APK voor Motoren?!!

[/quote]
wat betreft het onderhoud, ik vind dat blok, remmen, vering, banden e.d. best een strenge keuring mogen krijgen. Dat is toch wel in orde bij de meeste van ons.
[/quote
Het draait zich hier ook om de POEN!!
Goedkoop is tegenwoordig NIETS meer,andere zijn blij als ze voor luttele euro`s
een Motor kunnen kopen,dan kijk je NU echt niet uit naar een APK Keuring die nog eerst Bestemd moet worden!!!
 
Gebeurt wel degelijk... Spoorverbreders er onderuit om de wielen binnen de wielkasten te laten vallen. Tijdelijk de auto weer ophogen, andere lampen monteren, etc. Allemaal om de auto door de APK te krijgen.

Zelfde zou je dan ook krijgen voor motoren. Originele demper er weer op. Kat weer aangesloten, originele knippers er weer op, etc. Alleen voor de keuring.

Spoorverbreders mogen gewoon eronder blijven voor de apk,je spoorbreedte mag 2% afwijken.
Dus als je geen spoorverbreders eronder hebt van 5 centimeter maakt het niet zoveel uit.
Originele demper hoeft er ook niet op,hoeveel auto`s rijden er niet met remus,sebring,supersprint enz.
Kat zal wel moeten.

Op maandag 01 december 2003 12:02 schreef sav het volgende:
Ga eens praten met een APK-keurmeester als jij met een exoot aan komt zetten als een Burton o.i.d.

De heren zijn je dan liever kwijt als rijk.
En waarom?
Nou, als er een herkeuring van de RDW volgt zijn de keurmeesters waarschijnlijk weer een aantal kostbare cussumpunten kwijt.

Hoe moet dat dan met motorfietsen waar iedere custombike en streetfighter een exoot is? Oh, ik koop er twee, een originele en een verbouwde en de originele laat ik gewoon twee keer keuren.... :)

Ik ben apk-keurmeester en ik vind het altijd wel gaaf als er een of andere exoot binnenkomt.
Dat met 2 fietsen gaat niet op want het framenummer zal gecontroleerd worden.

Op maandag 01 december 2003 14:29 schreef sideburns het volgende:
Je moet je niet te druk maken voor een keuring. Hij hoeft niet origineel te zijn.
Een uitlaat moet vooral gasdicht zijn en niet teveel DB maken. Origineel slooppijpje dus. Mag best gedeukt zijn. Knipper moeten dan waarschijnlijk een E-keur hebben (stel je voor dat je iemand verblind met je niet E-keur knippers. Of er valt eentje af en komt recht in iemands oog ofzo) Dus ook een setje van de sloop. Koplamp dito.
denk inderdaad dat er motorzaken setjes gan gebruiken om een fiets door de APK te krijgen. Levert ze ook weer geld op. Dus die houden hun bek wel.

Een CO test stelt geen drol voor. Schroef hem helemaal dicht, test hem en als ze bij het afmelden geen controle krijgen gelijk weer terug schroeven.

MAX en Niels hebben meer werk omdat NOS niet mag. beetje afbouwen geblazen.
Niet originele lampen mag je hebben maar mogen niet aangesloten zijn. stekker lostrekken is al voldoende.

APK voor auto's stelt ook geen drol voor. Heb een oud renaultje die er elk jaar doorheen komt. Daarvoor moet hij wel geholpen worden bij de CO tegen de tijd hij hem heeft terug geschroeft looptie bijna niet meer. Afmelden en weer goed zetten. Klaar!

wat betreft het onderhoud, ik vind dat blok, remmen, vering, banden e.d. best een strenge keuring mogen krijgen. Dat is toch wel in orde bij de meeste van ons.

Knippers hoeven niet op een e keur gecontroleerd te worden bij auto`s koplampen wel of er moet bij bijzonderheden staan(op kenteken) dat het niet hoeft.

Niet originele lampen mag wel,denk aan mistlampen van hella oid.
Als het niet toegestaan is is een stekker lostrekken niet voldoende,bolletjes eruit en de bedrading verwijderen.
NOS wordt in het apk boek niet genoemd dus dat mag er gewoon in blijven zitten,als de auto/motor maar op de hoofdbrandstof goed loopt.(staat op kenteken)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan