Wheelie les gehad van "Da Liks" ..chapeau

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reken op eerst minimaal een half jaar keihard oefenen voor je het voor het eerst gecontroleert die bar aan kan tikken hoor ;) maak je geen illusies ... tis allemaal net even wat lastiger als het lijkt , zo'n stuntmotor maakt niet veel verschil in de moeilijkheids graad ...


Ik wil zeker niet stoer overkomen...
Maar dat lukt ruim binnen een half jaar.

Het ''gevoel'' is er al.
Het gaat er nu dus om, om langzaam te leren wheelyen, en meer met de
achterrem te werken. En daar heb ik geen half jaar voor nodig.
 
Ik wil zeker niet stoer overkomen...
Maar dat lukt ruim binnen een half jaar.

Het ''gevoel'' is er al.
Het gaat er nu dus om, om langzaam te leren wheelyen, en meer met de
achterrem te werken. En daar heb ik geen half jaar voor nodig.

Naja het kan natuurlijk wel , de een heeft er meer gevoel voor als de ander ... maar als je nog nooit met je achterrem gewerkt heb tijdens wheelien heb je dat echt niet zomaar onder de knie .... op je achterwiel rijden is 1 ... stuntrijden is 2 ... ik weet ik ieder geval van mezelf dat ik het noooit zal leren, terwijl ik op mijn gsxr1000 ook best redelijk op 1 wiel rond kan tuffen

Maar er zijn wel wat jongens die het redelijk snel onder de knie hebben (lees een paar weken elke dag oefenen) maar die konden daarvoor alle stunts al op hun brommertjes ... maar als je een crash cage nodig hebt voor je toekaomstige stunt brommer just call ... ;) O-) geloof me je GAAT crashen :Y en daar hoef je je dan ook niet voor te schamen want ik ben regelmatig op bezoek bij stunt rijdend nederland en ze crashen allllemaal ... maar bedank dus wel dat je enige protectie op je stuntmotor aan gaat brengen want anders wordt het een dure hobbie en eindigd je fiets net zo als mijn stunt fiets :X :X (toen waren we nog niet zo wijs _O- )

voorzij.jpg
 
Laatst bewerkt:
Naja het kan natuurlijk wel , de een heeft er meer gevoel voor als de ander ... maar als je nog nooit met je achterrem gewerkt heb tijdens wheelien heb je dat echt niet zomaar onder de knie .... op je achterwiel rijden is 1 ... stuntrijden is 2 ... ik weet ik ieder geval van mezelf dat ik het noooit zal leren, terwijl ik op mijn gsxr1000 ook best redelijk op 1 wiel rond kan tuffen

Maar er zijn wel wat jongens die het redelijk snel onder de knie hebben (lees een paar weken elke dag oefenen) maar die konden daarvoor alle stunts al op hun brommertjes ... maar als je een crash cage nodig hebt voor je toekaomstige stunt brommer just call ... ;) O-) geloof me je GAAT crashen :Y en daar hoef je je dan ook niet voor te schamen want ik ben regelmatig op bezoek bij stunt rijdend nederland en ze crashen allllemaal ... maar bedank dus wel dat je enige protectie op je stuntmotor aan gaat brengen want anders wordt het een dure hobbie en eindigd je fiets net zo als mijn stunt fiets :X :X (toen waren we nog niet zo wijs _O- )

(Afbeelding)

Ik ga dus ook mooie beugels lassen ;)
En int begin hoeft die ook zeker niet mooi te zijn.

Hij moet goed lopen en remmen.
Das het belangrijkste, en dan de normale aanpassingen.

En vallen met een stunt motor zie ik ook anders dan vallen met
een normale weg motor.

Eerst maar eens een goede F2 vinden met kuip schade.
 
zijn er genoeg.. als je advies nodig hebt mail je maar he! zijn veel trucjes om je bike fijner te krijgen!!!!! en listen to switch, de kooi is prioriteit!
 
vraagje voor da liks/ jeremy, kunnen jullie ook wheelien op een 2 takt? denk aan een ktm exc300 sm?

Ben langzaam aan aan het oefenen met de achterrem, maar valt niet mee, heb ook een 4 takt ktm gehad en daarmee was wheelien een stuk makkelijk.

tips voor wheelie met een 2 takt?

gr.sjoerd
 
Alex, kom je zondag ff een drankje doen bij de opening? kan je nog ff dat briefje maken met dingen waar ik op moet letten en aanpassen als ik ga verbouwen!
 
vraagje voor da liks/ jeremy, kunnen jullie ook wheelien op een 2 takt? denk aan een ktm exc300 sm?

Ben langzaam aan aan het oefenen met de achterrem, maar valt niet mee, heb ook een 4 takt ktm gehad en daarmee was wheelien een stuk makkelijk.

tips voor wheelie met een 2 takt?

gr.sjoerd

Probleem met een 2T is, dat die altijd een piekvermogen heeft.
Maar, een 300 heeft ook zat vermogen onderin.

Mijn advies, ga niet helemaal bovenin zitten met zo'n ding.
Gebruik het koppel, en niet de pieken van het ding...
 
zijn er genoeg.. als je advies nodig hebt mail je maar he! zijn veel trucjes om je bike fijner te krijgen!!!!! en listen to switch, de kooi is prioriteit!

Anders voeg mij toe op MSN...
Adres staat in mijn profiel.

Misschien wat makkelijker ;)

En nu ga ik slapen, das wel ff noodzaklijk na vanaaf :Y
 
He Switch, vergeet je mij niet? Mail me even over de kosten van zo'n crash cage voor de honda. Mail staat in mijn profiel. Moet wel zo'n cage hebben, anders komt de bike er echt zo uit te zien als die van jou!! :X Ben nog steeds van plan zat te komen, ga dan maar gelijk oefenen met de rem! :]
 
@ kawaman: ligt eraan of we zondag alsnog naar de Automaxx Assen gaan voor een show, maar zal wel niet.
@ Arjan: heb je toegevoegd :W
@ Sjoerd: zelfde principes eigenlijk, het piekerige moet je voor oppassen
@ yarossima: heb je teruggemaild! maar nog niet gezegd waar het is ;)
 
wel gave foto Alex !

ben jammer genoeg dit weekend niet in de buurt, anders was ik wel even langsgekomen voor de foto's....ga je deze week op een avond nog op die plek oefenen?....neem ik de camera effe mee
 
ja! de truc is veel gas weinig slip.. maar dr is een bepaalde techniek voor en die kan je wel komen oefenen als je wil. tegen een zeeeer redelijk tarief *O*
en op de z750 ook met de koppeling, op de r1 ook met de koppeling, op de cb750 ook met de koppeling, op de .....

In ze een lukt het wel op het gas maar dan komt ie pas tussen de 9 en 11 d toeren omhoog.
In ze twee moet ik het op de koppeling doen maar weet niet precies welk toerental ik moet aanhouden.
Hebbie nog tips?
Het is een 600 cc met 100 pk aan de krukas.
stoppies, slijtbouten en knietjes lukt wel alleen het wheelien nog niet. '(

Alvast bedankt.

gr. Bart
 
He Switch, vergeet je mij niet? Mail me even over de kosten van zo'n crash cage voor de honda. Mail staat in mijn profiel. Moet wel zo'n cage hebben, anders komt de bike er echt zo uit te zien als die van jou!! :X Ben nog steeds van plan zat te komen, ga dan maar gelijk oefenen met de rem! :]

Hey ik ben je niet vergeten , sterker nog .. heb al een kooi voor je gebouwd *O* *O*

Ik heb je nummer gekregen van lex en neem snel wel even contact met je op, het is er een zoals op de foto hieronder (ongeveer hetzelfde) je hoeft er niets voor aan te passen en de bevestigings bouten e.d alles zit erbij ... wil hem er ook wel op zetten voor je ... prijs doen we wel over de foon ...

11bo.jpg

28uw.jpg
 
Kijk, dat is snel :P Als je de prijs ook nog goed is ;) Trouwens LIKS had me ook nog gemaild.. dat hij wat wist. Ik heb er aan eentje wel genoeg, denk ik. Laat even weten..... Misschien kan hij er zaterdag al op,.. dan komt de bike er cker niet als die van jou uit te zien *O* *O*
 
Maar euh.... als jullie uitgeoefend zijn zondag, komen jullie dan ff langs mn shoppie voor een happie en een drankie?

Vind het wel leuk als er wat MF'ers komen bij de openening!
En capelle is om de hoek!
 
ik denk dat ik wel ff kom buurten hoor, ziet er niet naar uit dat er zondag veel naar Assen gaan.. kunnen we bij jou de straat ook lekker blauw zetten hahaha..
en
Supahero, neem die kooi van Switch maar die zijn heel goed.kijk maar naar die van mij. die gozer waar ik het over had heeft echt een verkeerde kooi met scherpe hoeken eraan, die is levensgevaarlijk.

de Buuk.. KOPPELING! en daar is een goeie techniek voor en een slechte techniek maar dat heeft weinig zin om het zo uit te leggen dat moet je komen ervaren...
 
Hé Da liks,

Ja, wacht nu geduldig op Switch... ik hoop dat de prijs in 1 smsje past :Y .
Zat ben ik sowieso van de partij... al zal het nu niet heel de dag zijn, want heb een verjaardag.

Trouwens nog even een vraagje. Ik zag dat bij al riders geen cockpit(tellers) meer op de bike hadden. Mag dit wel? Ik bedoel wordt dit gedoogd ofzo? Ik zal de bike ook gebruiken om af en toe naar mijn werk te rijden en het is toch 65km. Ik wil de cockpit dus laten zitten, alleen wil ik er wel een andere topkuipie met koplamp om heen. Zijn die er wel of zal ik wat zelf moeten fabriceren?
 
yo alex...wordt er nog geoefend van de week ?...

die avatar...is dat een van mijn foto's :p
 
ok dan, goed nieuws allemaal!Kom je ook Zaterdag vincent?
snor, das een foto van Switch
en Hero, je kan je tellerpartij behouden maar dan moet je wel een framepje knutselen, kunnen we je bij helpen hoor. maar je kan er ook een sigma bc800 fietsteller opzetten, van de halfords. dingen werken hartstikke goed! :]
 
klote.....vrijdagavond wordt er geoefend door Michel in het midden van het land.....das voor jullie net wat te ver denk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan