ik niet aan, maar ik werd er wel nieuwsgierig van naar de rechten en plicten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan