Afdingen

Hawk Tartaros

MF veteraan
5 feb 2008
10.536
2
Ik ben van plan om een splinternieuwe motor te kopen maar 14000 euro vind ik nog best veel en ik moet ook alles zoals een broek jas laarzen en een helm enzo aanschaffen.
Dus mijn vraag is heeft er iemand mischien aleens eerder afgedingd bij een winkel een korting of gratis spullen erbij gekregen en hoeveel korting dan.
Hoe heb je dan betaald mag het in termijnen of moet het in 1 keer.
En geef a.u.b. ook een paar tips alvast bedankt.
 
kameraad van mij kreeg bij zijn nieuwe cbr600rr 19% korting op helm en kleding,lijkt niet veel maar kan best 100/200 eurie's schelen als het niet meer is
 
Ik ben van plan om een splinternieuwe motor te kopen maar 14000 euro vind ik nog best veel en ik moet ook alles zoals een broek jas laarzen en een helm enzo aanschaffen.
Dus mijn vraag is heeft er iemand mischien aleens eerder afgedingd bij een winkel een korting of gratis spullen erbij gekregen en hoeveel korting dan.
Hoe heb je dan betaald mag het in termijnen of moet het in 1 keer.
En geef a.u.b. ook een paar tips alvast bedankt.

altijd pingelen!

nee heb je, ja kan je krijgen!

succes, :W
 
Als je niets in te ruilen hebt, moet je tussen de 5 en 10% kunnen krijgen op de motor en op kleding 15 tot 25 % korting...
 
Nou bij aanschaf van een nieuwe motor moet er toch wel wat bij te sprokkelen zijn. Ga inderdaad voor kleding en dergelijke da's veel 'goedkoper' voor de motorzaak om weg te geven als korting. Die kleding koopt hij immers vooor de helft van de verkoopprijs in.

En vergeet ook niet je eerste grote beurt erbij te krijgen.

E vergeet vooral niet weg te lopen als de deal je niet bevalt. Nieuwe motoren verkopen ze overal, laat de verkoper zich daar maar goed bewust van zijn.

Maar slim ben je natuurlijk als je je prioriteiten andersom stelt. Eerst kijken wat een motorpak/helm/handschoenen/laarzen enzovoort kost en dan kijken hoeveel geld je hebt voor een motor.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 1e motor was een gsxf600 (nieuw gekocht). Toen ik deze wilde kopen bleek dat suzuki met een nieuw model uitkwam, waardoor die, die ik wilde een "overjarig" model was. De dealer wilde hem graag kwijt dus dat leverde hlf 1000 + een jas op. Mss een optie
 
5% minimaal, maximaal zal zo 10% zijn afhankelijk van de opties en dergelijke.

vaak kun je beter wat gratis accesoires krijgen dan korting in cash.
 
Als je zelf niet kan pingelen zou ik er ook niet aan beginnen, ik ben er zelf een kluns in.

Goeie tip, neem iemand mee die wel kan pingelen. Geef hem / haar gewoon een maximum bedrag en loop zelf een paar rondjes door de winkel.
Mijn eigen eerste poging kwam uit op 9500 euro, na een week terug gegaan met een keiharde pingelaar :) en na een half uur diezelfde motor voor 9000 euro (inclusief: eerste beurt , afleverbeurt , schijfremslot en kettingspray)
 
mijn god, hier zijn echt al 100 topics over...

Heb het niet slecht gedaan blijkbaar. Diegene die akkoord gaat met 200/250 euro korting op kleding bij een nieuwe CBR600rr is echt een prima slachtoffer van de commercie! Reken even uit hoeveel procent dat is, haal hier ook nog even de winstmarge van af en je weet dat je een hele slechte deal hebt gemaakt
 
Oké, easy.. Je zoekt wat mooi uit, zegt, ik neem dit gratis mee en voor die motor betaal ik de normale prijs.. Pak + Laarzen + Helm gratis moet te doen zijn op een bedrag van 14.000
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan