Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Een stille enduro zodat je geen gezeik krijgt als je een keer een MTB paadje wil rijden lijkt me fantastisch.
Maar daarvoor hoeft je niet per se elektrisch te gaan toch? Je kunt ook een benzinemotor heel stil krijgen. Het gaat mij om een goed beeld te krijgen van hoeveel mensen van dit forum voor elektrisch kiezen, met alle voordelen en nadelen die daar aan kleven.
 
Maar daarvoor hoeft je niet per se elektrisch te gaan toch? Je kunt ook een benzinemotor heel stil krijgen. Het gaat mij om een goed beeld te krijgen van hoeveel mensen van dit forum voor elektrisch kiezen, met alle voordelen en nadelen die daar aan kleven.
Neem jij die elektrieke dan neem ik je Norton wel:9~
 
Maar daarvoor hoeft je niet per se elektrisch te gaan toch? Je kunt ook een benzinemotor heel stil krijgen. Het gaat mij om een goed beeld te krijgen van hoeveel mensen van dit forum voor elektrisch kiezen, met alle voordelen en nadelen die daar aan kleven.

Nee, een benzine is nooit zo stil.
Ik heb een elektrische scooter, dat is ideaal voor kleine stukjes hier in de buurt. Veel trekkracht, geen geluid en iedereen lacht naar je want ineens is het geen asociaal ding meer. Dat wil ik ook met een enduro motor.
Bovendien is de directe trekkracht heel fijn met terrein rijden.

Je moet het echt eens een keer proberen Han, anders blijf je een vertekend beeld houden.

Ik heb al heel veel verschillende E-voertuigen gereden en ik weet zeker dat ik een E-motor aanschaf als het een beetje te betalen wordt en de range een beetje in de buurt komt van wat ik verlang. Zelfde geldt voor een auto.
 
Ik ben afgelopen jaar bij verschillende motorzaken geweest, maar nergens was de mogelijkheid om er een te proberen.
 
Ja, absoluut. Als ik genoeg geld had dan zou ik er nu al een hebben, maar voorlopig blijft het nog een afweging. Probleempje is ook dat ik 'm niet voor woon-werk zal gebruiken, dat gaat met de trapfiets namelijk sneller...
Meer keuze kan ook geen kwaad, maar dat komt vanzelf wel.

Nu heb ik al wel het genoegen gehad om een proefritje op een Zero gemaakt te hebben, dat beïnvloedt je keuze beslist. Ik verwacht dat geen enkele van de nee-stemmers ooit op een elektrische motor gereden heeft...
 
Nog niet op een E motor gereden maar sta er voor open,mijn bezwaren zijn nu nog de vrij beperkte actieradius,de hoge aanschafprijs
en de oplaadtijd,verder is het voordeel dat je gelijk het volle koppel heb en geen slijtage delen zoals zuigers,nokkenas enzzzz.
Het uiterlijk is gelukkig ook verbeterd,er zitten echt mooi modellen tussen,dus wie weet ooit.
 
Ik ben afgelopen jaar bij verschillende motorzaken geweest, maar nergens was de mogelijkheid om er een te proberen.
Jij woont toch in de kop van Noord-Holland?
Bikexperience zit in Amsterdam-Noord, moet toch te doen zijn. Of Renses in Alkmaar, zit ook daar in de buurt.
 
Het is dat ik niet meer werk, anders zou Ik voor m’n woon-werk motor zeker een elektrische overwegen. Ik had de laatste tien jaar een aparte woon-werk motor. De actieradius was echter wel een dingetje want ik reed meestal 170 km per dag en op de diverse werkplekken waren toen nog geen laadpalen, nu wel overigens.
Voor privégebruik schieten ze nog tekort. Ik kan niet, zoals Ewan McGregor en Charlie Borman een volgauto met een aggregaat achter ons aan laten rijden als we dit najaar ook The Long Way Up gaan rijden van Ushuaia naar Alaska 🤪
 
Een keertje proefrijden staat wel op het to do lijstje, tot dan kun je er eigenlijk niet zoveel over zeggen. Ik ben wel benieuwd hoe " anders" het rijdt.
Herrie hoeft voor mij niet, maar géén geluid lijkt me soms een beetje gevaarlijk, vooral BBK.
 
Graag! Voor woon-werk lijkt 't me fantastisch. Nooit meer langs dat stomme tankstation. Meegemaakt dat een toertochtje ook geen enkel probleem is (je gaat toch af-en-toe ff koffie drinken, hop ding aan een stopcontact). Ze zijn me nu nog (veel) te duur, maar de interessante modellen zijn ook nog maar een paar jaar oud dus dat komt over een tijdje wel goed. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij meestal korte ritjes, woon werk rit is eigenlijk te kort op de Aprilia.
Elektrische motor zou ik heerlijk vinden.
Zeker een off the road als je daarmee in gebieden mag komen waar je normaal gesproken niet met een enduro mag komen.
Ze zijn nog te duur,

Auto is voor mij nog geen optie. actieradius met sleurhut is veel te weinig.
Voor de rest van het jaar zou een elektrische auto ook prima gaan.
En ff een benzine auto voor de vakanties te huren is veel te duur.
 
Ik rij meestal korte ritjes, woon werk rit is eigenlijk te kort op de Aprilia.
Elektrische motor zou ik heerlijk vinden.
Zeker een off the road als je daarmee in gebieden mag komen waar je normaal gesproken niet met een enduro mag komen.
Ze zijn nog te duur,
Zou voor jou zo'n Zero FX wel wat zijn. Dingen wegen niks. Weinig range maar da's dan niet zo erg.
Maar inderdaad, nog wel 6-10K voor een gebruikte.
 
Zeker een off the road als je daarmee in gebieden mag komen waar je normaal gesproken niet met een enduro mag komen.
Ze zijn nog te duur,

Helaas is dat niet het geval; tijdens een ritje met een aantal Energica’s en een DSR werden we in 2017 door de boswachter van een bospaadje afgehaald.
AB3843CA-01BA-43B2-9EB0-262F427CF9C9.jpeg


Een E-MTB zou daar beter geschikt voor zijn.
 
Liever vandaag dan morgen, eindelijk klaar met dat wekelijkse tanken. Lekker een volle motor uit de schuur pakken en gewoon rijden.
Alleen de aanschafprijs en de beschikbare modellen houden me nog tegen.
Ik wordt er zo schijtziek van om 's morgens eerst naar de pomp te moeten rijden en daar een hoop geld achter te laten.
 
In een van mijn ICE motoren moet ik als ik tankg gewoon 40+ euro afrekenen.... (ik kom dan wel ongeveer 400km ver).
 
Terug
Bovenaan Onderaan