Baksteen + vliegles

Phatzak

MF veteraan
30 mrt 2005
4.722
0
Ok, eergister avond had ik weer iets leuks. maar laten we alle Baksteen grappen weg laten :+

Was dus eergisteravond op een lekker tempotje een bocht door aan het rijden :] En lette niet zo op de omgeving, vervolgens linksaf geslagen op een rotonde. Daarbij zag ik wel wat hekken langs de weg staan waardoor ik iets beter de verte in keek, maar op het laatste moment zag ik dus een flinke steen op de weg liggen.

Ik kon weinig doen, want werd meteen al de lucht in gelanceerd en kwam gelukkig weer met beide bandjes op de grond terecht. Helaas bleek wel dat mijn motor bonkte, dus even afgestapt, teruggereden en gekeken wat er nu was:

plaatsdelict.jpg


velg_01.jpg


velg_02.jpg


plaatsdelict2.jpg

Groene pijltje is nix bijzonders... ik kwam van rechtsonder aanrijden

Daar ben je dus mooi klaar mee -O- !!

Bij het terugrijden kwam ik al teruggeschoven hekken tegen en bij nog verder terug rijden bleken er dus wel al borden te staan in de bocht dat de weg afgesloten zou worden op 27 november (het was 28/11). Niet dat dat de steen op de weg verklaard, want die was verder gewoon netjes, alleen de stoep was deels opengebroken...

Nu is het verstandigst een nieuwe velg te kopen, kom momenteel echter alleen kapotte of net verkochte velgen tegen. Dus moet nog even verder zoeken (aanbieders, grijpt uwer kans ;) )

Heeft iemand dit eerder gehad? Zal ik tijdelijk iets aan de velg laten doen (adresjes iemand misschien :? ) Ik rij moemnteel wel, maar wil zo snel mogelijk weer veilig kunnen rijden zonder trilling en gebonkt bij lage snelheid... De lucht blijft er nu dus wel inzitten. :z

Tussen neus en lippen door: wat is een kapot ZX-6R blok waard, want die wil ik ook nog kopen :P ?
 
Laatst bewerkt:
kan je die velg niet goed laten richten???
Zou er op deze manier iig geen meter meer mee rijden, stel dat je lucht wel ineens ontsnapt ben je straks mooi het haasje!!!!

Ja, dat zei 1 van de verkopers van velgen ook (die wilde me dus precies zo een zelfde velg laten kopen :P ) Maar wat houdt richten precies in? Is dat terugslaan op een dermatologisch verantwoorde manier?

Heb je dan geen kans dat ie alsnog breekt. :)
 
Ja, dat zei 1 van de verkopers van velgen ook (die wilde me dus precies zo een zelfde velg laten kopen :P ) Maar wat houdt richten precies in? Is dat terugslaan op een dermatologisch verantwoorde manier?

Heb je dan geen kans dat ie alsnog breekt. :)

Het is wel lichtmetaal he.
Ik zou persoonlijk een nieuwe velg kopen.
Je wilt toch ook niet hebben dat je 200+ rijdt en er zit een zwak punt in je velg.

Je hebt wel geluk gehad dat je niet onderuit bent gegaan. :}
Of gewoon rijkunst. :P :+
 
Maaruh damn...
geluk gehad, zeg maar...



Ja, dat zei 1 van de verkopers van velgen ook (die wilde me dus precies zo een zelfde velg laten kopen :P ) Maar wat houdt richten precies in? Is dat terugslaan op een dermatologisch verantwoorde manier?

Heb je dan geen kans dat ie alsnog breekt. :)

richten is idd. met geweld terug slaan ;)
en weer mooi op orde maken...


maar als ik jou velg zo aan kijk, zou ik het zelf niet doen... en gewoon een nieuwe/2dehands kopen :Y
 
Reed denk ik iets van tussen de 55 en 65 |(

Het is wel lichtmetaal he.
Ik zou persoonlijk een nieuwe velg kopen.
Je wilt toch ook niet hebben dat je 200+ rijdt en er zit een zwak punt in je velg.

Je hebt wel geluk gehad dat je niet onderuit bent gegaan. :}
Of gewoon rijkunst. :P :+
Ik denk het laatste ;) :P

En ik probeer inderdaad zo snel mogelijk dat velgje te halen, gaat nu alleen om een tijdelijke oplossing :)
 
richten is idd. met geweld terug slaan ;)
en weer mooi op orde maken...

Met richten wordt de velg verwarmd en vervolgens (niet met grof geweld) weer netjes rond en recht gemaakt, door de temperatuur is de velg redelijk goed terug te "buigen". Volgens mij is een gerichte velg net zo sterk als een andere velg.

Een velg richten kost iets van 40 euro (velg kaal aanleveren, dus zonder band), tenminste voor een auto, of dit voor een motor ook zo is weet ik niet.
 
Ik zou lekker een andere velg halen 2e hands en gelijk ff dat karkas van die band bekijken van binnen. ff checken of die ook niet beschadigd is (verkleuring of groeven oid) dan niet meer mee verder rijden!
 
dat wordt een andere velg .
ik heb het jaren geleden ook gehad .
met een bandit1200 over een stutbalk van een vrachtwagen op de linkerbaan .
heb er een 2ehands velg van een GSXR600 in gezet.
succes
 
Boonstra in Ureterp ff proberen, qua onderdelen hebben ze bijna alles ligge :Y :Y en ze versturen ook.

gewoon ff belletje plegen, en weten welke gegevens je moet hebben (type velg, bouwjaar motor, type blabla), dan komt alles goed
 
let wel op, je weet dus niet als je een 2de hands velg koopt dat deze ook al niet gericht is geweest. Het is maar dat je het weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan