Wat te doen, schademotor gekocht

Hoe werkt dat officieel gezien eigenlijk?

Ik heb namelijk zelf eens zoiets meegemaakt. onderdeel per direct nodig, gebeld, oke, wordt overmorgen hooguit 3 dagen geleverd meneer! Prima.

Volgende ochtend toch nog even kijken, he shit, onderdeel toch niet nodig. Ik bellen, was vrij duur dus toch even vragen of dat afbesteld kan worden. Nee kan niet. Oke, helaas mijn fout. Al binnen? Nee, we bellen u, zoals eerder vermeld, wanneer het binnen is. Oke.

Vervolgens heb ik 3 maand niets gehoord, icm de afbestelling en het feit dat het met 2 dagen geleverd zou worden kreeg ik de hoop dat het alsnog afbesteld zou zijn. Anders had ik toch inmiddels wel wat gehoord? Ik kom daar voor iets anders. Ja meneer er ligt nog iets hier voor u zie ik. Ben ik gedwongen zoiets, na zo'n tijd nog af te nemen?

(feitelijke uitkomst is niet relevant, is al lang opgelost en ruziemaken doe ik niet aan, maar ik werd er wel nieuwsgierig van naar de rechten en plicten)

Kort gezegd heeft de koper een betalingsplicht en de verkoper een leveringsplicht. Deze levering moet gebeuren binnen ofwel een contractueel bepaalde termijn ofwel binnen een 'redelijke termijn'. Aangezien de verkoper niet gebeld heeft voor de levering te voldoen en na 3 maanden alsnog probeert u tot nakoming van de verbintenis te houden lijkt het me meer dan waarschijnlijk dat die termijn niet als redelijk zal beschouwd worden indien de koper besluit verdere stappen te ondernemen.
Los daarvan is het zowel Belgische/Nederlandse als Europese wetgeving dat de koper een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag na de levering heeft. Deze herroeping kan hij doen zonder opgave van reden.

Voor de juiste wetsartikelen zou ik er het wetboek bij moeten nemen maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet.


grtz
 
Kort gezegd heeft de koper een betalingsplicht en de verkoper een leveringsplicht. Deze levering moet gebeuren binnen ofwel een contractueel bepaalde termijn ofwel binnen een 'redelijke termijn'. Aangezien de verkoper niet gebeld heeft voor de levering te voldoen en na 3 maanden alsnog probeert u tot nakoming van de verbintenis te houden lijkt het me meer dan waarschijnlijk dat die termijn niet als redelijk zal beschouwd worden indien de koper besluit verdere stappen te ondernemen.
Los daarvan is het zowel Belgische/Nederlandse als Europese wetgeving dat de koper een herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag na de levering heeft. Deze herroeping kan hij doen zonder opgave van reden.

Voor de juiste wetsartikelen zou ik er het wetboek bij moeten nemen maar die mogelijkheid heb ik momenteel niet.


grtz

Thanks, maar voor specifiek voor mij "gemaakte" onderdelen gaat dit niet op. Verder heb ik hier inderdaad wel wat aan.
 
Een beetje vriend, zorgt er toch voor dat je er samen wel uitkomt/motor terugnemen.
 
Een beetje vriend had je in de eerste plaats niet eens deze motor laten kopen. :N
Hij kon voor mij ook de boom in en kreeg geen rode rot cent.
Lekkere vriend is dat.
 
Ik heb er voor gekozen de motor niet te kopen. Dit ook deels omdat hij de motor niet wou verkopen voor het bedrag dat hij overhield nadat de reparatiekosten er af gingen.

Ik zei hem of je verkoopt de motor voor €2000,- min reparatie kosten waardoor je €500,- krijgt. (Wat eigenlijk ook de afspraakbwas, alleen had hij niet gerekend op zulke reparatiekosten lijkt mij. Of je regelt er zelf iets voor en neemt de motor terug op je naam.

Hij gelooft dat hij voor hoe de motor er in deze staat uit ziet minstens €1600,- voor kan krijgen.

Dus de 'deal' is ongedaan gemaakt. Hij krijgt van mij wel onkostenvergoeding er bovenop + de overschrijvingskosten die ik voor mijn rekening neem
 
Dat is een alleszins schappelijke regeling. Wel echt balen voor je vriend dat er veel meer mee is dan hij dacht, maar het is conform afspraak. Succes met het zoeken naar je nieuwe motor.
 
1600 gaat ie ook niet krijgen ervoor met deze schade als je voor 2000 euro een schadevrije hebt van hetzelfde bouwjaar.

Maar goed, hij zal 'm wel kwijtraken want voor 1800 euro kon ie 'm eerder al kwijt via schademotoren.nl toch _O-
 
Ik heb er voor gekozen de motor niet te kopen. Dit ook deels omdat hij de motor niet wou verkopen voor het bedrag dat hij overhield nadat de reparatiekosten er af gingen.

Ik zei hem of je verkoopt de motor voor €2000,- min reparatie kosten waardoor je €500,- krijgt. (Wat eigenlijk ook de afspraakbwas, alleen had hij niet gerekend op zulke reparatiekosten lijkt mij. Of je regelt er zelf iets voor en neemt de motor terug op je naam.

Hij gelooft dat hij voor hoe de motor er in deze staat uit ziet minstens €1600,- voor kan krijgen.

Dus de 'deal' is ongedaan gemaakt. Hij krijgt van mij wel onkostenvergoeding er bovenop + de overschrijvingskosten die ik voor mijn rekening neem
Nou, daar ben je dan nog goed van af gekomen :)
Leer er van en heel veel succes met je volgende motor!
 
1600 gaat ie ook niet krijgen ervoor met deze schade als je voor 2000 euro een schadevrije hebt van hetzelfde bouwjaar.

Maar goed, hij zal 'm wel kwijtraken want voor 1800 euro kon ie 'm eerder al kwijt via schademotoren.nl toch _O-

14-15 krijg je wel van iemand die een leuk hobbyproject zoekt. Toch veel motor voor het geld, als je maar niet alles gaat repareren naar nieuwstaat.
 
Ik heb er voor gekozen de motor niet te kopen. Dit ook deels omdat hij de motor niet wou verkopen voor het bedrag dat hij overhield nadat de reparatiekosten er af gingen.

Ik zei hem of je verkoopt de motor voor €2000,- min reparatie kosten waardoor je €500,- krijgt. (Wat eigenlijk ook de afspraakbwas, alleen had hij niet gerekend op zulke reparatiekosten lijkt mij. Of je regelt er zelf iets voor en neemt de motor terug op je naam.

Hij gelooft dat hij voor hoe de motor er in deze staat uit ziet minstens €1600,- voor kan krijgen.

Dus de 'deal' is ongedaan gemaakt. Hij krijgt van mij wel onkostenvergoeding er bovenop + de overschrijvingskosten die ik voor mijn rekening neem

Nou, dan is alles toch nog goed gekomen.

Het is wel zo fijn als je allereerste motor er één is waar je echt blij mee bent. Voor die +/- EUR 2.000,- kun je veel moois kopen:

http://motoren.marktplaats.nl/motor...nZy8TnP9Y0zb/0J2dC4ThNvwGYizuX&fta_ind=2&fs=1

http://motoren.marktplaats.nl/motor...nZ8elXPR6nl/4QmmD9eDz+AfxdVF4=&fta_ind=3&fs=1
 
Goed geregeld (van jou kant) toch..
Hoeveel heb je uiteindelijk betaald als onkostenvergoeding?
 
Ik heb er voor gekozen de motor niet te kopen. Dit ook deels omdat hij de motor niet wou verkopen voor het bedrag dat hij overhield nadat de reparatiekosten er af gingen.

Ik zei hem of je verkoopt de motor voor €2000,- min reparatie kosten waardoor je €500,- krijgt. (Wat eigenlijk ook de afspraakbwas, alleen had hij niet gerekend op zulke reparatiekosten lijkt mij. Of je regelt er zelf iets voor en neemt de motor terug op je naam.

Hij gelooft dat hij voor hoe de motor er in deze staat uit ziet minstens €1600,- voor kan krijgen.

Dus de 'deal' is ongedaan gemaakt. Hij krijgt van mij wel onkostenvergoeding er bovenop + de overschrijvingskosten die ik voor mijn rekening neem


Da's iig. prettig geregeld.
Kijk nu eerst even rond, joh. Of je moet zo op hete kolen zitten dat je echt niet langer kan/wil wachten, maar binnen nu en 2 maanden zijn alle motoren 1 jaar ouder, scheelt ook weer in prijs.
Veel succes.
 
Niet betalen!!

Lekkere kennis... kan zijn schadebak niet kwijt op MP/Speurders/schademotoren etc etc ... maar vraagt wel de hoofdprijs aan jou ....

Gewoon terug met dat ding, geef hem 250 euro en betaal de overschrijvingskosten ... moet voldoende zijn voor het gebruik van zo'n levensgevaarlijke motor :Y

:^ Zo begrijp ik het ook, hij had al eerder begrepen dat hij geen 1800 zal vangen voor een schadefiets en probeerde hem jou door de strot te duwen.
 
Laatst bewerkt:
Da's iig. prettig geregeld.
Kijk nu eerst even rond, joh. Of je moet zo op hete kolen zitten dat je echt niet langer kan/wil wachten, maar binnen nu en 2 maanden zijn alle motoren 1 jaar ouder, scheelt ook weer in prijs.
Veel succes.

Ik heb zeker mn lesje geleerd. En ben ook van plan om het rustig aan te doen nu en mn tijd te nemen. Het kriebelt altijd wel hahah, want je wilt gewoon lekker rond rijden. Maar geduld is nog altijd een schone zaak. Heb nu wel de mogelijkheid iets meer bij elkaar te sparen voor een betere motor ofcourse.
 
Ofwel de bekende

minoes2.jpg


Kat in de zak _O-

Top dat het allemaal weer voor elkaar is. Next time dont be so impulsive ;)
 
Nou, dan is alles toch nog goed gekomen.

Het is wel zo fijn als je allereerste motor er één is waar je echt blij mee bent. Voor die +/- EUR 2.000,- kun je veel moois kopen:

http://motoren.marktplaats.nl/motor...o62FqaFKQDjwl/pCRd/U7o/6r6fLBfVV1DjsGzKf3Rqf% lP2F9A7aIdLE%3D&df=1&fta=eNqlk02P0zAQhv9K5ENvINtxvsbKgRUcVgIOgLisqspNvN2wqRMlzjZQ5b8zdtItRVstEjmNZ97xO%2FO4VZDAsYcUyNDVmydV90T2wFJMjHXOVmWf2waYbAegsmYQJ6msOcRZLFsFIaWYtfCramV%2FLpX%2FYgW4u6fQtm2OuuKuTjAYptJ5u%2BAr5q2yGnK3W4YyJZ39F1nnH%2BfNxXZp2zLEvPGTWuc44WcyabW0LxfPQtScTOCdfBsMMtIYC0aqeJrHD%2BHkIgVem3CyMgXERKhGUycpFuRXSvMYjjgkYhBhhyXngQ2GWbVpX9ptZmZx%2FcbRQLGRA02zgDvLP0DhyIOhCpMDiip0gwZMzhxcrtezIPgXkX4Qwf1VbXLkbYN81w%2BKFU500ZnlXxqE35We21T8VnSfCpsU2nzWm%2Bd9Z21Xaw%2BtvP1ovRjXkCOOTXprO3ptTjUuB0MUR231U96JOho%2FaW%2Bu%2BkUOOFglPG%2F1DgRL7cu42Z25jOC%2BKjEjnNPV7h97yUeUd86%2BBNwP19Tk%2BBfFFmp2%2F0rjLLCzrRMo%2BvfTDlUln6HOjsCujsb9DO1tOrzEMzlNdgZxeq%2F%2BItXuKNx1dYZ%2Fj9E%2BtQvM4a708iGhRFYBsbuIfG%2BAry0GnZy8TnP9Y0zb%2F0J2dC4ThNvwGYizuX&fta_ind=2&fs=1

http://motoren.marktplaats.nl/motor...9eM/6613C/FHix3S586xdh0RBfsZwFLnnZ8elXPR6nl%2
F4QmmD9eDz%2BAfxdVF4%3D&fta_ind=3&fs=1
En die blade is ook n schadebak helaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan