Zou jij wel een elektrische motor willen of niet?

Wil jij een elektrische motor?

  • Ja, die zou ik graag willen hebben.

    Stemmen: 193 58,1%
  • Nee, die wil ik niet.

    Stemmen: 114 34,3%
  • Interesseert me niet.

    Stemmen: 25 7,5%

  • Totaal aantal stemmers
    332
ja poetsen is niet je hobby zie ik .ikzelf geniet van het poetsen heb een motorheftafel vuurtje in garage en dan zelfs met oude tandenborstel alle(ook op de watergekoelde rs) koelribben en onderkant blok oppoetsen .beestje heeft nu 27.000 km en is in schowroom staat.rij ook nooit in zout en probeer regen te vermijden.je energica is inderdaad niet mis maar ik ben in hard en nieren kawa fan .de mooiste vind ik de oude 3cilinder 2takt werkelijk bloedmooi.
Waarom een oude tandenborstel? Nieuw poetst beter, ’k leen gewoon die van de vrouw 😁
 
Och, als ze een actieradius hebben van ongeveer 300 km, en kunnen opladen in een half uurtje, waarom niet, het gevoel van het geluid in een tunnel waar je de motor in de toeren jaagt, zou ik wel gaan missen
 
JA, omdat het gemak, niet het gezeur van lege accu en moeilijk starten als ie 3 weken stil staat, minder onderhoud, geen benzinenodig, milieu, het is de toekomst, enorm vermogen, stil door natuurgebied rijden ermee. en gewoon cool speelgoed.

Nee, omdat ik het geluid dan mis maar vooral de actieradius nergens op slaat..je kan belgië niet eens halen ermee vanuit Amsterdam..Maastricht, Eindhoven Zeeland of Assen lukt amper of niet..en dan uren laden om weer thuis te komen..het is leuk voor korte ritjes maar als serieus vervoermiddel gaat het echt nog niet werken...zodra ze minimaal 100KM per uur laden gaan halen dan gaat het er een beetje op lijken..maar ook dan rijd je nog niet snel naar zuid frankrijk ermee. Misschien moeten we naar standaard batterijen die je bij tankstations omruilt voor een volle of dat soort oplossingen... En de prijs..och..een FXS zit redelijk in de buurt van een Tenere 700 toch? alleen die FXS rijd 161 km in stadverkeer, 64km op de snelweg..das helemaal niks...en daar moet je dan 4 uur voor laden minimaal toch?
 
Nou de Experia ga je best ver mee raken, en kan ook echt snelladen

 
Klopt maar dat was niet je eerste "klacht" :P

Daar heb je gelijk in, maar ik ben geen ceo en heb geen 30K op de plank liggen..moet sparen om een fiets tussen de 5-10K kopen.

Ik ging uit van een Zero FXS qua betaalbaarheid..ik vind dat ook echt een cool ding voor die prijs..maar die actieradius..die gaat mij nekken.
 
Nou de Experia ga je best ver mee raken, en kan ook echt snelladen


256km voor "combined gebruik", 420 alleen in de stad. Een dagje toeren ga je er dus niet mee redden zonder onderweg op te laden.
 
Daar heb je gelijk in, maar ik ben geen ceo en heb geen 30K op de plank liggen..moet sparen om een fiets tussen de 5-10K kopen.

Ik ging uit van een Zero FXS qua betaalbaarheid..ik vind dat ook echt een cool ding voor die prijs..maar die actieradius..die gaat mij nekken.
Ja ik zit in het zelfde schuitje, ik moet het als particulier betalen. Ik vind de Experia echt gaaf, maar in geen 30 duizend jaar om het zo maar te zeggen
 
256km voor "combined gebruik", 420 alleen in de stad. Een dagje toeren ga je er dus niet mee redden zonder onderweg op te laden.
Ja dat is denk ik dan toch een beetje angst als je ziet dat je bijn 7 km per minuut kan laden met die oplossing. Als je er na 200 km even 15 minuten af gaat kan je alweer zeker 150 km verder. Dus ja het is anders maar zeker wel mee om te (leren) gaan. Ik ben er bij dit soort laadsnelheden niet zo bang voor. En ik zou zelfs durven beweren dat bij (rustig) toeren je ook de 300 km wel haalt op 1 charge
 
Ja dat is denk ik dan toch een beetje angst als je ziet dat je bijn 7 km per minuut kan laden met die oplossing.
Als je er na 200 km even 15 minuten af gaat kan je alweer zeker 150 km verder.

Het hangt er heel erg vanaf waar je kunt laden. 15 minuten staan bij iets dat op een huidig tankstation lijkt doe ik niet voor mijn plezier.

En ik zou zelfs durven beweren dat bij (rustig) toeren je ook de 300 km wel haalt op 1 charge

Nog steeds niet genoeg voor een dagje toeren.

Voor pure transportritten is het prima te doen, mits je thuis fatsoenlijk kunt laden. Dan is langs de snelweg even aan de snellader best te doen. Maar voor de plezierritten zou die range voor mij echt de lol er af halen. Dan neem ik mijn pauzes ergens op een bankje met leuk uitzicht, niet bij een tankstation.
 
Ja ik begrijp het wel hoor, maar mijn motor haalt ook maar 230 -250 km op 1 tank, dan kan ik ook niet ergens op een bankje gaan zitten want daar staat geen pomp. Het vraagt zeker aanpassing, maar ik denk dat ik dat prima zou kunnen met de experia.
 
Maar het tanken is drie tellen werk, een bovendien heb ik met opzet een motor voor het toeren waar ik 600km mee haal.
 
600 dat is (nog lang) niet haalbaar :D Ik haal met de st 400 en dan moet ik gaan zoeken naar een pomp en dat vond ik al ver :D
 
Maar het tanken is drie tellen werk, een bovendien heb ik met opzet een motor voor het toeren waar ik 600km mee haal.
90% van de ritten zijn onder de tweehonderd kilometer.
Daarna is het tijd om een schnitzel te eten. :+

Maar jij hebt gewoon een electrische fiets met een trekhaak en een extra accupack nodig. ;)
 
90% van de ritten zijn onder de tweehonderd kilometer.
Daarna is het tijd om een schnitzel te eten. :+

Maar jij hebt gewoon een electrische fiets met een trekhaak en een extra accupack nodig. ;)

Die van jou ,ja 🤗
Met de momo zit 50% van de ritten boven de 600 kilometer...
 
Die van jou ,ja 🤗
Met de momo zit 50% van de ritten boven de 600 kilometer...
Van alle bestuurders samen.
Is uitgerekend door het CPB.
Bij mij zijn 100% van de ritten onder de 100 km. ;)
(Maar ook 100% boven de 30 km)
 
Terug
Bovenaan Onderaan