daddyphilipsen
Resurrected, by the mercies of Nuts
- 31 mei 2008
- 17.443
- 36.255
Waar wil een motor heen als je remt? Rechtdoor
Remmen tot aan de apex en dan gas op de lollie.
Hard er in en hard er uit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar wil een motor heen als je remt? Rechtdoor
Ook ik heb m'n rijbewijs gehaald in die jaren,1983, maar zo rijd ik dus niet. Ik ben meer van een vlotte rijstijl, en met de motor "trekkend" de bocht door.
Ben wel in al die jaren 3 keer op m'n plaat gegaan, dat dan wel. Kwestie overmoed in de jonge jaren..
Remmen tot aan de apex en dan gas op de lollie.
Hard er in en hard er uit.
Exact, jij snapt het.Dat doe ik ook,gewoon de bocht in remmen,dan op tractie erdoor,gas gedoseerd er op uitkomen bocht.
Hierbij : kijken is alles
Exact, jij snapt het.
Ja hoor. Ook ik gebruik de achterrem zelden, wel eens om wat bij te remmen, maar dat gebeurd bijna nooit.Ik heb het bericht aangepast.(achterrem)
Kun je er nog steeds mee leven
Was dat niet hier dan @Zot? Die 3 hele lange posts over het gedrag van een motor, en de meeste fouten bij het rijden, het was een heel epistel weet ik nog.een motor heeft niets te willen en wordt alleen maar instabieler bij remmen
pardon?
Dat doen er wel meer.
En driewielers tegenwoordigTja waarom moet je de stepjes aan de grond rijden,er is ook nog zoiets als normaal rustig een bocht nemen,je heb
maar 2 wielen onder je en er is dus altijd een kans dat je onderuit gaat,die kans is alleen heel wat kleiner als je
gewoon normaal rustig rijd,en is dat niet jou idee van motorrijden volg dan een VRO cursus,al zal zelfs de beste
cursus en motor je niet kunnen behoeden dat het mogelijk is dat je kan vallen met de motor,wil je absolute zekerheid dat je niet
kan vallen, dat kan,daar hebben ze de 4 wielers voor uitgevonden.
Dat. Een bocht is alleen maar de verbinding tussen 2 stukken waar het gas open kan.Bewust rustiger rijden op een snelheid waarbij je wel vertrouwen in een bocht hebt. Van daar uit de snelheid opbouwen.
Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard.
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .Ehm, een motor kan makkelijker te sturen zijn door juist gebruik van de remmen.
Natuurlijk is het niet de bedoeling veel te hard de bocht in te gaan en dan maar op je achterrem te gaan staan.
Joa, maar dat is lessen, een beginpunt.Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Voor normaal rijden is dat de juiste volgorde.Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Remmen in de bocht is in principe no-go. Ik ben er de eerste keer zelfs op gezakt .
Je hoort vóór de bocht klaar te zijn met je handelingen. Schakelen pas als je weer recht trekt
Ja leuk. Keertje doen op het circuit. Fluiten er 30 man links en rechts om je oren of over je heen
Voor normaal rijden is dat de juiste volgorde.
Velen proberen steeds sneller te gaan door te laat te remmen en terug te schakelen, waardoor ze de bocht juist langzamer inzetten omdat ze dan teveel op de rem gaan.
Als ik bochten snel wil nemen, zet ik ze overgingen wel remmend in. Doordat de voorkant dan dieper ligt kantel je makkelijker in. Vervolgens moet je dan wel gelijkelijk al weer op het gas terwijl je tegelijkertijd ook geleidelijk van de voorrem afgaat. Het principe werd destijds in "Twist of the wrist" behandeld en gaan oefenen...
Ah die benaming was ik me niet echt bewust van... eens op zoeken... want cornering and braking geeft je bijna alleen waarschuwingsverhalen dat je dat niet moet doen :pYep, Trailbraking heet dat:
in de filmpjes kun je het goed zien.
10 things you need to know about Trailbraking | Riding in the Zone
www.ridinginthezone.com