Airbag op de motor

Waarom rij je nog niet met een airbag?

  • Te duur

    Stemmen: 48 34,5%
  • Nog niet overtuigd

    Stemmen: 9 6,5%
  • Nooit in verdiept / niet over nagedacht

    Stemmen: 50 36,0%
  • Ik rij wel al met airbag

    Stemmen: 32 23,0%

  • Totaal aantal stemmers
    139
Hier maak je wel een mooi punt. Als je ATGATT bent, waarom dan niet een fietshelm? Of ander voorbeeld, er zijn ook airbag-vestjes voor je paardrijdende kind, dus waarom dat niet?
In Scandinavië zijn die fietsairbags in opkomst:

1708413155302.png
 
Laatst bewerkt:
Hier maak je wel een mooi punt. Als je ATGATT bent, waarom dan niet een fietshelm?
Goed punt. Heeft ook met risicoperceptie te maken. Hoeveel mensen hebben er wel geen vliegangst en stappen zonder na te denken in een auto? Fietshelmen in Nederland is echt een cultuurding dat je die niet ziet. Opmerkelijk, want Nederlanders zijn qua motorkleding juist weer heel erg zorgvuldig over het algemeen.
 
Ik zie dat In&Motion, naast de motorairbags, de paardensport en de skisport, blijkbaar ook met een backpack voor fietsers aan de slag is . Ik heb geen idee hoever dit project staat of wat de huidige stand van zaken is? Leeft het hoegenaamd nog? Ik ben ook niet echt een fietser.....

En als ik al eens fiets (met de hond) of met de E-step (ik heb 2 van die Xiaomi krengen), dan draag ik eigenlijk nooit een helm. Heel vreemd , want met de motorfiets (warm of koud) wordt er geen meter gereden zonder ALLE gear, dus ook mijn airbagvest (deze heeft inmiddels 40814km gereden, de app houdt het bij)

STAN AIRBAG | In&motion

STAN

1708419909578.png
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op dat Helite rugzak ding waar FortNine zo positief over was, alleen de vorm van het kussen is anders.
 
Lijkt op dat Helite rugzak ding waar FortNine zo positief over was, alleen de vorm van het kussen is anders.
Linkje, start op minuut 06:00
Inderdaad, maar dan voor op de fiets.

De Helite rugzak voor op de motor (H-moov) spreekt me niet aan.
Gear is bedoeld om altijd te dragen, dus als ik kies voor een airbag op de motor. Dan draag ik die altijd, net als mijn helm,handschoenen,motorschoenen,beschermende motorkledij. Ik zie me niet altijd met een rugzak rijden.
Een rugzak is iets wat ik meestal niet nodig heb. Ik heb mijn PC tas achterop de motor bij woon werk . Op reis of tijdens plezierritten wil ik gewoon geen bagage op mijn lijf.
Maar ik zie wel de aantrekkingskracht van het produkt voor sommige toepassingen

1708534005561.png
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat In&Motion, naast de motorairbags, de paardensport en de skisport, blijkbaar ook met een backpack voor fietsers aan de slag is . Ik heb geen idee hoever dit project staat of wat de huidige stand van zaken is? Leeft het hoegenaamd nog? Ik ben ook niet echt een fietser.....

En als ik al eens fiets (met de hond) of met de E-step (ik heb 2 van die Xiaomi krengen), dan draag ik eigenlijk nooit een helm. Heel vreemd , want met de motorfiets (warm of koud) wordt er geen meter gereden zonder ALLE gear, dus ook mijn airbagvest (deze heeft inmiddels 40814km gereden, de app houdt het bij)
Wat voor Airbag vest heb jij dan ?🤔🤔
 
Ik heb sinds 2019 een Ixon IX-airbag u03. Deze had als eerste ondervestje de In&Motion technologie. Die was daarvoor een jaar getest door 500 testrijders op de weg om de algorythmes verder te ontwikkelen voor de eigenlijke lancering van de definitieve versie die op de markt kwam en die ik kocht.
Alternatieven met identieke In&Motion technologie, die nadien op de markt zijn gekomen ( en dat bedoel ik letterlijk, want alleen de vest die errond gebouwd is door het merk is anders) zijn oa de KLIM AI-1 vest, de HELD e-vest , De furygan fury airbag system enz. Het identieke systeem is ook ingebouwd in een aantal RST racepakken en touringvesten en een leder vest , maar ook in Tucano Urbano AirScud.
Elk heeft wel zijn eigenheden en voor of nadelen en kwaliteiten, maar dan spreek ik over "de stoffering" rond de tech.
Equipped products

Hieronder in opgeblazen toestand.
Deze ondervesten worden "beschermd" door een normale abrasion resistance standaard motorjas. Je moet er dus niet mee gaan rijden over je t shirt en verder niets. Ik draag hierover gewoon mijn revit tornado ,zonder rugprotector, want die zit in de airbagvest al ingewerkt
In niet opgeblazen toestand is het een redelijk lichte gilet . Je kan het niet vergelijken met de zware robuuste overvesten zoals HELITE, omdat die laatste op zich al abrasion resistant moeten zijn bij een slide want je draagt die HELITE s boven je jas.
Je kan ze wel vergelijken met de Alpinestars TEch Air 5 ondervesten
Airbag Vest Ixon IX-U03 Airbag Zwart-Oranje
Airbag Vest Ixon IX-U03 Airbag Zwart-Oranje
Airbag Vest Ixon IX-U03 Airbag Zwart-Oranje

1708526368798.png
 
Laatst bewerkt:
EN ik stoot op een nieuwe ontwikkeling voor 2024, die ik even verder wil onderzoeken :
De Held eVEST Pro airbag.
Er was al langer de Held eVEST en die is zoals ik hierboven beschreef qua airbagtechnologie en bescherming identiek aan de andere In&Motion airbagvesten van IXON,KLIM,FURYGAN,RST.... met focus op rug, nek en abdomen.

Maar voor het eerst zie ik dat deze nieuwe "pro"versie blijkbaar een airbagbescherming heeft die veel gelijkenissen heeft met de Alpinestars Tech air 5. en de nieuwe REVIT Avertum (identiek aan de alpinestars.)
Deze vest focust nu dus ook op schouder en bovenarmbescherming en de ribben en het lijkt dat ze de nek meer vrijlaat.(ben ik niet zeker)
Met andere woorden In&Motion airbag technologie maar met bescherming meer gelijkaardig aan alpinestars.
De vest heeft standaard nu ook de D3O level 2 rugprotector in plaats van de level 1 uit de vorige vest en er zitten 2 deligepassieve level 1 borstprotectoren in.

1708532865317.png
 
Laatst bewerkt:
Interessante podcast en ik vind het altijd leuk te horen hoe de insiders de startdagen van deze technologie beleefd hebben. Ik begrijp ineens ook beter vanwaar Alpinestars als eerste (nu niet meer enige) de nadruk op de collarbone bescherming leggen. Dat komt dus echt uit hun ervaringen in het racecircuit
 
bedankt voor de informatie.
ik wist helemaal niet dat de motor airbags al zo ver gevorderd waren. Gezien het feit dat ik vooral woon/werk verkeer wil rijden is het wel een idee om hier wat onderzoek voor mezelf in te gaan steken.

Blijf toch liever heel als er een keer niet wordt opgelet :)
 
Ik was een RyanF9 fan tot ik het eerste en nu ook het tweede filmpje gezien heb over airbags. Vermits ik meer dan gemiddeld op de hoogte ben , zijn mijn ogen open gegaan over hoe misleidend zijn content wel kan zijn, weliswaar steeds verpakt in een heel goede video, die bovengemiddeld amusant is gemaakt, maar daarom juist gevaarlijk, want als je de comments leest...Iedereen neemt hem wel serieus.
In die laatste video zit behoorlijk wat misleidende info over het in&motion systeem in de klim airbag, die hij in de vuilbak gooit.
Vooreerst nog even melden dat er ook een Helite video circuleert , waarin hij als testobject meedoet, waarbij hij wel heel gemakkelijk zijn gezicht leent aan Helite...Onafhankelijk? Meh.
Even wat mythes debuncken, die hij eigenhandig aan het creeeren is met zijn video's:

1. Het In&Motion systeem is een verachtelijk subscriptiesysteem, waar je maandelijks of jaarlijks moet blijven betalen. FOUT. Je kan kiezen om te leasen op maand of jaarbasis ( revolutie abonnement) OF je kan kiezen om gewoon te kopen en 1 keer te betalen (Klassiek) OF je kan kiezen om na 3 jaar leasen, nog 1 betaling te doen en daarna niet meer te betalen. ( overstappen van revolutie naar klassiek ) Je hebt dus een keuze , die andere systemen niet bieden.

2. Het In&Motion systeem valt uit als je een keer vergeet te betalen ( bij lease) : FOUT. Je moet al van slechte wil zijn , want er komen diverse waarschuwingen en pas na een maand van niet betalen zal de airbag niet activeren. Bovendien valt hij niet zomaar uit. Je ziet dat hij niet meer activeert. Tenslotte, als je zo slordig bent met betalingen....Je kan hem gewoon direct kopen, (classic formula) dan valt hij niet uit (zie punt 1)

3. ALs je geen subscriptie of leasecontract hebt, dan wordt je airbag niet geupdate. FOUT. Ik heb het systeem in een IXON vest sinds 2019. Het is een classic formula ( dus ik betaal niets meer, hij is gekocht) . Toch ontvang ik automatisch en volledig gratis alle algorythme updates, die tijdens het opladen automatish worden geinstalleerd + je krijgt ook de info, wat er is veranderd. Mijn inmiddels 5 jaar oude systeem ( zonder subscriptie of betalingen) is dus volledig up to date naar 2024 standaard. Nu schreef ik recent HELITE aan met de vraag hoe hun E-turtle wordt geupdate eens je het systeem hebt gekocht.... Hun antwoord : Neem contact op met je verkoper om na te zien of er iets nodig is.... Met andere woorden, die systemen worden gewoonweg niet geupdate. ALpinestars daarentegen, kan je eveneens zelf updaten. Ik vind Alpinestars overigens ook een heel goed systeem naast alle in&motion systemen

4. Ze zijn schandalig veel duurder, want je moet naast de vest ook nog eens apart betalen voor de leasing.... FOUT. t'is te zeggen. Het is inderdaad best wel prijzig, maar De vest+aankoop van het in&motion box/software samen (dus als je ineens wil kopen en geen leasing wil) kost ongeveer evenveel als een HELITE E-turtle of een alpinestars tech-air 5 . De ene kost wat minder , maar is dan weer veel duurder om te herladen als ze is afgegaan, kortom , deze elektronische airbagsystemen zitten rond dezelfde prijsmarkers. Maar als je ze gaat vergelijken met de systemen met een touwtje, dan zijn deze uiteraard veel goedkoper, dat is de logica zelve, er zit gewoon veel minder technologie in.

5. Het In&Motion systeem zou maar in 75% van de gevallen opengaan. FOUT....Hij toont in zijn 2024 video een beeld uit de handleiding van 2020, zo misleidend is die video. Inmiddels zit de efficientiegraad over de 95% van alle denkbare situaties en gaat dat voor dit jaar richting 100% . Dat hadden ze overigens reeds in 2022 bereikt en die steeds verbeterende algorythmes zijn automatisch geupload in alle actieve airbagsystemen ( gekocht of geleased).
Een algorytme heeft maar 2 uitkomsten : NIET afgaan of Afgaan en dat wordt duizenden keer per seconde geevalueerd. Afgaan in een situatie waar dit niet de bedoeling is, is een big nono, maar je wil wel dat hij afgaat als het wel moet. Doordat in&motion alle rijdersdata automatisch verzamelt ( tijdens het opladen van de batterij over wifi) van al hun reeds verkochte systemen, ook de mijne, hebben ze inmiddels 179 milioen km aan data en 1000en geregistreerde crashes. Op die manier zijn zij het enige systeem dat zo een massa aan data binnenkrijgt, waarmee ze constant kunnen verbeteren en updaten. Al hun klanten zijn ook hun testpiloten, maar die klanten krijgen in return ook alle updates.
Zet daar tegenover HELITE???? Updates meneer, dat is niet nodig.

6. Elektronische airbags, dat is iets voor op circuit. Op straat zijn airbags met een touwtje goed genoeg. FOUT. Het tegendeel is waar. Op straat zijn er zelfs meer risico's. Een voorbeeld: Bij een rechtstreekse aanrijding ( je weet wel, een busje komt van de oprit en heeft de moto niet zien komen) kan een mechanische airbag nooit tijdig opengaan. Een goede elektronische airbag is al open als je achterwerk 10 cm uit het zadel is en lang voordat je over je voorvork wordt gecatapulteerd tegen het voertuig. En zo zijn er heel wat situaties, waarbij een mechanische airbag niet of gewoon te laat open zal zijn gegaan. Met andere woorden , die 95% efficientie, zelfs de 75% haalt een mechanische airbag nooit.

7. Ryan suggereert dat bij een aanrijding achteraan, terwijl je stilstaat, de in&motion niet zou opengaan. FOUT. Ik schreef hen hierover aan en ze bevestigen dat door de impact de accelerometers wel degelijk de crash zien en de airbag zal openen. Dat was in het begin niet zo, omdat er een zekere snelheid moest worden gereden voordat de airbag actief is ( op circuitmodus is dit nog zo) , maar hier komt de fijntuning dus zijn hoofd boven water steken. Van 75 naar meer dan 95% van alle denkbare gevallen.....
HELITE heeft daarvoor de extra sensor op de vork van de motor nodig ( hun algorytmes zijn , door veel minder data, minder krachtig ) , maar wat als je dan even op een andere motor overstapt.

8. Ik denk dat RyanF9 ook ergens suggereert dat als je GPS verbinding wegvalt ( tunnel of zo) de elektronische airbag niet meer werkt. FOUT... De In&Motion box heeft een GPS ontvanger, maar die heeft het systeem niet nodig om te werken of ontplooien in geval van een val of aanrijding . Dat vind je ook terug op hun website als je wat dieper in de technologie graaft. Die GPS wordt ondermeer gebruikt voor het liberty Rider systeem en andere functies, maar niet om actief beveiligd te zijn.

Afijn. Er zijn nog veel andere dingen over die video te vertellen (als je op de hoogte bent)
En neen, ik heb geen belang bij In&Motion, behalve dat ik hun systeem sinds 2019 gebruik en dat ik al wel wat andere systemen heb getest en redelijk goed de voor en nadelen van de diverse aanbieders ken. En dus maakte ik me wat druk over een influencer die ( met een agenda???) één van de meest vernieuwende systemen gewoon afkraakt en hiermee duizenden goedgelovige meelopers en roepers de verkeerde kant opstuurt naar inmiddels voorbijgestreefde mechanische technologie. ( die weliswaar zijn nut heeft gehad en beter is dan niets, dat wel)
Ik lijk hier misschien wat negatief over HELITE, maar dat is niet zo. Ze hebben kwalitatieve airbagsystemen en ze hebben de motorairbag echt wel een positieve boost gegeven en dat is lovenswaardig. Maar ze zijn laat op de elektronische trein gesprongen en dan nog met een systeem dat niet in staat is om te leren of zich te verbeteren of upgraden. Daarom blijven ze daarnaast maar mechanische systemen op de markt smijten, die met de huidige technologische stand van zaken, voorbijgestreefd zijn. Hoe zou jij het vinden als je nieuwe auto een airbag had die getriggerd wordt door een touwtje aan je voorbumper? ( en die dus in heel wat gevallen niet gaat werken)
Bedankt voor deze toelichtingen.
Wel een paar puntjes:
1. Hij geeft niet aan dat je geen updates krijgt zonder abonnement. Hij geeft alleen aan dat je geen lifetime updates krijgt. Bij de koop/classic versie staat op de website van In&Motion (nu nog steeds) "In&Box updates available" in plaats van "In&Box lifetime updates". Hoe lang je dan updates ontvangt als je geen lifetime hebt kun je overigens ook nergens terugvinden op de website. In ieder geval goed om te horen dat het lijkt op in ieder geval minimaal 5 jaar aan updates.
2. Voor zover ik in de handleiding terugzie, wordt de GPS wel gebruikt om actief beveiligd te zijn. Het is alleen niet zo dat je zonder GPS niet beveiligd bent. De handleiding geeft aan dat zonder GPS signaal de detectietijd langer kan zijn en de airbag minder goede detectie heeft.

Overigens ook nog interessante punten die ik ben tegengekomen bij In&Motion (die waarschijnlijk ook voor andere systemen gelden die je onder je jas moet dragen ipv erover heen):
1. Ze geven aan dat je er mee in de regen kunt rijden wanneer je er een waterdichte jas overheen draagt. Stel dat je in de zomer met een doorwaai jas rijdt en het ineens hard gaat regenen. Kan het systeem dan een bui overleven?
2. Het is niet geschikt om met een verwarmd vest te combineren, omdat de warmte het systeem kan beschadigen. Toch wel belangrijk om te weten wanneer je ook met koud weer rijdt.
3. Ik ben ook wel benieuwd of je deze kunt wassen als je de control unit er uit haalt. Een airbagvest onder je jas met warm weer vangt natuurlijk zweet op. Na verloop van tijd gaat dat toch wel stinken als het niet te wassen is. In de handleiding van In&Motion zelf kan ik hier niets over terugvinden, dus misschien hangt het af van hoe de fabrikant het geintegreerd heeft in hun vest. Bij de Klim Ai-1 geeft in ieder geval 1 review aan dat het niet mogelijk is.
 
De klim is toch een in motion, dan verwacht ik dat geen een in motion is te wassen
En als je ziet dat de in motion met de rest van het jacket middels contacten contact maakt, en je weet dat de inmotion unit de gaslading moet activeren is het ergens begrijpelijk dat je die niet in de wasmachine moet gooien.
Verder kun je ook DRY alles goed schoon krijgen, dry schampoo doet dat heel goed.
Zelf heb ik de Fury uitvoering, bewust gekozen vanwege de " voering" die niet vlak op de huid of t shirt ligt maar eerder open cellen heeft hetgeen zou bijdragen in meer comfort bij warm weer.
Ik draag de aurbag trouwens onder een Klim Marrakesh setje....super combi tot 30 graden, daarna wordt het een held tropic jasje

De abbo versie heeft nog wel meer voordelen, zo kun je ook een 2e modus toevoegen, in mijn geval met een GS is in het terein rijden de adventure modus de reden geweest voor Abbo.

En de garantie service, de mijne was defect...lees software probleem met switchen tussen road en adventure. Een mailtje was voldoende....3 dagen later werd er een nieuwe unit per koerier geleverd. Weekje daarna kwam DHL aan huis de oude ophalen...ik gaf aan wanneer.

Doorwaai jas en regen, als je de unit bekijkt zie dat die echt niet waterdicht is.
En ook als ik met doorwaai aan rij heb ik een regenset bij me, is geen issue voor mij.

De genoemde influencer video, vind ik triest omdat hij...he kunt het verdraaien noemen, ik noem het bedrog, punt uit
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: gvy
@gvy Er is behoorlijk wat op aan te merken, inderdaad. Een andere misser vind ik ook dat hij niks zegt over Dainese en Alpinestars. Die leveren volledig geïntegreerde jassen en pakken. Misschien heeft dat te maken met het feit dat het Europese merken zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik de "koop" optie van In&Motion niet zo sterk vind. Die is prijstechnisch niet erg aantrekkelijk:
Held eVest (dus In&Motion) kost 379 + koop 399 = 778 bij Louis
Dainese of AlpineStars = 699 bij Biker Outfit

Verder helemaal met je eens.
Beetje googlen vin je de fury in motion voor een nog lagere prijs dan 379.
Ik heb 329 betaald.
 
Bedankt voor deze toelichtingen.
Wel een paar puntjes:
1. Hij geeft niet aan dat je geen updates krijgt zonder abonnement. Hij geeft alleen aan dat je geen lifetime updates krijgt. Bij de koop/classic versie staat op de website van In&Motion (nu nog steeds) "In&Box updates available" in plaats van "In&Box lifetime updates". Hoe lang je dan updates ontvangt als je geen lifetime hebt kun je overigens ook nergens terugvinden op de website. In ieder geval goed om te horen dat het lijkt op in ieder geval minimaal 5 jaar aan updates.
2. Voor zover ik in de handleiding terugzie, wordt de GPS wel gebruikt om actief beveiligd te zijn. Het is alleen niet zo dat je zonder GPS niet beveiligd bent. De handleiding geeft aan dat zonder GPS signaal de detectietijd langer kan zijn en de airbag minder goede detectie heeft.

Overigens ook nog interessante punten die ik ben tegengekomen bij In&Motion (die waarschijnlijk ook voor andere systemen gelden die je onder je jas moet dragen ipv erover heen):
1. Ze geven aan dat je er mee in de regen kunt rijden wanneer je er een waterdichte jas overheen draagt. Stel dat je in de zomer met een doorwaai jas rijdt en het ineens hard gaat regenen. Kan het systeem dan een bui overleven?
2. Het is niet geschikt om met een verwarmd vest te combineren, omdat de warmte het systeem kan beschadigen. Toch wel belangrijk om te weten wanneer je ook met koud weer rijdt.
3. Ik ben ook wel benieuwd of je deze kunt wassen als je de control unit er uit haalt. Een airbagvest onder je jas met warm weer vangt natuurlijk zweet op. Na verloop van tijd gaat dat toch wel stinken als het niet te wassen is. In de handleiding van In&Motion zelf kan ik hier niets over terugvinden, dus misschien hangt het af van hoe de fabrikant het geintegreerd heeft in hun vest. Bij de Klim Ai-1 geeft in ieder geval 1 review aan dat het niet mogelijk is.
Hallo, dag KarnemelkMetBrokken (huh, raar om te schrijven :)
over 1. Betreft de lifetime updates :
Je krijgt wel degelijk updates zolang jouw systeem ( de in&box ) ondersteund wordt en dat vind je ook op de website terug . dus zolang er geen nieuwe hardware op de markt komt van In&Motion, blijf je alle updates voor de gekochte hardware ontvangen.
De revolution subscribers (leasers) hebben recht op inwisselen van die hardware (de in&box), mocht die vernieuwd worden + de bijhorende levenslange updates die dan doorlopen in het nieuwe hardware systeem. . Logisch. Je leased een systeem.
De kopers (classic formula) zullen sowieso alle updates gratis upgeload krijgen evengoed als de leasers, zolang hun aangekochte hardware blijft ondersteund worden. En voor alle duidelijkheid. Jouw aangekochte box zal , niet stoppen met werken , maar gewoon met de laatst gereleaste algorythmeversie voor zijn generatie netjes blijven doorwerken. Overigens , er zijn nog geen hardwareupgrades nodig geweest sinds 2018, maar wel reeds continu (gratis) softwareverbeteringen
Het gaat dus niet over 5 jaar en dan plots niets meer.
Je krijgt , als je verder doorleest duidelijk de volgende garantie op de website : Lees die eerste rode zin , die is helder. Dus neen de updates vallen niet plots weg.

Wat ook het geval is , en dat lees je in de tweede rode zin : Track of adventure blijft , ook in een gekochte versie een optie die wel degelijk per maand of jaar bijbetaald kan worden als daar nood aan zou zijn. Je koopt in essentie 1 versie en die moet je zelf kiezen. Road of track of adventure. Maar je blijft wel toegang hebben tot de andere. Bij mij staat ie op road, maar evengoed zijn er mensen die hun systeem enkel in hun circuitpak (RST) hebben ingebouwd zitten. Zij zouden bij koop de box standaard op circuit kunnen zetten.

1708878458088.png
 
Laatst bewerkt:
Betreft je opmerking 1 en 3.
In&Motion geeft geen IP waarde op voor hun box .
Maar op hun website staat het volgende en ze zijn daarin duidelijk genoeg :
1708880222404.png

In de 5 jaar dat ik zo'n vestje gebruik is dat nooit een issue geweest. Ik rij de laatste jaren met een REVIT Tornado . Goed vanaf 6°C in voor en najaar en winter en bij regen. In de zomer gaat de layer eruit en is het een volledige doorwaaivest met mesh op de rug. Als het begint te regen, dan laat ik me eigenlijk nooit doorweken en gaat de layer erin of een scott regenjasje erover. Niet voor die airbagvest, maar gewoon voor mezelf. Een beetje vocht is helemaal geen probleem, maar niet onderdompelen dus, en een doorweekte rug vind ik als rijder ook niet fijn .

Betreft wassen. Ik onderhoud mijn Ixon airbagvestje gewoon met de hand, sopje met doek of zachte borstel en droogwrijven. Dat duurt 10 minuutjes en 1 keer per jaar is genoeg . Dat staat ook zo op het wasetiket van de vest. Ik steek die sowieso niet in de wasmachine. Dat zou geen goed idee zijn. Op het etiket van de vest staat, niet machinaal wassen, tumbledrogen,strijken....
En dus is het onderhoud geen issue. De mijne heeft nu 40814km gedaan, is heel proper, stinkt niet.
Droogschuim , zoals hierboven vermeldt, is waarschijnlijk ook een goede optie.

Hieronder detailfoto, zonet genomen van de feloranje mesh binnenvoering, die oa in de zomer rechtstreeks over een t-shirt gaat. Dat wordt inderdaad al eens wat zwart vuil, maar onderhoud heel goed zoals je kan zien. Deze is na 5 jaar proper en fris door wat simpel onderhoud.
20240225_191340.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de Fury uitvoering, bewust gekozen vanwege de " voering" die niet vlak op de huid of t shirt ligt maar eerder open cellen heeft hetgeen zou bijdragen in meer comfort bij warm weer.
Ik draag de aurbag trouwens onder een Klim Marrakesh setje....super combi tot 30 graden, daarna wordt het een held tropic jasje



De genoemde influencer video, vind ik triest omdat hij...he kunt het verdraaien noemen, ik noem het bedrog, punt uit
Jan,
Heeft jouw Fury overigens niet standaard de level 2 D3O backprotector meegekregen ? Behalve level 2 lijkt die ook beter breathable ten opzichte van de standaard level 1 in andere vestjes.
Mijn IXON vestje heeft ook wel een zogenaamd 3D breathable mesh innerliner als voering. Zie foto in post hier boven

Jouw combinatie met KLIM Marrakesh lijkt me zalig
1708883688609.png
 
Laatst bewerkt:
Jawel, in de fury zit deze ghost D30.
In mijn Marrakesh set trouwens ook, behalve de rugprotector :)

Moet zeggen, de Klim Marrakesh is inderdaad de soepelste en luchtigste AA set die ik ooit heb gedragen. Heeft trouwens ook de Ghost D30 protectors.
Nadeel....je wilt gewoon niets anders meer. Als ik noodgedwongen mijn revit set aantrek krijg ik onmiddelijk een beklemmend, ingepakt en stijf gevoel.

Trouwens de ghost serie van D30.....absolute aanrader.
En wie genoegen neemt met level 1 mag van mij een set schouder, elleboog en knieen overnemen tegen portokosten en 40 euro
 
Mijn IXON vestje heeft ook wel een zogenaamd 3D breathable mesh innerliner als voering. Zie foto in post hier boven
Zal morgen een foto plaatsen van mijn voering, is anders...ligt verder van de huid af
 
  • Leuk
Waarderingen: gvy
Dit terzijde (niets met airbagvestje te maken) Ik heb de Ghost serie protectie van D30 als knie en heup bescherming in mijn AAA rated HOOD SK11 slim fit jeans
 
Hier zie je het verschil met mesh.
De " voering " van de fury is iets aparts ...eigenlijk zijn het allemaal kuiltjes

20240226_111530~3.jpg

20240226_111518~2.jpg
 
Dit terzijde (niets met airbagvestje te maken) Ik heb de Ghost serie protectie van D30 als knie en heup bescherming in mijn AAA rated HOOD SK11 slim fit jeans
zien er mooi uit die jeans. en top to bottom binnen protectie ipv alleen heup knie en bil. en lining tegen vast plakken als het heet wordt:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan