XS 750 Deel 4

Klopt die. Echter ik heb bedacht dat ook de XS650 dergelijke tellers heeft. Dus heb bij Heiden Tuning gekeken. En omdat dat bedrijf in Nederland zit is de levering veel zekerder dan vanuit de UK.

Achteraf gezien dus te snel de vraag hier neer gezet :$
 
Dan is Heiden Tuning toch wat goedkoper 12 euro stuk. Zelfs met 8,50 verzendkosten erbij. Maar het meest belangrijke is dat ze leverbaar zijn. Want de tellerset die ik heb liggen heeft brakke rubbers.
 
Zoek een grote xs tank voor een project. Staat is minder belangrijk.
Heeft iemand nog wat liggen?
 
Het liefst een xs850 24ltr tank maar een gewone xs750 tank zou ik ook al mee geholpen zijn
Ga hem pas maken op een soefsoekie project wat ik gekocht heb.
 
Bij Wegman motoren liggen er nog een paar, in verschillende stadia van ontbinding (Aalsmeerderweg 315, 1432 CP Aalsmeer)
 
Ik kwam deze foto (@Wimvlis komt je vast bekend voor ;)) hier op het forum tegen en vroeg mij af of ik nu iets gemist had in de kleurstellingen van de XS750:
DSC01826.jpg

Dit lijkt namelijk een zwarte in de basis te zijn met zilveren flanken. Echter hoort dan het gedeelte waar Yamaha staat zilver te zijn en dat is hier zwart Mijn vermoeden is dus dat deze motor oorspronkelijk in de zilverkleurige uitvoering was gespoten en dat daarna een deel van de tank zwart is gespoten (en de zijkappen en het kontje):
s-l1600 (3).jpg

Anders zou deze er zo uitgezien moeten hebben:
9249.jpg

Of heb ik het mis en is er nog een andere variant geweest met zwart en zilver?
 
Die op je eerste foto heeft een tank van de grijze uitvoering. De zwarte is qua kleurstelling helemaal origineel. Ik zal morgen de originele folders eens inscannen en hier plaatsen.
 
@Sam Neve
De XS750 van de eerste foto in je post was niet origineel. Hij was samengesteld. Daar kwam ik pas na een tijdje achter. Ik had de XS gekocht en ben daarna in de XS-en blijven hangen.
Was qua kenteken (afgegeven) een "E", maar het blok was niet origineel. Verder waren de zijkapjes en de achterzijde ook niet origineel. Dus hoe hij eruit zag toen hij ooit is afgeleverd ik weet het niet. Maar grote kans dat het zoiets geweest zal zijn als je laatste foto in je post.
 
Waarschijnlijk was het oorspronkelijk meer zoals deze:
Yamaha XS750 76.jpg
Als je dan alles buiten de blauw/witte biezen zwart spuit, dan krijg je het resultaat zoals op de eerste foto van mijn vorige post. Ik vind dat overigens ook wel een mooie kleurstelling.
 
Hier de folder uit 1977, de 2D. Je kon kiezen uit zilver-grijs met een blauw vlak op de tank of zwart. Het voorwiel is hier nog helemaal blank maar zo zijn ze niet afgeleverd, dit is duidelijk een foto van een tentoonstellings-exemplaar.
1-IMG.jpg
2-IMG_0001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk, dank je wel voor het uploaden. Yamaha was toen best trots op de schijfremmen zo te zien in de Nederlandstalige folder.
Bij de folder van de zilveren uitvoering valt me op dat de kickstarter niet helemaal juist geplaatst is. En de knik onderin de tank lijkt zo wel een deuk
 
Laatst bewerkt:
De XS850 (MR-VX-71) die eigenlijk een XS750 is staat weer op Marktplaats:
18-12-2021.png
Half oktober stond die er ook op, toen nog met een andere tank, originele spiegels en ruitje:
15-10-2021.jpg
Ik vind die uitlaten die erop zitten wel erg mooi. Weet iemand of dit de originele uitlaten van een 850 zijn? Ze zien er heel anders uit dan de "rechte" uitlaten van de 750 in de folders hierboven. Folder van de 850 heb ik nog niet gezien.
 
Ja.. origineel 850.
Iedereen met een beetje triple-kennis weet waarna gekeken moet worden en ziet dat dit een 850-met-750ruilblok is.
Blijkbaar heeft hij wat gedaan met het commentaar wat hij oa van mij op MP kreeg, want hij laat in deze advertentie geen bloknummer meer zien...
Daar stond de vorige keer duidelijk 1T5...
Ik heb een mailvraagje naar de Kreidler shop gestuurd..ben benieuwd.

Jammer dit
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet het idee dat het dezelfde verkoper is. Bij de advertentie uit oktober, van ene Coen, stond dat er een extra tank bij zat. Ik heb toen nog om een foto gevraagd daarvan, maar nooit meer antwoord gekregen.
Datum tenaamstelling bij het RDW is 13-12-2021. Er staan nu 5 eigenaren bij, dat waren er 3. Dit ding is dus al twee keer doorgeschoven....
 
De 850 heeft mij nooit bekoord. Een mooie strakke, niet verprutste 750 daarentegen ... pure nostalgie en goede (jeugd)herinneringen
 
Ja, ieder z'n voorkeur natuurlijk. De mijne had een Marshall Deeptone toen ik m kocht. Wel een mooi geluid, maar die was aardig rot. Daarom een BSM 3-1 erop gezet. Ik vind het wel mooi, zo'n uitlaat met een knikje erin.
Zo dus:
XS750 Sam Neve.jpg
 
Laatst bewerkt:
De 850 heeft mij nooit bekoord. Een mooie strakke, niet verprutste 750 daarentegen ... pure nostalgie en goede (jeugd)herinneringen

Er zit qua snelheid ook weinig verschil tussen de beide cylinderinhouden...trekkracht is een ander verhaal; de 850 trekt veel sterker van onder uit, echt een locomotief.
Een 750 moet daarvoor meer op toeren worden gehouden.
Maar je hebt een punt: beide rijden fijn.
Na een tros 750's te hebben gehad, heb ik alweer 17-18 jr een 850 ('Kamikaze'); al anderhalve ton beestachtig betrouwbaar.
Die gaat niet meer weg...
 
De 750 was mijn tweede motor, gekocht in 1990, na een CB360.
Toen vond ik de XS750 een geweldenaar, ik raakte niet uitgepraat over 'het laagtoerige blok' :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan