Aangehouden. Wat doe je?

Aangehouden. Wat doe je?

  • 'k Beken alles (ben te eerlijk)

    Stemmen: 65 51,6%
  • 'k Ontken alles zolang ze geen bewijs hebben

    Stemmen: 32 25,4%
  • 'k Probeer in te likken bij de agent

    Stemmen: 6 4,8%
  • 'k Verzin een originele smoes

    Stemmen: 8 6,3%
  • 'k Vertel enthousiast over mijn jaren als motoragent

    Stemmen: 4 3,2%
  • 'k Rits mijn jas wat verder open en geef m'n 06 ipv rijbewij

    Stemmen: 5 4,0%
  • 'k Bel direct Bisso voor zoveelste aanvulling op verzekering

    Stemmen: 1 0,8%
  • 'k Bel mijn dealer en bestel nieuwe motor want weet nu al da

    Stemmen: 5 4,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126
Nee mijn respect krijgen ze om dat ze nog steeds doen wat je van een agent mag verwachten, dus optreden als het moet, desnoods hard, sporenonderzoek doen is verplicht daar na elk misdrijf, en als je daar aangehouden wordt, ga je niet met ze in discussie, dat laat je wel uit je hoofd, maar altijd eerlijk en fair behandeld, hier is een ambtseed + leugen nog steeds de waarheid voor een rechter, en dat om hun jaarlijkse premie veilig te stellen.
En over het aangifte beleid, als ik ,terwijl ik thuis ben en er wordt ingebroken, de politie bel, om ze daar van op de hoogte te stellen, krijg ik te horen dat er momenteel niemand beschikbaar is, en dat ik de volgende dag maar een afspraak moet maken om aangifte te doen, en ik woon in een stad met meer dan 150.000 inwoners.
Bij een aanrijding werd gevraagd of er gewonden waren, en toen dat ontkend werd, mesten we het zelf maar oplossen, heeft 6 maanden geduurd voor ik mijn geld had, alleen omdat mevrouw op aanraden van haar verz. agent haar verklaring in moest trekken...
dus ervaring uhhh nee heb ik niet

Ik wil hier toch graag even op reageren, K@W@.
Ten eerste, als jij de politie belt TERWIJL er wordt ingebroken, kan ik mij niet voorstellen dat degene aan de andere kant van de lijn zegt dat je de inbreker dan maar z'n gang moet laten gaan en morgen aangifte doen. De diender die niet opgewonden raakt van een "heterdaadje" moet misschien toch maar eens nadenken over een ander vak. Ik ga er dus maar van uit dat je bedoelde "er IS bij mij ingebroken". Ja, dan kan het best zo zijn dat er op dat moment even andere zaken zijn die belangrijker zijn, hoe vervelend dat voor jou ook is. Komt wel eens voor in een stad met meer dan 150.000 inwoners. Trouwens, enig idee hoeveel politie er beschikbaar is op straat in jouw stad?

Wat het sporenonderzoek betreft, in Amsterdam (een stad met meer dan 150.000 inwoners)gaat er een "gewone" diender kijken of sporenonderzoek zin heeft. De capaciteit van de technische recherche (heet tegenwoordig forensich onderzoek geloof ik) is beperkt en het is nu eenmaal het beste om daar economisch mee om te gaan.

Wat de aanrijdingen betreft, in 2000 is de zogenaamde "blikschade regeling" in het leven geroepen. De politie doet namelijk niet veel meer dan een zogenaamde "registratieset" invullen, een soort kopie van het Europees schadeformulier. In de meeste gevallen heeft de komst van de politie geen meerwaarde. Verklaringen kunnen altijd ingetrokken of gewijzigd worden.DE politie kun je toch niet verantwoordelijk stellen voor het zeer dubieuze advies van een verzekeringsagent? Bovendien, de politie heeft een opsporende taak. De politie zou alleen ter plaatse moeten komen om te kijken of er een verkeersvoorschrift is overtreden (geen voorrang verleend) en dan een proces-verbaal opmaken. De schade regeling is een civiele kwestie waar de politie buiten staat. De bedoeling is om meer zelfredzaamheid te bewerkstelligen zodat de politie zich aan haar kerntaken kan wijden.

Als je daar aangehouden wordt, ga je niet met ze in discussie. Waarom niet? Kijk, dat vind ik nu gek. Als je hier door rood licht rijdt, blijf je gewoon bij hoog en bij laag volhouden dat het oranje was, eist de naam van de agent en roept dat je een klacht gaat indienen. Waarom niet in Duitsland/Frankrijk/België/Italië of waar dan ook? Waarschijnlijk gewoon uit angst. In de meeste gevallen ken je de taal niet en je weet niet wat de bevoegdheden zijn. Misschien zit ik straks wel vast, wordt mijn voertuig in beslag genomen, ben ik mijn rijbewijs kwijt.

Verder neem ik - en naar mijn stellige overtuiging ook mijn collega's- mijn amtseed/belofte zeer serieus. Uitzonderingen zullen er zijn, maar dat is echt sporadisch.

Nog een laatste opmerking over "grappige opmerkingen" naar de politie. Een opmerking is pas grappig als beide partijen erom kunnen (glim)lachen. Denk daar even aan voor je iets lolligs zegt. Het zet meteen de toon van het gesprek. En daarover wil ik nog wel kwijt dat dat ook geldt voor de politiezijde. Een openingszin als "waar gaan wij zo snel naartoe" of "weet u waarom ik u aan de kant zet" hebben een hoog "opgeheven vingertjes" gehalte en zetten dus ook de toon van het gesprek: irritatie. Ikzelf ben er een voorstander van om na een correcte begroeting en mijzelf te hebben voorgesteld meteen terzake te komen. Dag meneer/mevrouw. Mijn naam is ..... en ik zag dat u zojuist het rode licht negeerde. U krijgt daarvoor van mij een bekeuring. Vervolgens mag men daar een verklaring voor afleggen. Heeft men een zinnige verklaring, kun je altijd nog terug gaan naar een waarschuwing. Dat is beter dan iemand eerst een heel verhaal laten vertellen en dan zeggen: "ja, ik snap het, maar u krijgt wél een bekeuring"
En als laatste, ik neem afscheid met de standaardzin "een goede reis verder", dat klinkt wat neutraler dan "een prettige dag nog"
 
Paar dingen dan: Bij een verkeersongeval komen deze mensen vaak als eerste ter plaatse en zouden de eersten zijn die eventueel jou of een andere betrokkenen het leven kunnen redden.
;)

Euhmm, volgens mijn informatie, zijn de mannen van de brandweer het snelst terplaatse (wettelijk afgesproken aanrijdtijden van 6 tot 10 minuten). Daarom hebben / gaan ze ook een AED apparaat in sommige auto's bevestigen.

Vraag me af waarom ik niets van dit soort wettelijke aanrijdtijden kan vinden voor de politie.

[me][/me]wil geen flame starten, maar denk dat ze anders nog niet uit gegeten zijn bij de
ronald_visual.jpg
 
Weet je, het is wettelijk vastgelegd dat we een pauze van een half uur hebben. Ononderbroken. In dat half uur kan ik doen wat ik wil. Wil ik een half uur gaan wandelen, dan kan ik dat gewoon doen. Toch gebeurt het regelmatig dat mijn eten koud staat te worden omdat we er met spoed uitmoeten. Risico van het vak, zegt men dan, en eigenlijk ben ik het daar nog wel mee eens ook. Aanrijtijden hangen ook zeer af van de omvang en uitgestrektheid van je woonplaats/gebied en het aantal politiemensen die daar werken. In mijn werkgebied, de Amsterdamse wallen, is de aanrijtijd zéér kort. De afstanden zijn klein en er zijn meerdere wijkteams dichtbij. Ik kan mij voorstellen dat in een gemeente bestaande uit een aantal smangevoegde dorpen, in een uitgestrekte omgeving, de aanrijtijd beduidend langer is.
 
ik zat vant weekend bij een collega in de auto.. worden we aangehouden.
algemene politie controle, en ik zat dus in me eentje achter in, in het midden, zodat ik nog wat kon meebuurten met de 2 voorin..

boete gekregen omdat ik geen gordel aanhad. 50 euro meteen afrekenen omdat ik een niet belg ben. zegt die agent toen ik betaald had en mijn identiteits kaart terug kreeg:" alsjeblieft". Dus ik zeg:"nee je moet dank je wel zeggen." en vroeg waarom, ik zeg omdat je net weer voor nix 50 euro in je hand gedrukt krijgt.

Voor de rest zijn belgische politie agenten gewoon racisten. meiske die reed moest blazen, loopt ze naar dat busje, zegt de ene agent tegen die ene in dat busje:"blazen, nederlander". Dus eigenlijk meer van, die zullen we es ff flink naaien.

dus vanaf afgelopen weekend is mijn stelling dat de politie bij de zuiderburen een soort van nazi's zijn


nou ik ben mijn ei kwijt. (als iemand hem vindt, laat ff een berichie achter)

ps.. als er veel spellingsfouten en dergelijken inzitten, sorry, maar ik wordt alweer pissig als ik eraan denk


niet alleen de politie :P
 
Ik wil hier toch graag even op reageren, K@W@.
Ten eerste, als jij de politie belt TERWIJL er wordt ingebroken, kan ik mij niet voorstellen dat degene aan de andere kant van de lijn zegt dat je de inbreker dan maar z'n gang moet laten gaan en morgen aangifte doen. De diender die niet opgewonden raakt van een "heterdaadje" moet misschien toch maar eens nadenken over een ander vak. Ik ga er dus maar van uit dat je bedoelde "er IS bij mij ingebroken". Ja, dan kan het best zo zijn dat er op dat moment even andere zaken zijn die belangrijker zijn, hoe vervelend dat voor jou ook is. Komt wel eens voor in een stad met meer dan 150.000 inwoners. Trouwens, enig idee hoeveel politie er beschikbaar is op straat in jouw stad?

Wat het sporenonderzoek betreft, in Amsterdam (een stad met meer dan 150.000 inwoners)gaat er een "gewone" diender kijken of sporenonderzoek zin heeft. De capaciteit van de technische recherche (heet tegenwoordig forensich onderzoek geloof ik) is beperkt en het is nu eenmaal het beste om daar economisch mee om te gaan.

Wat de aanrijdingen betreft, in 2000 is de zogenaamde "blikschade regeling" in het leven geroepen. De politie doet namelijk niet veel meer dan een zogenaamde "registratieset" invullen, een soort kopie van het Europees schadeformulier. In de meeste gevallen heeft de komst van de politie geen meerwaarde. Verklaringen kunnen altijd ingetrokken of gewijzigd worden.DE politie kun je toch niet verantwoordelijk stellen voor het zeer dubieuze advies van een verzekeringsagent? Bovendien, de politie heeft een opsporende taak. De politie zou alleen ter plaatse moeten komen om te kijken of er een verkeersvoorschrift is overtreden (geen voorrang verleend) en dan een proces-verbaal opmaken. De schade regeling is een civiele kwestie waar de politie buiten staat. De bedoeling is om meer zelfredzaamheid te bewerkstelligen zodat de politie zich aan haar kerntaken kan wijden.

Als je daar aangehouden wordt, ga je niet met ze in discussie. Waarom niet? Kijk, dat vind ik nu gek. Als je hier door rood licht rijdt, blijf je gewoon bij hoog en bij laag volhouden dat het oranje was, eist de naam van de agent en roept dat je een klacht gaat indienen. Waarom niet in Duitsland/Frankrijk/België/Italië of waar dan ook? Waarschijnlijk gewoon uit angst. In de meeste gevallen ken je de taal niet en je weet niet wat de bevoegdheden zijn. Misschien zit ik straks wel vast, wordt mijn voertuig in beslag genomen, ben ik mijn rijbewijs kwijt.

Verder neem ik - en naar mijn stellige overtuiging ook mijn collega's- mijn amtseed/belofte zeer serieus. Uitzonderingen zullen er zijn, maar dat is echt sporadisch.

Nog een laatste opmerking over "grappige opmerkingen" naar de politie. Een opmerking is pas grappig als beide partijen erom kunnen (glim)lachen. Denk daar even aan voor je iets lolligs zegt. Het zet meteen de toon van het gesprek. En daarover wil ik nog wel kwijt dat dat ook geldt voor de politiezijde. Een openingszin als "waar gaan wij zo snel naartoe" of "weet u waarom ik u aan de kant zet" hebben een hoog "opgeheven vingertjes" gehalte en zetten dus ook de toon van het gesprek: irritatie. Ikzelf ben er een voorstander van om na een correcte begroeting en mijzelf te hebben voorgesteld meteen terzake te komen. Dag meneer/mevrouw. Mijn naam is ..... en ik zag dat u zojuist het rode licht negeerde. U krijgt daarvoor van mij een bekeuring. Vervolgens mag men daar een verklaring voor afleggen. Heeft men een zinnige verklaring, kun je altijd nog terug gaan naar een waarschuwing. Dat is beter dan iemand eerst een heel verhaal laten vertellen en dan zeggen: "ja, ik snap het, maar u krijgt wél een bekeuring"
En als laatste, ik neem afscheid met de standaardzin "een goede reis verder", dat klinkt wat neutraler dan "een prettige dag nog"

Ik reageerde in eerste instantie op julie reactie van motoropoe die geen prettige ervaring had met de mannen in het blauw, daar schaar ik mij ook bij, dus ik baseer mijn mening op MIJN ervaring, nu kun je heel goed verwoordden wat de taken van de politie zijn, en hoe daar volgens de regels mee omgegaan zou moeten worden, maar als ik dat anders ervaren heb, mag ik daar toch wel een menig over vormen, en die kunnen jullie met al je goede bedoelingen niet veranderen. Hoeveel mensen geven hier niet hun mening d.m.v. hun ervaringen over bepaalde motorzaken, en dan hoor ik niemand zeiken over beleid, goede bedoelingen, en dat ze het verkeerd hebben, maar zij kunnen altijd nog uitwijken naar een concurrent, wij helaas niet.
Ik baseer mijn mening niet op de bekeuringen die ik heb gekregen, die betaal ik (mits ik geen goede reden kan vinden om ze aan te vechten) ook al baal ik daarvan, maar daar van weet ik dat ik ze (bewust) heb gekregen.
Maar de manier waarop dit gebeurt , en dan bedoel ik de intensiteit waarmee kentekenvoerende voertuigen, stuit mij zeker tegen de borst.....
Voorbeeld....
Als automobilist mag je 50 bbk, rijdt je 53(gecorrigeerd ) krijg je een PV. helaas accepteren. Maar een bromfiets mag nog steeds maar 30 kmh bbk, en als die 45 rijden is er geen hond die daar een poot naar uitsteekt, die rijden wel 50% te hard. als hun fietsje niet is opgevoerd, krijgen ze zelfs nog een complimentje. dat gaat tegen mijn rechtsgevoel in, en zo ERVAAR ik het , en die mening mag ik toch wel kenbaar maken.
(en ja op het moment dat ik belde vanwege die inbraak, kreeg ik zelfs het advies om maar flink wat herrie te maken, dat zou ze wel verjagen. Nu heb ik (vanwege ploegendienst) maar een hond en rolluiken aan moeten schaffen, omdat ik mijn vrouw en kinderen toch gerust heb moeten stellen. Dus eigenlijk wordt ik dus nogmaals gestraft.
 
Je mening wordt gebaseerd op ervaringen. Die van jezelf en die van je omgeving, waar ik MF dus ook maar even onder schaar. Ik ontzeg je het recht op een mening ook niet, integendeel. Ik wil ook graag de andere kant even toelichten. En wat die inbraak story betreft: Daar valt mijn bek van open.




De Deputy zit zich plaatsvervangend te schamen :o
 
En wat je bromfiets opmerking betreft.....


Tja.....ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel zinnigs tegen inbrengen.
 
Weet je, het is wettelijk vastgelegd dat we een pauze van een half uur hebben. Ononderbroken. In dat half uur kan ik doen wat ik wil. Wil ik een half uur gaan wandelen, dan kan ik dat gewoon doen. Toch gebeurt het regelmatig dat mijn eten koud staat te worden omdat we er met spoed uitmoeten. Risico van het vak, zegt men dan, en eigenlijk ben ik het daar nog wel mee eens ook. Aanrijtijden hangen ook zeer af van de omvang en uitgestrektheid van je woonplaats/gebied en het aantal politiemensen die daar werken. In mijn werkgebied, de Amsterdamse wallen, is de aanrijtijd zéér kort. De afstanden zijn klein en er zijn meerdere wijkteams dichtbij. Ik kan mij voorstellen dat in een gemeente bestaande uit een aantal smangevoegde dorpen, in een uitgestrekte omgeving, de aanrijtijd beduidend langer is.


De aanrijtijd is bij ons inderdaad bedroevend, maar daar staat dan wel weer tegenover dat onze dorps agent een hele relaxte peer is.. als je belt doet ie ook daadwerkelijk zijn best.. staat tegenover dat ik ook wel nare ervaringen heb met andere agenten, voornamelijk die in de videowagen. Onbeschofte manier van aanspreken, niet de gemeten snelheid op beeld laten zien etc. maar ja, die zal dan zijn dag wel niet gehad hebben of al een jaar niet gen**kt hebben denk ik dan maar. Bezwaarschrift wordt geschreven en we zien wel wat het wordt.

Over het algemeen vindt ik dat ze aardig hun best doen... :P
 
Waarom gooien politie-mannen motorrijders met een staart onder de helm uit altijd aan de kant????...grrrr... Heb g*dv*rd*mm* m'n rijbewijs nog geen 2 maanden ben al 3 keer onderzocht :( :( :(

Ik vind het niet erg hoor... mannen in pak zijn errug sexy O-) _O- hihi
 
Ben ooit eens aangehouden door een motoragent, met de woorden: Waarom heb jij zo'n klein kentekenplaatje (frans type) en hun (mijn maten) zo'n grote plaat?
Antwoorde ik " ik weet ook niet waarom hun zo'n grote plaat hebben "
Hij pakt lachend zijn bonnen boekje, draait het boekje om en zegt "ik ben mijn bonnen boekje vergeten".

Moraal: Er zijn ook sportieve agenten op de weg
 
verleden jaar met de auto aan de kant gezet door een zwaantje, doe men ruit naar beneden en vraag : "is het voor een handtekening?" heeft me toen 175euro gekost B|
 
wa een tijdje terug lekker aan het sturen in de buurt van ursem kijk ik in mijn spiegel zie ik in de verte een motoragent rijen.
ik denk lekker door blijfen rijden die prent heb ik toch al en nu heb ik straks die dijk tenminste helemaal uitgereden.

aan het eind loopt een dame met een hond. dus ik ff rustig en uiterst links gaan rijden.

stopt die agent later naast me en zegt "het is dat je daar zo netjes reed anders had je nu een prent, goedemiddag"

*O*

is dat dat lange dijkje langs het kanaal? of aan de andere kant van ursem? :9 nog nooit politie tegen gekomen daar O-)
 
Euhmm, volgens mijn informatie, zijn de mannen van de brandweer het snelst terplaatse (wettelijk afgesproken aanrijdtijden van 6 tot 10 minuten). Daarom hebben / gaan ze ook een AED apparaat in sommige auto's bevestigen.

Vraag me af waarom ik niets van dit soort wettelijke aanrijdtijden kan vinden voor de politie.

[me][/me]
wil geen flame starten, maar denk dat ze anders nog niet uit gegeten zijn bij de (Afbeelding)

Politie heeft vier soorten meldingen, verdeeld in prioriteit 1 t/m 4.

Prio 1 = <15 minuten (waarbij per 24 uur 1 overschreiding mag plaatsvinden.
Prio 2 = <30 minuten
prio 3 en 4 weet ik niet eens, zo lang... :P

Op mijn vorige werkplek heb ik wel eens ( Ja, kortste route ) 35 !!! Kilometer gereden om ter plaatse te komen. Was idd van het ene uiterste plekkie naar het andere, maar zie t maar eens te halen in 15 minuten ??


Dat van die AED's is trouwens (ook) BS, in de meeste plaatsen willen ze dat juist NIET gaan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan