100.000+ kilometers op de teller???

:Y
full
 
:j

Eigenlijk wel inderdaad, m'n vorige fiets heb ik ingeruild met 77.300 km.... stond poos later via de handel bij een andere motorzaak met net 16.000 km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Mijn fazer 600 (bj 2005) mag ook in het rijtje. 102-duizend-en-een-beetje km's.

Reparaties naast het standaard : speling in dodemansknop (al vele km's geleden), af en toe nieuwe koppelingskabel (anders krijg ik moeie handjes ;)), de rek is er op een gegeven moment ook wel uit.

Pekelschade begin je nu wel te zien, maar verbruik nog steeds geen olie en rij ook nog steeds tussen de 1:18 en 1:22.
Dit jaar maar hopen op een winter met minder pekel!
 
Mijn fazer 600 (bj 2005) mag ook in het rijtje. 102-duizend-en-een-beetje km's.

Reparaties naast het standaard : speling in dodemansknop (al vele km's geleden), af en toe nieuwe koppelingskabel (anders krijg ik moeie handjes ;)), de rek is er op een gegeven moment ook wel uit.

Pekelschade begin je nu wel te zien, maar verbruik nog steeds geen olie en rij ook nog steeds tussen de 1:18 en 1:22.
Dit jaar maar hopen op een winter met minder pekel!

wat moet ik me bij speling in de dodemansknop voorstellen?
ik gebruik dat ding nooit en zou ook niet weten of er speling op zit :P
 
Dat de contact puntjes niet meer geraakt worden (zoiets ongeveer), waar door het dus lijkt of ie 'aan' staat --> gevolg niet meer starten.

Nu we het over starten hebben....het start regelaartje boven aan m'n koppelingskabel is ook stuk geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Suzuki GSX1100G (cardan) en heb daar nu 170000km ! op de teller.
Motor is nooit open geweest, olieverbruik: 250ml/1000km

Herstellingen:
Carburators op 110000km totaal versleten, (vlotternaalden gebroken) carbs vervangen door een setje van een Bandit 1200. Werkt perfect !
Schokdemper vervangen op 120000km door WP veer. Fenomenaal verschil !
Uitlaatdempers vervangen op 130000km door originele set (gekocht op Ebay voor een prikje )

Behoudens de normale slijtage van remmen, bougies en banden geen andere kosten gehad.

Onvoorstelbaar betrouwbare motor die me nog nooit in de steek liet !
 
en vermits het een 250 is moet je toch altijd volgas geven?
respect :Y
Enkel op de snelweg moet ik veel gas geven. En meestal met optrekken doe ik wel eens volgas 8-)
Maar het nodigt niet uit om volgas te geven. Het is een rustig A naar B motorfietsje, voor in de stad en B wegen. Maar op de snelweg kom je ook makkelijk mee met de rechter rijbaan.
 
Wauw heel mooi om te zien hoeveel km'ers jullie motoren gereden hebben.

Ik ben nu zelf opzoek naar een motor en heb onlangs een Yamaha FZ6 uit 2004 gezien bij een dealer. De motor heeft nog maar 1 eigenaar gehad en die heeft er 100.000km mee gereden, Deze motor is erg betaalbaar en ik ben benieuwd wat jullie opinie hierover is.

Ik hoop er zelf ook nog jaren van te genieten! Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Jeroen2014
 
Wauw heel mooi om te zien hoeveel km'ers jullie motoren gereden hebben.

Ik ben nu zelf opzoek naar een motor en heb onlangs een Yamaha FZ6 uit 2004 gezien bij een dealer. De motor heeft nog maar 1 eigenaar gehad en die heeft er 100.000km mee gereden, Deze motor is erg betaalbaar en ik ben benieuwd wat jullie opinie hierover is.

Ik hoop er zelf ook nog jaren van te genieten! Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Jeroen2014
Wat ook heel mooi is, is om te zien hoe je binnen 10 minuten een 4-7 jaar oud topic weet te vinden :+
 
mijn honda heeft nu 89200 gelopen op de gebruikelijke dingen(Nokkenaskettingspanner,en van het weekend de spanningsregelaar) na niet veel kosten gehad.
 
Wauw heel mooi om te zien hoeveel km'ers jullie motoren gereden hebben.

Ik ben nu zelf opzoek naar een motor en heb onlangs een Yamaha FZ6 uit 2004 gezien bij een dealer. De motor heeft nog maar 1 eigenaar gehad en die heeft er 100.000km mee gereden, Deze motor is erg betaalbaar en ik ben benieuwd wat jullie opinie hierover is.

Ik hoop er zelf ook nog jaren van te genieten! Ben benieuwd naar jullie reacties

Groetjes Jeroen2014
Prima toch? Je rijdt hem warm, geeft eens gas en gooit het dan weer dicht. Als hij geen grote rookpluimen trekt en de koppeling slipt niet kan het een prima motor zijn.
 
doodgaan. grote rookpluimen olie lekkage of koelvloeistof afhankelijk van de kleur. en slippende koppeling een verrotte koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan