100.000+ kilometers op de teller???

man gewoon doorrijden.
gister sprong mijn teller ook op de ton en nog géén misse slag.

zoals je vast wel weet "als je goed bent voor je motor is de motor goed voor jou"

en dit is een echte sportmachine.........................
bij 75000 km de kleppen nagekeken en kon het zaakje zoweer in elkaar zetten. nog niks aan het handje.
super.

groet sp-andre

ps. wel 20 achterbanden, hahaha


[imgatt]
full
 
Laatst bewerkt:
190.000 km op een Suzuki GSX1100F uit '92

  • bij 90.000 blok gereviseerd (lag toch open ter controle omdat hij na een duikeling van een alpenpas niet lekker meer liep)
  • nieuwe vacuumschuiven
  • nieuwe inlaatrubbers
  • balhoofdlagers (1x)
  • lagers achterwiel (1x)
  • nieuwe aandrijving tellermechanisme
  • nieuwe benzinekraan
  • nieuwe hoofdzekering

Reden dat ik hem nog heb: Het blijft een heerlijk blok waarmee je rustig in de 5e versnelling door een dorpje kan tuffen om daarna het gas open te draaien en het ding dan door blijft trekken tot 260 *D

Maar gaat er toch uit omdat voor de 2e keer de uitlaatbochten doorgerot zijn en er geen betaalbare alternatieve uitlaten te krijgen zijn. -O-

Past de bochtenset van een Bandit 1200 niet? Deze zag ik op Ebay.de voor kleine prijzen voorbij komen. (sorry beetje offtopic.)

Oh ja 90000km met een Diversion 900,...100000km met een Honda cb1 en 60000miles met een Honda v 45 Sabre en ze rijden allemaal nog!
 
Honda Pacific Coast PC800 bj '89

In 2004 gekocht met 100.000 km op te teller (63.000 mijl)
Nu na 2,5 jaar met alleen een normale grote beurt en een keer remblokjesvervangen 18.000 km verder.

Maar ja van dit blok zijn kilometerstanden van 300.000 bekend ;)
 
Ik zie hier toch allemaal wat meer de toer-fietsen voorbij komen.

Hoe zit het met de sportmotoren?

:z

Ik heb m'n Fazer 1000 ingeruild voor een nieuwe bij 78.000 km. Ook vanwege de eventuele inruilwaarde als ik door zou blijven rijden. Maar goed, deze is nu dus 2 jaar en 4 maanden oud en heeft bijna 49.000 achter de rug. Olieverbruik is in tegenstelling tot de vorige nihil, in het begin steviger ingereden (zuigerveren sluiten misschien beter af?) en gelijk vanaf het begin Bel Ray olie ipv Shell Advance. Ook geen klevende koppeling nu. Voorlopig blijf ik hier nog mee rijden.

Een vriend van me heeft een 96'er Fireblade gehad en er in 4 jaar 140.000 km mee gereden. Fiets had bij 140.000 km meer vermogen dan bij 40.000, geen druppel olieverbruik, kleppen hoefden nog nooit gesteld te worden.... Dus...
Andere vriend kwam in Italië een Nederlander tegen op een 98'er R1 met 196.000 km, probleemloos.
Alleen door die onzin houding tegenover fietsen met meer dan 40.000 km zijn ze dus geen drol meer waard B| en dat terwijl de nieuwe eigenaars misschien hooguit 5-10.000 km per jaar rijden en er dus nog jaren mee vooruit kunnen...
 
Laatst bewerkt:
Past de bochtenset van een Bandit 1200 niet? Deze zag ik op Ebay.de voor kleine prijzen voorbij komen. (sorry beetje offtopic.)

Misschien wel, ik heb er ook naar lopen zoeken maar op een gegeven moment neem je de beslissing dat het toch tijd wordt voor iets anders :)
 
120.000 km op mijn Pan-European. Bij 98.000 is de distributieriem vervangen, verder nieuwe schijven voor en nieuwe uitlaaatdempers. Daarnaast slechts het gebruikelijke onderhoud. De achterschokdemper moet nu maar eens worden vervangen en dan op naar de 200.000
 
Interessant topic is dit. Het lijkt erop dat motoren ergens halverwege jaren 80 opeens een langere levensduur hebben gekregen.
Ik vraag me af of dit aan de motoren of aan de gebruikte smeerolie ligt.
 
Sta nu enigszins voor die keuze. Ben erg tevreden met mijn TDM 900 en zou best nog wel een jaartje of 2 willen doorrijden. Er staat nu dik 40.000 op, volgend jaar dus minimaal 65.000. Is dan al lastiger verkoopbaar.

Ik heb 2,5 jaar geleden mijn 3 jaar oude Kawa ZR7S ingeruild omdat er 58.000 km op de teller stond. Het viel met toen inderdaad nog mee wat ik ervoor kreeg. Maar ik had inderdaad wel het gevoel dat langer doorrijden geen zin had.

Overigens ruilde ik hem in voor een oudere Pan met 80.000 km op de teller. Die staat inmiddels op 140.000 maar dat is een motor die dat makkelijk kan hebben. Ik verwacht ook niet meer daar veel voor terug te krijgen dus die rijd ik nog maar een jaartje of twee door. Het zou leuk zijn als ik de 2 ton ermee haal.
 
135 K op de 1100LT, heb eigenlijk alleen normaal slijtagewerk gehad, wat lagers, schijven, blokken je kent het wel. Heb 2 week terug voor het eerst sinds 50K de kleppen gecheckt, 2 buiten de marge maar niet de moeite. Wel direct de distributieketting + spanner vervanegn en de rest van het spul. Niet allemaal absoluut nodig, maar als het toch los ligt....verder uiterst tevree. Olei verbruikt ie niet veel en ik ververs het ook niet te vaak.
 
Is een geweldig topic aan het worden met een hoge feel-good-factor *O*

Goed om alle trotse verhalen te lezen dat er zo veel gereden wordt en allemaal behoorlijk probleemloos.
Wat me ook opvalt is dat er veel japanse kwaliteitsproducten voorbij komen, alhoewel 600.000 op een k100 ook een prestatie is natuurlijk.

heb nog niet gehoord hoeveel een beetje politiemotor doet voordat ie naar de Eeuwige Jachtvelden gaat.
Baksteen misschien?
 
dat zegt ie...zat tourmotoren, maar hoe zit t met de sportmotoren ?? }) :P
Die komen amper aan km's maken toe omdat de eigenaren meer langs de kant worden gezet door overijverige motoragenten dan dat ze ook maar enigzins kunnen rijden ;) :W
 
niet alles is dan kwaliteit hoor. Moet er wel bij vertellen dat hij ook 2 en een half jaar heeft buiten gestaan
full
 
Is een geweldig topic aan het worden met een hoge feel-good-factor *O*

Wat me ook opvalt is dat er veel japanse kwaliteitsproducten voorbij komen, alhoewel 600.000 op een k100 ook een prestatie is natuurlijk.

die 600K is normaal, alleen hebben de meeste mensen niet zoveel tijd om zoveel te rijden :P

Valt me wel op hoeveel jappen al een revisie achter de rug hebben rond een ton. Met uitzondering van de oersterke Pan trouwens.
 
Hier bij Motor Centrum Roosendaal hebben ze een FJ1200 in onderhoud die ondertussen dik over de 250.000km zit. Wel altijd netjes zn beurten gehad. Blok is enkel open geweest voor kleppen stellen... Verder regulier onderhoud. Petje af voor zulke KM vreters... :Y
 
135 K op de 1100LT, heb eigenlijk alleen normaal slijtagewerk gehad, wat lagers, schijven, blokken je kent het wel. Heb 2 week terug voor het eerst sinds 50K de kleppen gecheckt, 2 buiten de marge maar niet de moeite. Wel direct de distributieketting + spanner vervanegn en de rest van het spul. Niet allemaal absoluut nodig, maar als het toch los ligt....verder uiterst tevree. Olei verbruikt ie niet veel en ik ververs het ook niet te vaak.

REMblokken...mag ik hopen..?? :P
 
Is een geweldig topic aan het worden met een hoge feel-good-factor *O*

Goed om alle trotse verhalen te lezen dat er zo veel gereden wordt en allemaal behoorlijk probleemloos.
Wat me ook opvalt is dat er veel japanse kwaliteitsproducten voorbij komen, alhoewel 600.000 op een k100 ook een prestatie is natuurlijk.

heb nog niet gehoord hoeveel een beetje politiemotor doet voordat ie naar de Eeuwige Jachtvelden gaat.
Baksteen misschien?

Die worden verkocht als er +/- een 100.000 op staat...

Maar de meeste zijn dan nog in bijzonder goede staat!!!
 
REMblokken...mag ik hopen..?? :P

grapjas :P

Eigenlijk zijn het gewoon weer de bekende fietsen die veel lopen, de BMW's, Pan, FJ1200 (wereldrecord 250K in 1 jaar in de jaren 80). PC800 valt me op trouwens, hier ligt het blok van de Shadow VT600 in, best knap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan