Woonwerk bike a 40 km enkele reis

Status
Niet open voor verdere reacties.
14 maar,ik had vroeger een collega die fietste iedere werkdag 30km naar het werk,en in het weekend ging
hij ook nog eens heel veel km,s fietsen voor de lol. 🤪,ik zelf ging lekker op de motor.:]
 
Ik woon op 41 Km fietsen van mijn werk. Heb er wel eens over gedacht, of wellicht met een speedpedelec.
Tot 25 Km is wel te doen, maar 40 is echt teveel. Ook gewoon qua tijd, als je ook nog een 8-urige werkdag hebt.
 
14 maar,ik had vroeger een collega die fietste iedere werkdag 30km naar het werk,en in het weekend ging
hij ook nog eens heel veel km,s fietsen voor de lol. 🤪,ik zelf ging lekker op de motor.:]
Het is ook geen wedstrijd.
Ik had daarvoor met zo'n collega als jij.
Een goede vijftiger zonder auto en motorrijbewijs, fietste uit milieu overtuiging denk ik.
Woonde ook zeker dertig kilometer van het werk.
Weer en wind, altijd met de vintage wielrenfiets.

Maar voor de motor vond ik de 14 km zelf zonde.
Een paar jaar geleden vond ik het dan weer zonde om al te dichtbij het werk te wonen.
Lekker iedere dag met de motor, een dag niet gereden is een dag niet geleefd. ;)
(Al deed ik daar met mooi weer ook wel ene keer per week de e-bike @50km i.v.m. het lekkere eten :+ )

Weekenden heb ik andere sociale verplichtingen.
Ook wel trappen. 74 kilometer vorige week, vandaag +/-48 kilometer, maar met ondersteuning.
Gisteren en morgen echt sporten. :9
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk lief en aardig, maar wat is het nou geworden dan?
Spitskool, bloemkool of zuurkool?
 
Scooter toch, voor WW verkeer…..

Ik heb 35 jaar dagelijks 25km WW met de fiets gedaan, en de laatste 5 elektrisch ondersteund. Was goed te doen op mooie dagen, en af en toe met slecht weer in de koekblik. Goed voor lichaam en geest….. _O-

Ik heb onder een paar motorpakken versleten maar niet qua maat…
 
Ik rij momenteel 20 km enkel woonwerk op een Honda CBF-600 uit 2006 met een subtiel windscherm erop waar je met je hoofd heel ruim bovenuit komt en overheen kijkt, maar het is wel een stukje comfort t.o.v. een naked. Veel wind gaat namelijk net over je helm heen.
Zo'n Honda is ook niet duur en in essentie redelijk onverwoestbaar.

Yamaha en Kawasaki hebben vast vergelijkbare modellen, maar mijn punt is meer; moet/wil je hiervoor echt een nieuwe fiets halen?
De afschrijving is inderdaad wel fors als je er dagelijks veel op gaat rijden.

Weet niet of je ook tussen verkeer door wilt gaan filteren bij eventuele files? Wellicht iets om ook mee te nemen in je keuze.
Hoe dan ook; succes gewenst!
 
Ik rij momenteel 20 km enkel woonwerk op een Honda CBF-600 uit 2006 met een subtiel windscherm erop waar je met je hoofd heel ruim bovenuit komt en overheen kijkt, maar het is wel een stukje comfort t.o.v. een naked. Veel wind gaat namelijk net over je helm heen.
Zo'n Honda is ook niet duur en in essentie redelijk onverwoestbaar.

Yamaha en Kawasaki hebben vast vergelijkbare modellen, maar mijn punt is meer; moet/wil je hiervoor echt een nieuwe fiets halen?
De afschrijving is inderdaad wel fors als je er dagelijks veel op gaat rijden.

Weet niet of je ook tussen verkeer door wilt gaan filteren bij eventuele files? Wellicht iets om ook mee te nemen in je keuze.
Hoe dan ook; succes gewenst!

Welkom op Motor-forum. Kijk volgende keer even naar de datum van het topic, en eventueel ook naar de laatste reactie in zo'n topic.

ik heb een sv650s gekocht. Als ik verhuis switch ik naar een buffel


De topictarter is in 2021 al voorzien van een motorfiets



slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan