XS 750 Deel 4

Dank voor je informatie. Niet dat ik nu ruimte heb voor nog een XS-project.

Wel een vraag heb je eventueel een tank over ? Heb wel een tank voor Special hangen, maar wil graag nog een “gewone”.
 
En zo staan we op pagina 2 :$

Ondertussen al aardig wat km’s op de 850 gemaakt, en besloten dat er wel een sportief stuur op mag. Heeft iemand er toevallig nog eentje liggen? Of zijn er ervaringen met een stuur wat goed past?
 
Heb op mijn 750 en 850 eensuperbike stuur zitten, met mijn lengte en breedte (kort gedrongen niet heel smal) bevalt mij dat erg goed.

Geen garantie natuurlijk als je zeg maar 1.95 m bent 😉
 
Er staat weer een 850 op MP, met een in onderdelen erbij. Wat vinden jullie ervan?
2x Yamaha XS850 - 1x rijdend en 1x onderdelen
€ 1.800,00
 
Ze worden zeldzamer en dus duurder.
1800 is dan een nette prijs, zeker als je eentje meteen weer doorverkopen kunt..
 
@Wimvlis



De wielen toch ook maar gedaan ;)
 

Bijlagen

  • FB959369-0A96-4946-95B6-82DB02347C02.jpeg
    FB959369-0A96-4946-95B6-82DB02347C02.jpeg
    358,8 KB · Weergaven: 47
  • 6CAF83D8-66AA-4AD5-86E3-4E874C392EAF.jpeg
    6CAF83D8-66AA-4AD5-86E3-4E874C392EAF.jpeg
    384,6 KB · Weergaven: 48
Het originele kleurenschema blijft gewoon heel mooi.

En het is zo te zien goed gelukt. De motor ziet er in zijn geheel erg goed uit 👍
 
Dat is altijd goed natuurlijk!
Ik vraag me af of dit degene is die onlangs ook op MP stond. Of zijn er meer die twee XS-en tegelijk verminken? O-)
 
@ Sam, leuk dat je “ons” topic op zmvc.nl gevonden hebt. Het XS750 topic daar is ooit, ver voordat ik mezelf aanmeldde, bij dat forum opgestart door mijn oudste zoon. Maar zmvc is -helaas- een heel eind ter ziele. Vandaar dat ik mijn reactie hier plaats.
Enne, nee, die olieleiding en de uitlaatbocht raken elkaar niet. 😀
C32D43C8-E7D1-49BB-81D9-79E11259AF8D.jpeg
 
Dank voor de reactie hier Wim. Ik zag dat de laatste post uit dat draadje van mei 2020 was, dus leek me nog wel levend. Jammer dat het niet meer zoveel is bij de ZMVC. Staan voor de XS triple fans toch wel een aantal nuttige zaken in. Hopelijk blijft de inhoud van dat forum bestaan.
Ook daar wordt regelmatig verwezen naar www.yamaha-triples.org maar die site is ter ziele. Zou overgezet zijn naar www.yamahatriples.com, maar daar staat maar een zeer beperkte hoeveelheid informatie op.
 
Ik heb destijds erg veel kopy aangeleverd voor de .org-site die ineens uit de lucht ging.
Veel daarvan is verloren gegaan met de overzetting/ doorstart op de .com-site..helaas
Ik had een complete foto- reportage van een blokrevisie, ombouw van "2nd gear" en nog wat meer....maar alles is weg.

Niet dat ik rouwig ben; nu kan een ander content vullen 👍
 
Ik heb destijds erg veel kopy aangeleverd voor de .org-site die ineens uit de lucht ging.
Veel daarvan is verloren gegaan met de overzetting/ doorstart op de .com-site..helaas
Ik had een complete foto- reportage van een blokrevisie, ombouw van "2nd gear" en nog wat meer....maar alles is weg.

Niet dat ik rouwig ben; nu kan een ander content vullen 👍
Eigenlijk ben ik daar wel een beetje rouwig om, er is heel veel nuttige informatie verloren gegaan. En ook de prachtige reisverslagen van o.a. Harold de Bock, echt jammer.
 
Ik heb destijds erg veel kopy aangeleverd voor de .org-site die ineens uit de lucht ging.
Veel daarvan is verloren gegaan met de overzetting/ doorstart op de .com-site..helaas
Ik had een complete foto- reportage van een blokrevisie, ombouw van "2nd gear" en nog wat meer....maar alles is weg.

Niet dat ik rouwig ben; nu kan een ander content vullen 👍
Hééé ... '2nd gear' .... ik weet nog dat ik in 1989 zonder tweede versnelling met duo en volle bepakking door de Alpen heen ben gereden ... 8-)
 
Vraagje, ben onderdelen aan het verzamelen voor mijn Lego XS. Weet iemand waar je rubbers kan krijgen/kopen waarin de tellers zitten in hun behuizing ? Heb gekeken bij www.triples.de maar daar kan ik het niet vinden. Alvast dank voor een reactie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan