Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Weinig vertrouwen in de bochten


Dan kon je op tijd weer aan een nieuwe/andere ,been there ,done that
 
een motor heeft niets te willen en wordt alleen maar instabieler bij remmen

pardon?
Was dat niet hier dan @Zot? Die 3 hele lange posts over het gedrag van een motor, en de meeste fouten bij het rijden, het was een heel epistel weet ik nog.
Ik kan er naast zitten hoor, het was al een tijdje geleden.
 
Ik heb even gekeken, maar het waren post 46, 47 en 48 van je. Op pagina 2 van dit topic. Daar word vrij uitvoerig ingegaan op het gedrag van een motor, en de fouten die je als berijder ervan kan maken, en wat eraan te doen.
 
Was dat niet hier dan @Zot? Die 3 hele lange posts over het gedrag van een motor, en de meeste fouten bij het rijden, het was een heel epistel weet ik nog.
Ik kan er naast zitten hoor, het was al een tijdje geleden.
Daar heb je dan weinig van begrepen
 
En driewielers tegenwoordig
En sommigen willen nog zwaaien ook...
 
Bewust rustiger rijden op een snelheid waarbij je wel vertrouwen in een bocht hebt. Van daar uit de snelheid opbouwen.

Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard.
Dat. Een bocht is alleen maar de verbinding tussen 2 stukken waar het gas open kan.
 
Ehm, een motor kan makkelijker te sturen zijn door juist gebruik van de remmen.

Natuurlijk is het niet de bedoeling veel te hard de bocht in te gaan en dan maar op je achterrem te gaan staan.
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
 
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Voor normaal rijden is dat de juiste volgorde.
Velen proberen steeds sneller te gaan door te laat te remmen en terug te schakelen, waardoor ze de bocht juist langzamer inzetten omdat ze dan teveel op de rem gaan.

Als ik bochten snel wil nemen, zet ik ze overgingen wel remmend in. Doordat de voorkant dan dieper ligt kantel je makkelijker in. Vervolgens moet je dan wel gelijkelijk al weer op het gas terwijl je tegelijkertijd ook geleidelijk van de voorrem afgaat. Het principe werd destijds in "Twist of the wrist" behandeld en gaan oefenen...
 
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt

Dat is voor trutjes
 

Yep, Trailbraking heet dat:
in de filmpjes kun je het goed zien.