Woonwerk bike a 40 km enkele reis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet onduidelijk. Ik vroeg eigenlijk gewoon welke opties ik nog meer kan kijken. De yamaha tracer heb ik zo nu dan ook bekeken zoals aangegeven neem ik aan.
Dennis!

Mijn vriendin heeft een Tracer uit 2017 ( nieuw gekocht ) en ik ben 1 van de weinige die geen gekkigheid voelt op de snelweg, de meeste klagen over pendelen van het stuur en gaan zo ver dat ze tig kuipruitjes uitproberen enz enz.

De vering is wel een beetje ruk, dat mag strakker, daarom doen de meeste andere veringen steken zoals de streetbox setje van Hyperpro.

Zelf zit ik te wachten op de nieuwe Benelli TRK502X ( de 762cc versie ) en die zou ergens afgelopen november gelanceerd worden.
Nu is er wel een 500cc van ( rond de 8000,- nieuw ) maar vind dat net ff te weinig cc, misschien wel wat voor jou? Het is geen naked maar een All-road, model BMW 1200 GS/Tracer.

Denk dat je met dat soort modellen meer plezier hebt en zeker als je vrouwtje soms meegaat.
Dan heb je nog de kawasaki versys 650, ook een leuke motor of de V-Strom ( ook 650 dacht ik ).
 
Die maken veel woon- werkverkeer overbodig omdat ze meer kosten dan de meeste banen opleveren.
Dat is weer een andere inbreng, dan jouw eerste. Ging over "nieuw of tweedehands discussie" binnen dit topic. Dat geldt dus ook voor een v-strom of en ander ding. De meeste banen leveren meer op dan dat een dergelijk ding kost.
 
Dat klopt, maar ze vragen zoveel voor een oude gebruikte motor dat je misschien toch beter een jongere kan nemen.
Ze VRAGEN inderdaad voor een gebruikte motor op bv marktplaats best wel veel c.q. de hoofdprijs. Krijgen is wat anders. Die biedingen die dan achter elkaar binnen 1 dag of paar dagen volgen om de prijs omhoog te jagen neem ik niet al te serieus.
 
CC's zeggen natuurlijk ook niet zoveel. 1250CC op een racer is heel iets anders dan 1250 CC op een BMW RT.
Prijs is natuurlijk wel een dingetje in dit geval O-)
 
Als je hem nog kan vinden nieuw, eventueel stockmodel : Suzuki GSX-S750.
Zelf niet gereden maar blijkbaar heel goed als commuter bike en redelijk wat koppel in midrange…
Meer dan 700cc, weet ik, en 114pk maar niemand zegt dat je er als een hooligan moet mee rijden ;)

Naked, iets boven 700cc, niet zo zuinig wellicht maar ook geen zuipschuit als je ‘normaal’ rijdt, en nieuw ruim binnen budget…
 
Laatst bewerkt:
Totaal iets anders, maar ik zet nog een joker in : :)
als je bij slecht weer toch de auto zou nemen (TS maakte die opmerking), doe dan eens gek en kijk eens naar de Kawasaki Vulcan S, 650 parallel twin, genoeg pk om heel vlotjes door het verkeer te rijden (tenzij je heel snel naar je werk moet) en met de praktische zijkoffers ziet hij er nog cool uit ook. Comfortabel is hij in elk geval…
Je komt sls een ‘hot biker’ op je werk aan in de winter en als een ‘cool dude’ in de zomer ;)

Twwede joker : Husqvarna Svartpillen 701, single cylinder, boordevol karakter, net iets boven budget maar ‘het is eens iets anders’…

Zelfde prijsklasse als de Husqy : KTM 890 Duke L
Classic look en voor een prikje : Royal Enfield Interceptor 650

De keuze is reuze (en divers)…

Edit : ik heb het natuurlijk over Belgische prijzen. In Nederland vallen die Husqvarna en KTM jammer genoeg af…
 
Laatst bewerkt:
Als je hem nog kan vinden nieuw, eventueel stockmodel : Suzuki GSX-S750.
Zelf niet gereden maar blijkbaar heel goed als commuter bike en redelijk wat koppel in midrange…
Meer dan 700cc, weet ik, en 114pk maar niemand zegt dat je er als een hooligan moet mee rijden ;)

Naked, iets boven 700cc, niet zo zuinig wellicht maar ook geen zuipschuit als je ‘normaal’ rijdt, en nieuw ruim binnen budget…
Kan ik aanraden, rijd hem zelf😜
Hele fijne fiets, drie jaar fabrieksgarantie, het verbruik zo'n 1 op 21 bij normaal gebruik.
Moet wel op de spiegels letten als ik hem in de schuur zet.
 
40 km
Een beetje vent doet dat op de fiets. Ben je vadsig en niet in vorm, begin dan met een elektrische fiets.

Wil je persé op de motor, dan is er maar één logische keuze: een Moto Guzzi

Niet anoniem, wel onderscheidend. Geen naaimachine, wel de juiste vibes. Niet voor mietjes, wel voor echte mannen…
 
40 km
Een beetje vent doet dat op de fiets. Ben je vadsig en niet in vorm, begin dan met een elektrische fiets.

Wil je persé op de motor, dan is er maar één logische keuze: een Moto Guzzi

Niet anoniem, wel onderscheidend. Geen naaimachine, wel de juiste vibes. Niet voor mietjes, wel voor echte mannen…
Tachtig kilometer per dag, vierhonderd per week, meer dan zestienhonderd per maand. Heet de topicstarter Michael Boogerd? :+

Nederland zou er wel heel anders uitzien als iedereen dit deed.
Van 2008 tot en met 2015 reed ik vijf dagen in de week op de fiets naar het werk.
Veertien kilometer. Er waren behoorlijk wat collega's die maar twee, drie kilometer van de zaak woonden en nog met de auto kwamen. :')

Ik had toen ook drie motoren, collega's vroegen regelmatig waarom ik daar nooit mee kwam.
Motorpak aan, motor uitparkeren, benzine, slijtage, conditie. Fietsen is praktisch gratis. Win~win. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan