Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe doen jullie het met het onderhoud? Heb zelf een SV en ben eigenlijk van plan de beurten elke 10k uit te laten voeren i.p.v. 6k. Voor restwaarde o.i.d. hoef ik het onderhoud niet volgens het boekje te doen, want ik ga 'm toch op rijden
Hoe doen jullie het met het onderhoud? Heb zelf een SV en ben eigenlijk van plan de beurten elke 10k uit te laten voeren i.p.v. 6k. Voor restwaarde o.i.d. hoef ik het onderhoud niet volgens het boekje te doen, want ik ga 'm toch op rijden
Waarom ga je voor 50 tientjes met die ouwe olie, vol troep, blijven rondrijden.
Misschien omdat er gewoon nog niet zoveel troep in die ouwe olie zit.
Dat is dus ook mijn idee. Het is niet voor niets dat de oliefilter slechts elke 18k vervangen hoeft te worden bij de SV, kortom, drie oliewisselingen... Nu zit er natuurlijk verschil in tussen de werking van oude olie en de fijne delen die een filter opvangen, maar toch (er blijft immers ook ca. 0,2 liter oude olie achter bij het niet wisselen van de filter). Als bij BMW de olie zijn werk 10k blijft doen, en bij Ducati volgens mij ook, waarom zou dat dan niet het geval zijn bij een bullet-proof SV blok?
Ik heb bij Suzuki vooral het idee dat er rekening met de dealers wordt gehouden met de intervallen... Zo ook met de 24k beurt. Ik heb nog niemand met een SV gehoord (en uberhaupt met Suzuki's) dat er bij de 24k beurt kleppen bijgesteld diende te worden. Valt altijd binnen de tollerantie...
Ja en dat geintje heeft ie een paar jaar ervoor ook al met een Fireblade uit 92 of 93 gedaan.Had R1 Sjaak er geen 250k op staan na 5 jaar alles behalve de fiets te ontzien?
Alleen door die onzin houding tegenover fietsen met meer dan 40.000 km zijn ze dus geen drol meer waard en dat terwijl de nieuwe eigenaars misschien hooguit 5-10.000 km per jaar rijden en er dus nog jaren mee vooruit kunnen...
Dus als je veel moet rijden en dat een beetje goedkoop wilt doen koop je het beste een wat oudere fiets met tegen de 50.000 km en zet er een ton bij.
man gewoon doorrijden.
gister sprong mijn teller ook op de ton en nog géén misse slag.
zoals je vast wel weet "als je goed bent voor je motor is de motor goed voor jou"
en dit is een echte sportmachine.........................
bij 75000 km de kleppen nagekeken en kon het zaakje zoweer in elkaar zetten. nog niks aan het handje.
super.
groet sp-andre
ps. wel 20 achterbanden, hahaha
[imgatt] [afbeelding]
Mijn SV'tje hoefde idd nix gesteld aan te worden bij de 24k beurt
Shit.... is dit nou een motor-forum of een bankiers-forum?