winterbanden?

Ik heb gisteren ook deze Heidenau banden laten monteren:

maxxisraintirem6132r0ao.jpg


Daarna heb ik uiteraard de eerste 100 km rustig aan gedaan, maar merkte daarna al wel verschil met de vorige banden (Continental nogwat-banden).
Wellicht de nieuwigheid, wellicht toch dat het winterbanden zijn?
 
Blijkbaar ben je nog geen echt gladde plekken tegen gekomen... :X Bij een weg die echt glad is door ijzel, glijdt ie zo onder je vandaan, wanneer je probeert te remmen, sturen of accelereren..
:^ onder je vandaan glijden ligt aan de stabiliteit. maar met gas of rem acties blokkeert alles meteen :Y
 
Laatst bewerkt:
Beste Mede MFers

Ik heb een praktische vraag, ik heb nog niet zo lang mijn bmw r1150 rt en ik wil er ook mee in de kou gaan rijden.
Nu is het zo bij het koekblik dat men onder de 8 graden een winterband adviseert. Hoe zit dit met motorfietsen?

Graag jullie ervaringen

heidenau maakt speciale winterbanden, een versie van de k60 met een toevoeging die zorgt dat het rubber zijn kwaliteiten niet verliest onder de 8 graden. Het is niet de mud snow versie maar de versie met het silica toevoeging.

Hier een fototje van de banden op mijn motor. (ik heb de mud snow versie ipv de silica versie, die laatste hebben ze niet overal op voorraad.)

album_pic.php
 
Laatst bewerkt:
heidenau maakt speciale winterbanden, een versie van de k60 met een toevoeging die zorgt dat het rubber zijn kwaliteiten niet verliest onder de 8 graden. Het is niet de mud snow versie maar de versie met het silica toevoeging.

Hier een fototje van de banden op mijn motor. (ik heb de mud snow versie ipv de silica versie, die laatste hebben ze niet overal op voorraad.)

[afbeelding]
Dat zijn geen winterbanden. :N


Denk dat die dealer deze tekst even na moet lezen:
M&S bij motorbanden
Dit vindt u terug bij Enduro banden die speciaal voor de off road gebruik bedoelt zijn. Worden dergelijke wedstrijden ook op normaal wegdek gehouden dan bevelen wij aan de maximale snelheid slechts kort te rijden omdat anders de noppen onregelmatig slijten waardoor het off road rijden negatief beïnvloedt kan worden.
Bij dit type band bevindt zich ook een sticker voor de cockpit van de motor zodat de bestuurder bij het rijden er aan denkt. M&S heeft dus niets te maken met "modder en sneeuw" zoals men die van autobanden kent.
 
Dat zijn geen winterbanden. :N


Denk dat die dealer deze tekst even na moet lezen:
M&S bij motorbanden
Dit vindt u terug bij Enduro banden die speciaal voor de off road gebruik bedoelt zijn. Worden dergelijke wedstrijden ook op normaal wegdek gehouden dan bevelen wij aan de maximale snelheid slechts kort te rijden omdat anders de noppen onregelmatig slijten waardoor het off road rijden negatief beïnvloedt kan worden.
Bij dit type band bevindt zich ook een sticker voor de cockpit van de motor zodat de bestuurder bij het rijden er aan denkt. M&S heeft dus niets te maken met "modder en sneeuw" zoals men die van autobanden kent.

je kan er gewoon mee rijden het is geen volle nop :N
 
Ik heb ze er zelf ook op mn super tenere.
(bevallen mij prima)
Maar de k60 is een gewone all-roadband waar m+s op staat.

Maar misschien is er een k60 die als snowtex door het leven gaat, de gewone k60 is mi geen sneeuwband.
 
Dat zijn geen winterbanden. :N


Denk dat die dealer deze tekst even na moet lezen:
M&S bij motorbanden
Dit vindt u terug bij Enduro banden die speciaal voor de off road gebruik bedoelt zijn. Worden dergelijke wedstrijden ook op normaal wegdek gehouden dan bevelen wij aan de maximale snelheid slechts kort te rijden omdat anders de noppen onregelmatig slijten waardoor het off road rijden negatief beïnvloedt kan worden.
Bij dit type band bevindt zich ook een sticker voor de cockpit van de motor zodat de bestuurder bij het rijden er aan denkt. M&S heeft dus niets te maken met "modder en sneeuw" zoals men die van autobanden kent.

aub lezen...

m&s zijn niet de versie die als winterband bedoeld zijn.


de versie die ik heb is de m&s versie, deze geeft geen voordeel in winterse omstandigheden. Enkel de versie die sio2 als markering heeft is de winterband versie

12867934784cb2e906dbfa8.jpg
 
Laatst bewerkt:
aub lezen...

m&s zijn niet de versie die als winterband bedoeld zijn.
De silica versie draagt deze markering dus niet.

de versie die ik heb is de m&s versie, deze geeft geen voordeel in winterse omstandigheden.
Je hebt gelijk sorry :$
 
Gewoon goede sport/toerbanden nemen, die hebben prima grip om met lagere temperaturen en natte weersomstandigheden te rijden. Niet denken dat je dan met 10 cm sneeuw en/of ijzel enigzins kun rijden he...

:^

Had er zelf Michelin Pilot Power 2CT's onder(worden ook goed warm bij lage temperaturen).

Kon met 3 graden boven nul nog prima kd'en :P

Alleen wel goed warmrijden eerst :+
 
Je hebt gelijk sorry :$

documentatie hier rond is erg verwarrend, ik heb heel wat moeten lezen toen ik op die markering uitkwam. Bij de dealer waar ik men banden laat leggen hadden ze deze niet. Ik vraag me af wat het verschil in prijs is.

Tests beweren een remafstand die tot 40% korter is bij winterse omstandigheden.
Maar hoe je het keert of draait, zon motor blijft maar 2 wielen hebben, bij ijzel heb je volgens mij geen schijn van kans. (niet dat ik het getest heb.)
 
Je hebt altijd 2 kansen, of je blijft overeind of je gaat plat.

Maar ik werd op het verkeerde been gezet doordat hij exact hetzelfde profiel heeft als de gewone k60.
bandenmarkt.nl waar ik mn banden bestel heeft hem ook niet.
 
De snowtex wordt bij mijn weten wel in Duitsland aangeboden als zijnde een winterband voor de motor.
Zelf geen ervaring mee, wil het wel al jaren testen. Maar als het echt glad is, blijft de 2 wieler toch echt binnen en komt het span naar buiten
 
Foto-488FCKJL-D.jpg


Of je maakt van een setje oude banden winterbandjes, net als wat ik hier boven heb gedaan.
Als het goed gevroren heeft kan je zelfs stukken afsnijden door over het ijs te rijden.
 
Wheelie, KD, 260km/h, allemaal geen enkel probleem met een R1..... op een iijsbaan....

 
Of je hebt geld teveel en koopt een mooie terreinquad voor in de winter. Heeft 4 wielen dus je kunt niet onderuit gaan, en je behoudt nog wel het vrije gevoel lijkt me. :P

zuks bijvoorbeeld:
2012-Suzuki-KingQuad-500AXi-Camo-atv-pictures.jpg
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Of je maakt van een setje oude banden winterbandjes, net als wat ik hier boven heb gedaan.
Als het goed gevroren heeft kan je zelfs stukken afsnijden door over het ijs te rijden.


en hoe krijg je je motor dan bij het ijs? Lijkt me dat het asfalt je om de oren vliegt met zulke spikes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan