100.000+ kilometers op de teller???

heb een yamaha gts 1000 staat nu 116 000 km op de teller buiten normaal onderhoud eigenlijk nog niet echt veel problemen uitlaat heeft nu wel zijn beste tijd gehad :]
 
Hoe doen jullie het met het onderhoud? Heb zelf een SV en ben eigenlijk van plan de beurten elke 10k uit te laten voeren i.p.v. 6k. Voor restwaarde o.i.d. hoef ik het onderhoud niet volgens het boekje te doen, want ik ga 'm toch op rijden :)
 
Hoe doen jullie het met het onderhoud? Heb zelf een SV en ben eigenlijk van plan de beurten elke 10k uit te laten voeren i.p.v. 6k. Voor restwaarde o.i.d. hoef ik het onderhoud niet volgens het boekje te doen, want ik ga 'm toch op rijden :)

Ik denk dat dat wel gaat, vooral als je langere stukken rijdt. Zelf doe ik bij 7500km de olie verversen incl. filter (moet ook bij 6000km bij B1200) Rij elke dag 90 km.
 
Honda VFR750 '94

106.500km, rijdt nog als een tierelier, olieverbruik 0%
buiten t normale onderhoud alleen wat SR's (typische VFR kwaal) en de vering vervangen bij zo'n 88.000km voor WP.
Verders helemaal geen problemen.

100000.gif


hier wat meer info
 
een bmw k100rs met een tellerstand van 114.000 .... op zich niet zo bijzonder..maar.. ik weet dat deze motor 75.000 terug is gedraaid...

dus..

189.000 km.. en geen drupje olie gebruiken.. qua onderhoud..alleen schijven, remblokken, olie..en bandjes.. kleppen stellen is wel nodig...

op naar de 220.000 dit jaar..
 
Hoe doen jullie het met het onderhoud? Heb zelf een SV en ben eigenlijk van plan de beurten elke 10k uit te laten voeren i.p.v. 6k. Voor restwaarde o.i.d. hoef ik het onderhoud niet volgens het boekje te doen, want ik ga 'm toch op rijden :)

Waarom ga je voor 50 tientjes met die ouwe olie, vol troep, blijven rondrijden.
 
Waarom ga je voor 50 tientjes met die ouwe olie, vol troep, blijven rondrijden.

Misschien omdat er gewoon nog niet zoveel troep in die ouwe olie zit.

Heb zelf een 600RR van halverwege 2004 met 57000 op de teller en ben tot de conclusie gekomen dat er met elke beurt geconstateerd werd dat de olie nog in goeie staat was. Zonde van het geld dus en toen in overleg met de dealer de intervallen opgetrokken naar om de 12000 km.
Laatste beurtje was alles, op de achterwiellagers na, nog steeds prima in orde.
Tot op heden ook nog geen onvoorziene kosten gehad.
Zit nu aan mijn derde kettingset, 2de set remblokken en 5de set banden.

En rond de 45000 km is de nokkenaskettingspanner onder garantie vervangen door Honda
 
Misschien omdat er gewoon nog niet zoveel troep in die ouwe olie zit.

Dat is dus ook mijn idee. Het is niet voor niets dat de oliefilter slechts elke 18k vervangen hoeft te worden bij de SV, kortom, drie oliewisselingen... Nu zit er natuurlijk verschil in tussen de werking van oude olie en de fijne delen die een filter opvangen, maar toch (er blijft immers ook ca. 0,2 liter oude olie achter bij het niet wisselen van de filter). Als bij BMW de olie zijn werk 10k blijft doen, en bij Ducati volgens mij ook, waarom zou dat dan niet het geval zijn bij een bullet-proof SV blok?

Ik heb bij Suzuki vooral het idee dat er rekening met de dealers wordt gehouden met de intervallen... Zo ook met de 24k beurt. Ik heb nog niemand met een SV gehoord (en uberhaupt met Suzuki's) dat er bij de 24k beurt kleppen bijgesteld diende te worden. Valt altijd binnen de tollerantie...
 
Laatst bewerkt:
[me="Hornix"]leest al die fraaie kilometerstanden en sluipt naar buiten om z'n ZRX1100 in te fluisteren dat ze samen oud gaan worden :P[/me]
 
Dat is dus ook mijn idee. Het is niet voor niets dat de oliefilter slechts elke 18k vervangen hoeft te worden bij de SV, kortom, drie oliewisselingen... Nu zit er natuurlijk verschil in tussen de werking van oude olie en de fijne delen die een filter opvangen, maar toch (er blijft immers ook ca. 0,2 liter oude olie achter bij het niet wisselen van de filter). Als bij BMW de olie zijn werk 10k blijft doen, en bij Ducati volgens mij ook, waarom zou dat dan niet het geval zijn bij een bullet-proof SV blok?

Ik heb bij Suzuki vooral het idee dat er rekening met de dealers wordt gehouden met de intervallen... Zo ook met de 24k beurt. Ik heb nog niemand met een SV gehoord (en uberhaupt met Suzuki's) dat er bij de 24k beurt kleppen bijgesteld diende te worden. Valt altijd binnen de tollerantie...

Mijn SV'tje hoefde idd nix gesteld aan te worden bij de 24k beurt :)
 
Waar kwam mijn "nickname" ook alweer vandaan? :? :z :Z

Km-stand nu +/-49.000 (maar is pas eenmaal klokkie rond geweest) en heb inderdaad ooit, wellicht in het buitenland waar het wel kan en mag, wel eens harder dan 160,9km/u :] gereden. O-)

Oja, Yamaha Thundercat uit 1999, ik ben eerste eigenaar.
 
Mijn Guzzi uit 1980 heeft 120.000 kilometer gereden. Mijn Harley Roadking is van 2005 en heeft er inmiddels 54000 km op staan, zal waarschijnlijk ook niet veel meer bij op komen want die wordt volgende week ingeruild er komt een ander merk voor terug.
 
Nu bijna 80.000 km met mijn F6 gereden. Ziet er nog steeds uit als een plaatje... :)

Bijzonderheden; nieuwe remschijven vóór bij 40k km (te wijten aan goedkope blokjes, dus toch een duurkoop!), net balhoofdlager vervangen. De achterremschijf zit er aan te komen, kan wel tegelijk met de nieuwe set banden deze zomer...
Gebruikt nog geen spat olie, loopt geweldig, en die zescilinderblokken staan er om bekend dat er pas bij 2 ton misschien eens serieus een schroevedraaier aan het blok moet worden gezet..

Kan nog geen goede vervanger bedenken, dus ik denk dat ik nog heel wat jaartjes met deze F6 zal blijven rijden.. Is een geweldige vakantiemotor :}
Misschien straks een leuke tweepitter voor erbij? Dat is misschien nog niet zo'n gek plan..

:]
 
Alleen door die onzin houding tegenover fietsen met meer dan 40.000 km zijn ze dus geen drol meer waard en dat terwijl de nieuwe eigenaars misschien hooguit 5-10.000 km per jaar rijden en er dus nog jaren mee vooruit kunnen...

Dus als je veel moet rijden en dat een beetje goedkoop wilt doen koop je het beste een wat oudere fiets met tegen de 50.000 km en zet er een ton bij.
 
Dus als je veel moet rijden en dat een beetje goedkoop wilt doen koop je het beste een wat oudere fiets met tegen de 50.000 km en zet er een ton bij.

Ik kocht altijd een motor van 5 a 7 jaar oud met ongeveer 25 a 30d km en reed daarmee tot een ton (of iets meer) Maar 50dkm en verder is ook een goed idee
 
Heb vorige week mijn ZZR600 verkocht met 86.000km op de teller.
Enige punt van aandacht waren de doorgeroeste uitlaatbochten bij een km-stand van zo'n 60.000. Voor de rest alleen slijtage onderdelen en als ik er eens zin in had een beurtje......
 
man gewoon doorrijden.
gister sprong mijn teller ook op de ton en nog géén misse slag.

zoals je vast wel weet "als je goed bent voor je motor is de motor goed voor jou"

en dit is een echte sportmachine.........................
bij 75000 km de kleppen nagekeken en kon het zaakje zoweer in elkaar zetten. nog niks aan het handje.
super.

groet sp-andre

ps. wel 20 achterbanden, hahaha


[imgatt] [afbeelding]

Hee, deze fiets heb ik eerder gezien en er iets over gelezen ;)
 
Het bewijs is inmiddels wel geleverd dat te hoge km.standen puur psychologisch zijn. Volgens mij kan ieder blok met gemak enkele tonnen mee mits goed onderhouden...

Iemand nog een goedkoop motortje te koop met >100.000? Die zijn immers niets meer waard en goed voor de sloop :+
 
K100 1986 met 134000km. Helaas door achterstallig onderhoud en verwaarlozing (en mijn drang om me nergens druk om te hoeven maken als ik op dat ding zit) een flinke klus gehad om het ding goed rijdend te krijgen.
127500 aangeschaft, cardan+as vervangen, hoofremcylinders gereviseerd, banden, wiellagers, nokkenasketting en geleiders en de hele motor tenslotte uit elkaar gehaald en weer opgebouwd om alle kleine ellende eruit te halen..

Echter vorige zomer een week in zwitserland rondgetoert zonder enig probleem (lekker blazen in duitsland en heerlijk sturen in de alpen :] )
Dit jaar nieuwe remschijven en blokken en nieuwe voorwiellagers..

Nou issie eindelijk klaar, naar mijn zin en technisch weer gezond.

Hoge km standen zijn niet erg, maar onderhoud moet wel voor elkaar zijn.
 
Het zet je aan het denken... Als een motor toch zo lang meegaat (mits goed onderhouden natuurlijk), is het misschien wel de investering waard om meteen goed veel geld aan je droommotor te hangen en er mee oud te worden. Als je eerst iets anders koopt wat je minder graag wil ga je dat uiteindelijk toch weer inruilen voor iets anders, tot je uiteindelijk wel eens bij die droommotor uit komt.
Spijtig genoeg is mijn droommotor een Ducati, dus gaat wel veel geld kosten om goed te onderhouden... Ducati is hier trouwens nog niet vermeld, er moeten er toch ook zijn met meer dan 100.000 op de teller?
 
Terug
Bovenaan Onderaan