Wel "fijn" om te lezen dat er meerdere zijn met de 8 handicapik ga woensdag mee met een examen van een kennis dus dat is wel fijn dat ik het terrein gelijk zie. Ja lekker, met aaaallll die pionnetjes haha. Volgende les ga ik me focussen op de langzame slalom, perfectioneren en dan nog afsluiten met een 8.
@MBM. Nieuwsgierige vraag, want ik heb echt geen flauw idee. Hoeveel km/jaar rij jij zakelijk?
Bedankt. Mooie indicatie. Ik zou het zelf, niet gehinderd door veel kennis van het vak en zonder de toelichting, denkelijk hoger hebben geschat.Wisselt, afhankelijk van wat voor werk er tevoorschijn komt.
Soms heb ik 2 klussen waar je de hele dag mee bezig kunt zijn, dan houdt t bij 50km per dag wel op.
Soms 300 op een dag.
Ik denk voor het werk een 35.000 per jaar ?
Bedankt. Mooie indicatie. Ik zou het zelf, niet gehinderd door veel kennis van het vak en zonder de toelichting, denkelijk hoger hebben geschat.
Ik had denkelijk te veel de snelwegmotoragent voor ogen. Daarnaast te weinig rekening gehouden met de tijd van het "echte" werk, die de tijd van het rijden ongetwijfeld zal overstijgen. Helder.Ligt er ook aan wat voor 'soort' motoragent je hebt he !!
Gasten die de hele dag op de snelweg werken of die zich alleen met verkeerszaken bezig houden zullen daar absoluut overheen gaan.
Motoragenten die 'gewoon' politiewerk doen, alleen liever met de motor als in een auto ( zoals ik ) hebben soms ook klusjes waar je gewoon langer mee bezig bent. Ik rij dan in de stad maar mijn bewakingsgebied kent ook 80km wegen en snelweg naar andere kleinere plaatsen erom heen.
Als je een motoragent in een stad hebt waar zijn bewakingsgebied heel binnen de bebouwde kom ligt zal die regelmatig maar max 5 of 10 km rijden tot aan zijn volgende melding en die zal dan nog minder km maken.
En we werken per persoon geen 365 dagen par jaar he
Met alle inmiddels gegeven T'nT's (Tips and Tricks)Kan een hele toertocht aan voor mijn part als ik maar geen acht hoef te doen
Wie heeft tips/tricks?
Alvast bedankt!
Hoi, dit was ook mijn zwakke punt. heb het uiteindelijk gehaald door te zingen!
Ik weet het, het klinkt raar, maar hlept echt!
Hoe harder je je best doet, hoe minder goed het gaat. Als je dit loslaat en je dus niet (geheel) focust op wat je moet doen, dan lukt het wel. Ik was echt te veel bezig met denken aan wat ik moest doen. Tot ik op een gegeven moment een liedje in mijn hoofd had en wat aan het zingen was. Ik was klaar met mijn 8-je en mijn instructeur stond me met open mond aan te kijken. Ik had nog niets in de gaten, tot hij zei: "Wat deed je nu anders? Want het was een perfecte 8!"
Sindsdien heb ik gezongen bij de 8-jes, hahaha
Niet te veel nadenken en doen!
Het nadenken doe je tot vlak voor de oefening, zodat je de juiste snelhied, versnelling endergelijke hebt en dan.....zingen....Let it go, zou ook wel een leuk liedje zijn!
Succes!
Motorcycle MadnessNog specifieke liedjes waar je aan moet denken?
Er zijn toch vast wel passende songtexten over afduwen en je kijkgedrag
Ik heb tijdens het lessen nooit een 8je geoefend. De rijinstructeur had dat niet door; ik al helemaal niet omdat ik niet wist dat dat ook moest. De laatste les voor het examen moest ik een 8je draaien! Stond met open mond te kijken hoe mijn mede examenkandidaat dat uitvoerde. Ik kon er geen bal van. De instructeur was helemaal verbaasd.( dat komt omdat je met 2tallen lest en die personen zijn steeds wisselend). Afijn...ik moest het toch leren in die laatste les. Ik keek te ruim, zodat ik steeds dreigde de stoeprand te raken.
Toen kwam de "gouden" tip: Stel je voor dat er een mooie naakte meid staat aan het einde van het eerste deel van de 8. DAAR kijk je wel naar. Later staat ze aan het einde van de 8 en je kijkt weer!
We hebben ons eerst rot gelachen om deze tip, maar hij werkte wel!
De rijinstructeur kende me te goed....!
Op het examen slaagde ik zonder dat 8je, vond het jammer dat ik die niet moest doen
Bij hem was het ook: zak tegen de tank.................gras tegen de tank