Airbag op de motor

Waarom rij je nog niet met een airbag?

  • Te duur

    Stemmen: 48 34,5%
  • Nog niet overtuigd

    Stemmen: 9 6,5%
  • Nooit in verdiept / niet over nagedacht

    Stemmen: 50 36,0%
  • Ik rij wel al met airbag

    Stemmen: 32 23,0%

  • Totaal aantal stemmers
    139
Ik vind die Helite Turtle 2 ook wel een interessante. Terwijl ik zat te zoeken of die in NL ook verkocht wordt, kwam ik ook de XGP VA8 tegen bij Motea voor de helft van het geld... Kent iemand die al?
Dank voor de tip, deze is wel aanzienlijk veel goedkoper dan wat mij tot nu toe bekend was. Lijkt ook goed alles af te dekken.
 
Tja waar trek je de grens? Ik ga in ieder geval niet rijden met al die rommel.
 
Tja waar trek je de grens? Ik ga in ieder geval niet rijden met al die rommel.
Ik ook niet
is meer iets voor dijkrijders
mochten te water raken dan verzuipen ze niet
ik mis de keuze bulshit :X
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
😄😄😄
De jethelm-federatie is in dit topic ook vertegenwoordigd.
Ik snap deze niet zo goed. Dus omdat er mensen zijn die niet in een astronautenpak willen rondrijden. Is het gelijk jethelm teenslippers generatie. Gedraag je Jenkins 😁
 
Veiligheid is ook belangrijk voor mij begrijp mij niet verkeerd. Mijn kosten die ik heb uitgegeven voor "veilige" motorkleding is ongeveer zoveel dat sommige mensen minder hebben uitgegeven voor een motor. Maar het houd wel ergens op. Als je valt heeft dat ook met een beetje geluk te maken. Ik heb smakkers gemaakt waarbij ik alleen een schaafwondje op mijn knie had met ongeveer 100km per uur. Maar ik ken ook gasten die met die snelheid een heel revalidatie proces door moesten.
 
Ik vind die Helite Turtle 2 ook wel een interessante. Terwijl ik zat te zoeken of die in NL ook verkocht wordt, kwam ik ook de XGP VA8 tegen bij Motea voor de helft van het geld... Kent iemand die al?
Motea verkoopt alle Aliexpress troep met een factor van hier tot gunter. Zo ook dit airbagsysteem. Bij een product als deze, zou ik voor iets meer zekerheid gaan..
 
Veiligheid is ook belangrijk voor mij begrijp mij niet verkeerd. Mijn kosten die ik heb uitgegeven voor "veilige" motorkleding is ongeveer zoveel dat sommige mensen minder hebben uitgegeven voor een motor. Maar het houd wel ergens op. Als je valt heeft dat ook met een beetje geluk te maken. Ik heb smakkers gemaakt waarbij ik alleen een schaafwondje op mijn knie had met ongeveer 100km per uur. Maar ik ken ook gasten die met die snelheid een heel revalidatie proces door moesten.
De jethelm-fractie was een beetje plagend bedoeld. Veiligheid heb ik ook erg hoog in mijn vaandeltje staan. En rijders die het er niet zo nauw mee nemen laat ik in hun waarde. Als die mij of anderen gelijk gezindten in het ootje nemen mag ik dat ook doen. 😀

Met motorrijden ben ik vaker gevallen dan met mijn bio-bike, terwijl ik met die laatste zwaarder gewond raakte dan met de motorfiets....

Ik heb een paar jaar geleden al een Helite vest gehad, maar verkocht, omdat het niet fijn zat.
Als ik in textielpak rij, draag ik altijd een ondergoed van 100% aramide.
Als ik in leder rij niet.
Hopelijk hoef ik mijn TechAir nooit op z’n functie te testen, net als mijn verzekeringspolis.

Live and let live.
☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: Ztje
54E422B3-96D8-4B93-9C8A-0D664203A436.jpeg
9C0B8491-15CF-4CE3-8527-322CD0F67682.jpeg



4DBC7FFE-82FA-4A3D-8820-DB0027E8F8F6.jpeg
 
Slippertje van 50 km/h met airbagvest van Held heeft nauwelijks zichtbare krasjes achtergelaten op het vest.
 
Schijnbaar is het nylon dat Held gebruikt slijtvaster dan dat van Rukka.
Je zou denken dat Rukka iets slijtvaster zou zijn! Het materiaal waarvan het Held-vest is gemaakt is trouwens niet hetzelfde textiel als waar je een pak van zou willen want het is stug.
 
Ik rij al sinds meer dan een jaar met een KLIM airbagvest (IN&MOTION)

Niet duur, zit niet verkeerd en z'n extra bescherming neem ik er graag bij. We zijn niet alleen op de weg ook niet...

Enige nadeel is dat je weer een accessoire hebt dat aan de lader moet... Da's na een dagje rijden een hele schap vrijmaken om alles op te laden...
 
Ik rij al sinds meer dan een jaar met een KLIM airbagvest (IN&MOTION)

Niet duur, zit niet verkeerd en z'n extra bescherming neem ik er graag bij. We zijn niet alleen op de weg ook niet...

Enige nadeel is dat je weer een accessoire hebt dat aan de lader moet... Da's na een dagje rijden een hele schap vrijmaken om alles op te laden...
Heeft die ook stuit bescherming?
 
Ik heb binnenkort een pak met een Alpinestars Tech Air voor op het circuit. Toen ik die ging aanschaffen dacht ik wel: op de straat is de kans dat ik hem nodig heb misschien wel groter (fouten van anderen, meet kilometers, geen grindbakken). Waarschijnlijk bij een volgend pak. Alpinestars heeft ook een los vest voor op straat.
 
Zo laag komt 'm niet volgens mij.
Thanks, deze ziet er ook interessant uit. Vooral omdat je zelf het patroon kunt vervangen (zoals bij de mechanische Helite Turtle 2). De prijs van het abonnement (of afkoop) vind ik wel hoog ($12 per maand of $120 per jaar of $399 lifetime afkoop).

Ik rij zelf met de mechanische Helite Turtle 2 en ben er tevreden mee. Vooral op reis als ik duizenden kilometers maak op onbekende wegen vind I het een erg veilig gevoel. De airbag is wel zwaar (er zit ook een rugprotector in die er uit kan) en een beetje log.
 
Ik heb de Hit-Air aangeschaft vanwege de stuit bescherming, via Marktplaats, ongebruikt, laatste model, lekker doorwaai, geen bodywarmer. Gewoon prima, heb hem nu een week gedragen, 5 uren, je merkt er niets van. Past zowel over als onder mijn jas. Trektouwtje is voor mij geen probleem, ik rij 2 x 30 minuten per dag woon werk, als je hem vergeet voel je het wel trekken en koppel je alsnog los
 
Laatst bewerkt:
Thanks, deze ziet er ook interessant uit. Vooral omdat je zelf het patroon kunt vervangen (zoals bij de mechanische Helite Turtle 2). De prijs van het abonnement (of afkoop) vind ik wel hoog ($12 per maand of $120 per jaar of $399 lifetime afkoop).

120€ per jaar... da zijn 4 tankbeurten... ik vind het nogal meevallen eigenlijk. Vest op zich is dan ook wel wat goedkoper dan de concurrentie.
 
Ik heb binnenkort een pak met een Alpinestars Tech Air voor op het circuit. Toen ik die ging aanschaffen dacht ik wel: op de straat is de kans dat ik hem nodig heb misschien wel groter (fouten van anderen, meet kilometers, geen grindbakken). Waarschijnlijk bij een volgend pak. Alpinestars heeft ook een los vest voor op straat.
Ik heb om die reden een Ixon UO3 met street & track mode. Heel licht en compact vest. Laag in aanschaf, maar je betaalt 12 euro per maand en 25 per jaar voor track mode. Op het circuit kun je hem makkelijk de hele dag aan laten staan en dan heb je nog voldoende batterij over.
 
:?
Waarvoor betaal je dat?
Werkt hij anders niet?
Zit een losse In&box bij. Dat is het brein en de batterij van de airbag. Daar zit een abonnement op en die je af en toe moet connecten met de bijbehorende app. Bij het inschakelen geeft hij aan of ie actief is. Ze gaan niet je airbag uitschakelen tijdens het rijden wanneer je opgezegd hebt of niet hebt betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan