Aangereden :(

Pietel

MF veteraan
21 aug 2008
1.226
1
Amsterdam
Dit is een zoveelste van-me-afschrijf-topic. Sinds vanmiddag hoor ik ook bij de mensen die zijn aangereden in de file -O-

Het lag in de lijn der verwachting. Vanochtend reed ik door de file op de A10, die was veroorzaakt door een ongeluk. Bij het passeren van de plaats des onheils lag er een motor onder een auto, dat zag er zeer akelig uit. Dit beeld heeft me de rest van de dag niet losgelaten, en het eerste wat ik zonet thuis deed (ondanks mijn eigen pech) was opzoeken wat er was gebeurd; gelukkig leeft de motorrijder nog. Maar het doet een mens weer eens beseffen dat je op een motor toch wel erg kwetsbaar bent.

Maar blijkbaar trek je aan waar je hoofd mee bezig is. Op weg naar huis waren er in de file érg veel mobilisten die grote gaten lieten vallen in de file. Ik dacht nog, dát is dus waardoor anderen de gelegenheid krijgen van rijstrook te wisselen.

En terwijl ik zo'n gat inreed schoot er pijlsnel een slopel naar links. Ik week wel uit (richting betonnen vangrail :o ) maar het ging zo snel dat ik de auto langs de zijkant ramde, met moeite heb ik de boel rechtop weten te houden. Schade: een pijnlijke pink, een verbogen koplampframe en de remhandle was rond het stuur naar boven gedraaid. De schade van de auto: gehele zijkant gedeukt en de spiegel lag eraf (maar die gebruikt ie toch niet _O- ) En het was al een ouwe wagen dus volgens mij istie nu economisch total-loss.

OK, op de vluchtstrook gingen we schade afhandelen. Maar geen van beiden konden we een schadeformulier vinden tussen onze papieren. Bij het terugstoppen van de papieren in mijn binnenzak (ik stond nog te trillen op mijn benen) heb ik ze dus tussen de wintervoering en de jas gestopt en zijn ze zo ongemerkt eruit gegleden :( En dat terwijl het eigenlijk te warm was vandaag met die voering. Dit is mijn grootste schade, 2 nieuwe kentekenbewijzen à € 31,-. Bij een verderop gelegen benzinestation hebben we dan toch een schadeformulier gebietst en de boel netjes afgehandeld.

Daarna heb ik nog een half uurtje rondgereden door het Zaanse, om de schrik weg te rijden en de status van de motor te controleren (eventueel kromme vork, remmen etc.). Nu weet ik het zeker; ik wil dichter bij mijn werk gaan wonen of dichter bij huis gaan werken. Woon-werk rijden sucks!
 
Hey man...
Die aanrijding op de A10 heb ik idd ook gezien.. Was een beste klapper geweest gezien de mondeo die aardig in de prak lag..
Altijd rot om zo'n motor op de grond te zien liggen half onder een auto..

Ook klote van jou man.. Je zal je wel de T***** geschrokken zijn...
Gelukkig heb je het er naar omstandigheden goed vanaf gebracht!

Heel veel succes man!
 
Beterschap met je pink en gelukkig is het lichamelijk daarbij gebleven.

Je hebt flink gewerkt dan zn hele zijkant naar de gallemiezen haha.
 
Bedankt. Gelukkig valt het wel mee ja, het is de schrik he. Té geconcentreerd rijden is ook niet goed, je mist wat flow. Dit soort situaties ben ik al meermalen ontsnapt, elke filerijder hier wel denk ik. En wat betreft het blik: ik bekeek zonet mijn broek, die zit vol laksporen. Grootste deel van de deuken komt dus van mijn knie en het stuur. Lang leve de protectiestukken *O*

Maar bovenal ben ik blij (naar omstandigheden) voor de motorrijder van vanochtend, dat ie het relatief goed maakt: http://www.webregio.nl/amsterdam-oost/regionaal-nieuws/artikel/1872184/files-door-ongeval-ring-a10-update.aspx
 
Bij het ongeval waren vier personenauto's en een motorrijder betrokken. De moterrijder raakte gewond, maar niet ernstig. Hij moest naar het ziekenhuis vanwege nek- en schouderklachten.

Uit het artikel, ze leren kennelijk ook al niet meer schrijven bij het journaille.
 
Sterkte met afhandeling.

Ik heb het schadeformulier met enige moeite bij de kentekenpapieren erbij gepropt dus heb er altijd 1 bij.

Een pen daarentegen heb ik liever niet in mijn binnenzak :+
 
Ja das wel klote ja.
Ze moeten er denk ik weer even aan wennen dat motorrijders zich nu weer tussen het verkeer mengen.

Ook de reden dat ik een harde uitlaat eronder heb zitten.
Ook al zou het maar 0,01% helpen dan vind ik het de moeite.

Iig succes met de de schade en je herstel.
 
Sterkte met afhandeling.

Ik heb het schadeformulier met enige moeite bij de kentekenpapieren erbij gepropt dus heb er altijd 1 bij.

Een pen daarentegen heb ik liever niet in mijn binnenzak :+

Idem, het is zo lullig als je eerst je pen uit je geperforeerde long moet pulken voor je het schadeformulier gaat invullen.

@TS: gelukkig geen blijvende schade en de zaak kunnen regelen. En je hebt gelijk woon-werk verkeer sucks. Althans als je veel door de file moet rijden. Ik ben iedere dag weer blij als ik er zonder onverwachte remacties doorheen ben.
 
geeft niets om dit van je af te schrijven. blij te horen dat alles relatief goed afgelopen is. door dit soort ervaringen te posten denk ik help je niet alleen jezelf maar iedereen een beetje.
 
Je reed te snel, kan niet anders. (lezen met humor)Het is namelijk ONMOGELIJK dat die koekblikker ook maar iets van verantwoordelijkheid heeft in dit ongeval.

Ik denk dat je zoiets hebt meegemaakt?
http://www.dumpert.nl/mediabase/1163771/fd2ead9a/motor_wil_dood_tv.html

Hoe dan ook, ik ben héél blij dat je ondanks de moordpoging van die automobilist, er levend, en zonder al teveel lichamelijke schade vanafgekomen bent. Dat die automobilist een mooi herdenkingsteken heeft op zijn (waarschijnlijk geleaste) auto is een dikke plus.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon zelf nu ook lekker dichtbij werk (4 km)
Daarvoor reed ik ook alkmaar-amsterdam.
Ben blij dat ik daarvan af ben.
En kut voor je
 
Sterkte met je afwikkeling.
Hopelijk melden getuigen zich! Stap 1 is immers, getuigen benaderen!!
 
Ik heb een schadeformulier onder m'n zadel geplakt in zo'n plastic doorkijkhoesje, op die manier heb ik er altijd eentje bij me.

Maar succes met de afhandeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan