2021.......... Waar gaat de reis dit jaar heen?

  • Onderwerp starter NavigatorNL
  • Startdatum
Dit topic begint heel erg een 'de wens is de vader van de gedachte'-gehalte te krijgen.
Iedereen zegt overal heen te gaan. Dat moeten we de komende tijd eerst nog maar eens zien of dat het allemaal gaat lukken.
Zelfs al tijdens de persco van Mark en Hugo, gingen de sites voor boeking van reizen al helemaal op hol.
Iedereen wil maar o zo graag op pad. (ik ook) Maar vele buitenlanden zijn nu allemaal nog niet (simpel) toegankelijk.
Daarom beter om eerst nog maar eens 'de kat uit de boom te kijken', voordat je iets gaat boeken of organiseren.
Voorkomt ook dat je over paar maanden gaat huilen dat je het aanbetaal-bedrag niet terug gaat krijgen.

Voorlopig blijf ik lekker op mijn plek. Ik boek of bedenk voor mezelf nog helemaal nix. Blijf zitten waar je zit!
Als de storm straks voorbij is, zorg op dat moment dat je klaar bent om 'per direct' actie te nemen.
Bij de lampen op 'groen', ga ik heel snel schakelen. Plannen genoeg. ik ben er klaar voor!

Wanneer het straks zo ver is, is mijn motor met enkele uurtjes onderweg naar mooie oorden! :]
Helaas zie ik op dit moment wel mijn Hemelvaart-motor-weekend in rook opgaan. 🥲
Laatst nog een weekendje luxemburg geweest. Was geen probleem haha
 
Hey, daar wil ik binnenkort ook is naartoe. Heb je nog leuke routes in het verschiet?
 
Zo lang je maar in noordelijk Luxemburg blijft, is vrijwel ALLES mooi!
Blijkbaar niet erg bekend daar. Zeker voor de 1e keer kan 't daar nauwelijks mis. Alles prachtig!

Maar bedenk, dat landje is niet groter dan een postzegel. Gelukkig is er bij de buren in B en in D ook nog veel moois te rijden.
 
Jaaa wordt sowieso eerste keer buitenland met de motor. Ik denk aan een lang weekend.

Maak je dan een mooie route voor me? 😊😂
 
Zoiets doe je gewoon ZELF!!!
Open Basecamp (of vergelijkbaar) en begin met een route te tekenen.

Ik was nog nooit met de motor in Noorwegen.
Van alles wat ik afgelopen jaren heb verzameld, ga ik ZELF een route maken.
Dat is niet 'werk' maar voorpret van de vakantie.
Ik weet nu al dat 't een MOOIE route wordt. (met veel highlights, waarvan IK denk dat ze het bekijken waard zijn)
 
Hey, daar wil ik binnenkort ook is naartoe. Heb je nog leuke routes in het verschiet?
Luxemburg zijn genoeg leuke routes , op deze website staan ook een paar leuke routes in het archief .
2019 was voorlopig de laatste omdat de latere edities zijn gecanceld vanwege corona , wij rijden normaal ieder jaar deze 1000 bochten dus nu maar hopen dat 2022 wel doorgaat .
Heb zelf de 2019 gereden met de klok mee en is een leuke tour en gaat bijna volledig door Luxemburg.

 
Eigenlijk had ik met mijn zoon (hij: BMW S 1000 XR) wel naar Spanje willen gaan in mei (motoren via Bikeshuttle naar Malaga ofzo) maar dat feest ging natuurlijk niet door en in juni/juli is het waarschijnlijk te heet daar. Momenteel denken we aan Duitsland (Zwarte Woud) in juli en dan een kleine week. Omdat we in de Kop van Noord-Holland wonen, gaan we een tussenstop in Valkenburg, Limburg doen op de heenweg en op de terugweg ook zoiets. Ik houd van de wat luxere hotels, dus er is vast wel wat leuks te vinden in die richting.
 
Laatst nog een weekendje luxemburg geweest. Was geen probleem haha
Vandaag ook nog geweest, prachtig en elke weg die je inslaat is een feest,
IMG_4745.JPG
 
Thailand vanaf vandaag op geel.

Negatieve COVID-19-testuitslag en thuisquarantaine in Nederland​

Wilt u Nederland inreizen vanuit Thailand? Dan hoeft u geen negatieve COVID-19- testuitslag én geen negatieve sneltest uitslag te hebben om naar Nederland te kunnen reizen per vliegtuig of schip. Na een verblijf in Thailand hoeft u bij terugkeer in Nederland niet in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit Thailand voor Nederland. Thailand staat op de lijst van landen waarvoor het inreisverbod is opgeheven.

reisadvies_thailand_15-05-2021.png
 
Laatst bewerkt:
 
Hier wat info voor wie Thailand overwegen, belangerijkste is COE, Certificate of Entry, hier uitleg van de Thaise overheid:
Weet je, ze doen hun best maar . Wat een gedoe ! Het lijkt wel alsof je een staatsgevangenis wilt bezoeken ( niet dat ik dat ooit gedaan heb trouwens , dat terzijde ! ) . Ik was ooit in Bangkok en toen was ik welkom, alleen met mijn paspoort. Dan maar niet naar de gouden boeddha of bedelmonnikken en op het tempelplein. Jammer maar helaas
 
Weet je, ze doen hun best maar . Wat een gedoe ! Het lijkt wel alsof je een staatsgevangenis wilt bezoeken ( niet dat ik dat ooit gedaan heb trouwens , dat terzijde ! ) . Ik was ooit in Bangkok en toen was ik welkom, alleen met mijn paspoort. Dan maar niet naar de gouden boeddha of bedelmonnikken en op het tempelplein. Jammer maar helaas
Ok, ik laat ze weten dat je niet komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan