Vroeger motorijden prettiger??

Precies, dat deden wij dus ook. Ik heb zelfs nu nog vrienden uit die jaren, 1 ervan ken ik al vanaf m'n 17e. Ik had toen nog geen rijbewijs, maar dat duurde niet lang. Was nog in de tijd van de proefvergunningen. Ja, ik ben oud.. :Y
Haalde m'n motorrijbewijs in '83..
Inderdaad ja. Met je oefenvergunning naar de motorzaak, haha. En natuurlijk zware shag roken!! Haalde mijn rijbewijs in 1978. Gewoon blokje om rijden, op je eigen motor. Niets bijzondere verrichtingen.
 
Dit is puur buikgevoel, maar heb het gevoel dat er vroeger meer mensen met supersports rondreden omdat je toen op veel plaatsen nog sneller mocht rijden, minder verkeersremmende maatregelen, etc.

Lijkt alsof de motorrijder "tammer" is gemaakt, ook met dat geneuzel over klimaat en geluidshinder.

Zou dat kunnen?
Misschien wel, maar ik rij al vanaf 1996 supersports, en ik blijf dat zo lang mogelijk doen *O*.
 
Inderdaad ja. Met je oefenvergunning naar de motorzaak, haha. En natuurlijk zware shag roken!! Haalde mijn rijbewijs in 1978. Gewoon blokje om rijden, op je eigen motor. Niets bijzondere verrichtingen.
Was iets later 1991, maar eerste motor was wel XJ550 met 4 cilinders. Dat was toch beter dan nu met een 125 beginnen.
 
Tot nu nog geen last van ouder worden ik krijg nog regelmatig te horen wordt eens volwassen.
Vroeger beter? Misschien kreeg je veel minder mee. Nu moet iedereen deugen. Nu ik deugniet hoor. Op de motor een dashcam gemaakt die niet de snelheid onthoud……
Dit jaar tik ik 70 jaar aan en voel me nog net zo als vroeger.
Wat je wel geleerd heb van vroeger is goed opletten met het verkeer en proberen op te lossen wat een ander op de weg verkeerd kan doen. Als je kan claxonneren had je ook tijd om het op te lossen.
Zo nu weer een stukkie rijden.
 
Tot nu nog geen last van ouder worden ik krijg nog regelmatig te horen wordt eens volwassen.
Vroeger beter? Misschien kreeg je veel minder mee. Nu moet iedereen deugen.
Dit jaar tik ik 70 jaar aan en voel me nog net zo als vroeger.
We kunnen elkaar de hand schudden. Ook bij mij komt 70 in zicht.
Sommigen zijn met 50 versleten, anderen doen met 90 nog de marathon.
Gewoon niet zeiken. Oud worden kan altijd nog.

Iedereen wordt verondersteld te deugen.
Niemand mag nog gekwetst worden of pijn voelen. Anders gaan ze huilen.
Tegenwoordig is het een huilebalk-generatie.
 
Je hebt nu eenmaal ouwe mensen van 40 en jonge van 70 maar ik heb wel het idee dat het motorrijdende deel van onze natie zich toch wat jonger voelt ook al kraken de knieën wel een beetje.
Maar daarvoor kun je als pesionado gewoon naar de sportschool, daar heb je tenslotte tijd zat voor!
 
........
Maar daarvoor kun je als pesionado gewoon naar de sportschool, daar heb je tenslotte tijd zat voor!
Of walking football *D ⚽
IMG-20240202-WA0002.jpg
 
Precies, dat deden wij dus ook. Ik heb zelfs nu nog vrienden uit die jaren, 1 ervan ken ik al vanaf m'n 17e. Ik had toen nog geen rijbewijs, maar dat duurde niet lang. Was nog in de tijd van de proefvergunningen. Ja, ik ben oud.. :Y
Haalde m'n motorrijbewijs in '83..
Idem (1981).
We zijn oud......
 
Vroeger was het onbezorgder rijden, en nu bewijze van achter elke boom staat een agent. Niet te letterlijk nemen maar tis gewoon een criem om in NL aangenaam te rijden. Ok, mijn ritjes in het achterland gaan redelijk goed maar elke keer erger mij kapot aan die k*tdrempels….
 
Vroeger was het onbezorgder rijden, en nu bewijze van achter elke boom staat een agent. Niet te letterlijk nemen maar tis gewoon een criem om in NL aangenaam te rijden. Ok, mijn ritjes in het achterland gaan redelijk goed maar elke keer erger mij kapot aan die k*tdrempels….
Een hoogpoter kopen en drempels zijn *O* *O*
 
Volgens mij de belangrijkste reden waarom Adventures en SUV's zo populair zijn. Dat, en het stoere uiterlijk uiteraard. Ik doe er niet aan mee maar ik wordt daarvoor bij elke drempel wel gestraft. Ik had eigenlijk liever dat ze die rotheuvels vervingen door chicanes. Veel leuker! Zijn de kleine en wendbare vervoermiddelen eens een keer in het voordeel.
 
Volgens mij de belangrijkste reden waarom Adventures en SUV's zo populair zijn. Dat, en het stoere uiterlijk uiteraard. Ik doe er niet aan mee maar ik wordt daarvoor bij elke drempel wel gestraft.
De meeste SUV’s die ik tegenkom rijden als slakken over drempels heen |(.
 
Dan zal het stoere uiterlijk wel de belangrijkste reden zijn. Maar de meeste SUV's zijn dan ook gecamoufleerde hatchbacks bestuurd door pensionado's. De grotere SUV's hebben niet zoveel last van drempels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan