Woonwerk bike a 40 km enkele reis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een V-Strom 650, super voor woon/werk verkeer, super comfortabel, veel koppel, gewoon fun om mee te rijden ook. Tracer 700 en Versys 650 liggen in dezelfde mand.

Maar als je er zijkoffers gaat aan hangen, ben je wat beperkter tijdens het filteren gezien je breder bent.
Als je de SV650 maar niks vond, zal je misschien ook teleurgesteld zijn in de V-Strom, zelfde motor, hoewel de V-Strom ietsje meer koppel heeft. Dus misschien is de Yamaha XSR700 wel iets. Z650 en MT07 kunnen ook maar persoonlijk vind ik die transformer look maar niets. En denk dat die XSR700 wel comfortabeler is dan een MT07.

Watskeburt met de Royal Enfield dan?
 
Met een maximumsnelheid van 100 maakt dat niks uit.
Is persoonlijk, maar ik heb toch liever een bekuipte met groter windscherm. En eh je rijdt zeker altijd exact 100km/u?

Je bijschrift maakt het wel wat duidelijker. "Steeds langzamer"
 
Is persoonlijk, maar ik heb toch liever een bekuipte met groter windscherm. En eh je rijdt zeker altijd exact 100km/u?

Je bijschrift maakt het wel wat duidelijker. "Steeds langzamer"

Ik rij ook ww nu met een naked, hiervoor altijd gekuipt gereden.

Op een naked is het in ieder geval stiller vwb de wind en werkt je helm zoals hij ontworpen is in de windtunnel.
Je pakt zelf nu wel meer wind maar met goede kleding heb je daar geen last van en je nekspieren worden vanzelf dikker.

Ik heb een 0 cc naked maar deze gaat je niet lukken voor 10k :X
 
Met een maximumsnelheid van 100 maakt dat niks uit.

Jawel joh.

Tussen mijn sv650n naked en half-faired oude Triumph Tiger 1050sport zit een giga verschil in comfort als je op de snelweg met een gangetje van 120 inhaalt.

Beetje hoger zitten is ook wel fijn, oa. voor het overzicht.
 
Ik rij ook ww nu met een naked, hiervoor altijd gekuipt gereden.

Op een naked is het in ieder geval stiller vwb de wind en werkt je helm zoals hij ontworpen is in de windtunnel.
Je pakt zelf nu wel meer wind maar met goede kleding heb je daar geen last van en je nekspieren worden vanzelf dikker.

Ik heb een 0 cc naked maar deze gaat je niet lukken voor 10k :X
Ik vond vooral de wind op een naked op hogere snelheden niet echt prettig. Word van de motor afgeblazen. Merk ik ook als ik mijn ruit verstel laag naar hoog. Op de lage stand is het echt niet te doen met 130. Als je inderdaad netjes rond de 100 blijft rijden is het minder belangrijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik wat PK heb om zo in WW verkeer snel op te kunnen trekken, als automobilisten denken opeens even van baan te wisselen. Dan zit je al snel boven de 100.

Heb wel een beetje het idee dat de naked nu hot is. En dat dit ook mede is omdat dit als mooi word gezien. Sowieso vrijwel geen enkele motor met kuip en degelijke ruit te koop op enkele uitzonderingen na. Maar goed. Allemaal persoonlijke keuzes.
 
Ik rij ook een naked bike voor woonwerk 35km enkele reis. Niks mis mee >20k per jaar. In de winter er een toerruit op, zomers alleen een kaal ruitje. Ja bij 160 wel even vast houden of een beetje voorover bukken, maar alles tot de 120 is er zeker niks aan de hand en harder mag je toch niet.

En snap TS zijn argument van makkelijk de schuur in en uit wel, geen gedoe met letten op het tupperware, de mijne moet ook elke dag door een 90cm schuurdeur...
 
Tuono 660?is dat niet die motor waar de drijfstangen van kunnen breken,is inmiddels volgens Aprilia opgelost,
maar Aprilia kennende zou ik daar nog maar even niet aan beginnen totdat alle kinderziektes er uit zijn.
Probeer je nou heel zielig op alle slakken zout te leggen. :? :N

Het gaat hier om een bepaalde batch.
Maar hij is toch al 'te gekuipt' voor de ts. :P

Mijn RSV4 van 2009 had indertijd overigens hetzelfde bij de eerste serie.
Alleen ik dan weer net niet.
In 2015 zonder problemen verkocht met 20k. :')

Er is dit jaar ook nog een Aprilia met glans door de 50k duurtest bij Motorad gekomen.
Zo goed als geen slijtage te vinden.
Alleen het model wordt inmiddels niet meer gemaakt. :')
 
Laatst bewerkt:
Liefst geen kuipen. Het moet praktisch zijn. Gewoon in de schuur rijden zonder al teveel gepiel.
Wel bedankt voor je optie op de ninja @Worldbeater
Ik heb ook ww verkeer gedaan... ooit. Voor mij alleen maar met windscherm. Vooral bij -5 scheelde dat enorm. Ik wil eigenlijk nooit meer zonder.
Wat dat kuipwerk betreft... Niet alle bekuipte motoren zijn net zo breed als dat ze lang zijn, hé? Heb jaren gereden op diversion 900, Lekker topkuipje wat prima door mijn tuinpoort (ook 90cm) kon. Ik weet dat die div ook nog met een onderkuip geleverd was. Is heerlijk om wat meer warmte van je blok langs je benen te voelen.
Omdat windschermen kut zijn.

Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe. Maar ik heb er niet heel veel mee geexperimenteerd. Voordeel van een naked is dat je met een goede helm gewoon klaar bent.


Maar waarom een motor van 10k kopen hiervoor? Je betaald je helemaal katjescheel aan afschrijving als je in 3 jaar 60.000km op een motor zet.
Vergeet dat 'klaar' maar. Als jij puur naked gaat rijden in de winter voor ww verkeer, trek dan ook maar wat geld uit voor goede oxford of kekke gerbings. En... een nieuwe motor voor ww verkeer. Gebruik je die dan ook tijdens de pekelmaanden? Dat wordt een lekker afschrijving dan?
 
Ik vond vooral de wind op een naked op hogere snelheden niet echt prettig. Word van de motor afgeblazen. Merk ik ook als ik mijn ruit verstel laag naar hoog. Op de lage stand is het echt niet te doen met 130. Als je inderdaad netjes rond de 100 blijft rijden is het minder belangrijk. Ik vind het persoonlijk fijn dat ik wat PK heb om zo in WW verkeer snel op te kunnen trekken, als automobilisten denken opeens even van baan te wisselen. Dan zit je al snel boven de 100.
Is echt gewenning, na een paar keer rijden weet je niet beter.
Is sowieso met elke motor, even wennen in het begin.
pk en koppel heb ik echt meer dan genoeg. En dan ook echt meer dan.
Heb wel een beetje het idee dat de naked nu hot is. En dat dit ook mede is omdat dit als mooi word gezien. Sowieso vrijwel geen enkele motor met kuip en degelijke ruit te koop op enkele uitzonderingen na. Maar goed. Allemaal persoonlijke keuzes.
Klopt ook, ik ben voor de EV gegaan en dan is de keuze helemaal beperkt.

Hiervoor ruim 120k op de VFR1200X gedaan, maar de naked is echt een behoorlijk stuk stiller hoor. Turbulentie via kuip en ruitje geeft toch wel flink lawaai toename ondanks aangemeten doppen.
En ja een naked is niet altijd handig, ik heb er Givi kofferset oplaten monteren, wordt het niet mooier van wel meer bruikbaar :t

Ik heb ook ww verkeer gedaan... ooit. Voor mij alleen maar met windscherm. Vooral bij -5 scheelde dat enorm. Ik wil eigenlijk nooit meer zonder.
Wat dat kuipwerk betreft... Niet alle bekuipte motoren zijn net zo breed als dat ze lang zijn, hé? Heb jaren gereden op diversion 900, Lekker topkuipje wat prima door mijn tuinpoort (ook 90cm) kon. Ik weet dat die div ook nog met een onderkuip geleverd was. Is heerlijk om wat meer warmte van je blok langs je benen te voelen.
TS stopt in de winter en bij pekel liet ik de mijne ook staan.
Vergeet dat 'klaar' maar. Als jij puur naked gaat rijden in de winter voor ww verkeer, trek dan ook maar wat geld uit voor goede oxford of kekke gerbings. En... een nieuwe motor voor ww verkeer. Gebruik je die dan ook tijdens de pekelmaanden? Dat wordt een lekker afschrijving dan?
Yup, Gerbing roeleert.
Hier ook goede textiel (Rukka) en Gerbing daarnaast nog handvat verwarming en dan lukt het wel.
Pekel rij ik niet -> glad.

Afschrijving is sowieso giga met woon-werk. Mijn VFR had 120k wanneer je die verkoopt lopen ze er met een bocht omheen ook al glimt hij als een bezetene. Wat zoveel km's ik hoor het nog.

woonwerk is afschrijven hoort erbij.
 
Vergeet dat 'klaar' maar. Als jij puur naked gaat rijden in de winter voor ww verkeer, trek dan ook maar wat geld uit voor goede oxford of kekke gerbings.
Ik rij het hele jaar door op de naked bikes. Ook in de winter is dat prima te doen zonder allerhande zelfverwarmende dingen. Ja, het is soms fris, maar als ik het warm had willen hebben had ik de auto wel gepakt.
 
Al eens nagedacht over elektrisch voor woon-werk?
Ik forens met een Energica Eva tussen Apeldoorn-Zwolle vv, 85 Km. Kan op één lading.
Elke ochtend een volle batterij (dus geen tijd meer kwijt aan tanken) en ik kan 'm ook op het werk in 230V prikken (dus de baas betaalt nog eens een halve batterij/dag).
Met een pro-oiler of Regina ketting heb je aan onderhoud nauwelijks nog wat te doen. Ook geen wegenbelasting.

Ik zag 2e hands 13.4 kWh Eva's voor rond de 13 mille weggaan, er staat nu wel een (hele mooie special!) SS9 voor wat boven je budget:
ENERGICA EVA ESSEESSE9 Special

Of je zou ook eens bij Zero kunnen kijken.

Edit: ik zie dat @frank_b me al voor is geweest :XO-)
 
Maar wat is het probleem..terugroepacties zijn jammer genoeg van alle tijden maar Aprilia lost het hier toch netjes op? Ze nemen toch hun verantwoordelijkheid op?
Tuurlijk,daar is ook niks mis mee,maar de vraag is of het nou opgelost is,met de v4 was het ook een drama.
 
Probeer je nou heel zielig op alle slakken zout te leggen. :? :N

Het gaat hier om een bepaalde batch.
Maar hij is toch al 'te gekuipt' voor de ts. :P

Mijn RSV4 van 2009 had indertijd overigens hetzelfde bij de eerste serie.
Alleen ik dan weer net niet.
In 2015 zonder problemen verkocht met 20k. :')

Er is dit jaar ook nog een Aprilia met glans door de 50k duurtest bij Motorad gekomen.
Zo goed als geen slijtage te vinden.
Alleen het model wordt inmiddels niet meer gemaakt. :')
Aprilia is net BMW,de eerste bouwjaren kan je maar beter overslaan 😬
 
Aprilia is net BMW,de eerste bouwjaren kan je maar beter overslaan 😬
Diverse merken, ook Yamaha bijvoorbeeld hebben wel terugroepacties, daar heb je ook fabrieksgarantie voor.
Maar er zijn inderdaad bepaalde gevallen die je nu indirect noemt waar je gelijk hebt. _O-

Ik heb een Moto Morini Corsaro 1200 gehad in 2008.
Daar voelde ik mij letterlijk testrijder. _O-
 
@frank_b
Alles went. Toch ben ik blij met mijn ruitje. instelbare ruit is natuurlijk ook anders dan een die niet te verstellen is. Dat heb je natuurlijk ook niet op iedere motor. Ach enige wat TS kan doen is proef rijden. Enige zinnige advies eigenlijk.
 
Diverse merken, ook Yamaha bijvoorbeeld hebben wel terugroepacties, daar heb je ook fabrieksgarantie voor.
Maar er zijn inderdaad bepaalde gevallen die je nu indirect noemt waar je gelijk hebt. _O-

Ik heb een Moto Morini Corsaro 1200 gehad in 2008.
Daar voelde ik mij letterlijk testrijder. _O-
Er is geen 1 fabrikant heilig,alleen zijn sommige wat minder heilig dan anderen O-) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan