beetje jammer ..

ZuperBaz

MF veteraan
4 jul 2005
1.517
1
Hoorn (Noord Holland)
Ik kom altijd voor onderhoud bij Hoogland Motoren in kwadijk en dat ging altijd goed ..tot vandaag.

Gisteren direct uit mijn werk om 18.00 naar hoogland om mijn motor af te leveren voor een nieuwe kettingset en om de carb's af te stellen. Nog even een praatje gemaakt en ik kon hem vandaag weer ophalen. Ik werk ook op zaterdag dus weer gelijk uit mijn werk in de auto en weer naar kwadijk. Mijn kawa stond al buiten op me te wachten :) en de kettingset zag er weer goed uit. Maak nog even een praatje en betaal wat ik verschuldigd ben. Rij ik al met al 5 min onderweg naar huis (kwadijk/purmerend - hoorn) moet ik voor een kruispunt stoppen komt er allemaal rook achter de kuipen vandaan, dus de motor maar aan de kant gezet en ff kijken. Hele voorzijde van het blok zeiknat van de olie :? ... ik hoogland bellen om te vragen wat ze nog meer hebben gedaan dan de ketting ... "Tja, geen idee waarom hij zo rookt, maar ik kom je niet ophalen" zegt ie "rij maar voorzichtig naar huis of zet hem hier maar neer en gooi de sleutels maar door de brievenbus, maar ik kijk niet eerder dan dinsdag" -O- .

Ik stap dus op de motor en rij voorzichtig weer terug, begint de hele achterkant te glijden in de bochten. Komt er een auto naast me rijden die me wijst op mijn achterband en de grond. Ik stoppen ... hele fucking achterband onder de olie :( ... nog voorzichtiger (reed al 50 waar je 80 mag) rijden en zet hem dus maar weer bij hoogland neer.

Hele weekend vergald ... niet meeten dus ... :( Hoogland gaat het lekker repareren en dat is dus de laatste keer dat ik daar geweest ben. Beetje jammer dat je zo omgaat met je vaste klanten -O-
 
Laatst bewerkt:
Misschien dachten ze van nou, die achterband kan ook wel een smeerbeurt gebruiken. :+

Nee... wel stom inderdaad, maar goed, nou weet je ook weer waar je je motor NIET hoeft te laten onderhouden.
 
Laatst bewerkt:
-O- lopen ze dus van mij een dynorun mis.... :N Ga er dus mooi niet naartoe nu... zoek wel een ander als ze je zo behandelen....
 
Laatst bewerkt:
hele slechte zaak van ze ...nu staat het ook nog op het forum :X
 
En je rijdt gewoon verder zonder dat je weet waar die olie vandaan komt? :?

Lijkt me dat je toch tenminste eerst ff kijkt waar het vandaan komt. Of het niet ergens uit je blok zeikt ofzo.
 
En je rijdt gewoon verder zonder dat je weet waar die olie vandaan komt? :?

Lijkt me dat je toch tenminste eerst ff kijkt waar het vandaan komt. Of het niet ergens uit je blok zeikt ofzo.

Ja idd .. kan heeeeel lang kijken naar een blok zonder gereedsschap om de kuipen eraf te halen ... en dan ? en ik reed niet echt verder hoor ... terug :+ , omdat hoogland niet even de moeite neemt om in zijn bus te stappen om de motor op te halen, nadat hij eraan gesleuteld heeft.

Begrijp wel wat je bedoeld, maar moest toch wat -O-
 
Laatst bewerkt:
Buiten wat allemaal gezegd is, is het ook nog levensgevaarlijk! Je bent er iig heel aangekomen, dat telt ook wel beetje. Maar goed, het blijft kut. Succes met je weekend verwerken ;)
 
En je rijdt gewoon verder zonder dat je weet waar die olie vandaan komt? :?

Lijkt me dat je toch tenminste eerst ff kijkt waar het vandaan komt. Of het niet ergens uit je blok zeikt ofzo.

Idd, voor geen meter rijden voordat je de oorzaak gevonden hebt. Als je blok in de soep draait danwel je gaat onderuit dan heb je een hoop gezeik om schade vergoeding te krijgen.....

Een beetje zaak kijkt ff naar, toch.......................
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat dit niet in de Joe Es of Ee is gebeurd, anders had je de bastard kunnen sue'en voor 65 miljard dollar.

Wel lekker kut zeg; bij mij zou t ook meteen afgelopen zijn als mijn dealer me zo iets flikte.
 
wat een Jan Zak! ik snap dat echt niet, al was je geen vaste klant, jij staat daar met problemen die door hun veroorzaakt zijn, lijkt me dan logisch dat ie je komt helpen :(
 
wat een Jan Zak! ik snap dat echt niet, al was je geen vaste klant, jij staat daar met problemen die door hun veroorzaakt zijn, lijkt me dan logisch dat ie je komt helpen :(

Over de oorzaak is toch nog niets bekent ?

Maar als hij een beetje klantvriendlijk is komt ie in ieder geval de motor ophalen stelt ie een goede diagnose. Als hij kan weerleggen dat het niet zijn werkzaamheden zijn die dit veroorzaakt hebben dan kost het TS weliswaar geld, maar goed.

@ TS, stertke met het afhandelen ;)
 
Kan ook toeval zijn, maar hoe dan ook, beetje lullig om je niet op te halen. Dat ie er pas dinsdag naar kan kijken, kan ik nog wel begrijpen. Toch zou ik eerst kijken wat de oorzaak is en dan pas het bedrijf op internet zwart maken als het hun oorzaak is en ze totaal niet willen meewerken met het oplossen van het probleem dmv samen betalen oid als niet duidelijk is wie de schuldige is.

Zelf heb ik mijn motor 1 week terug weggebracht voor een grote beurt en toen ik na de beurt naar huis reed, lekte hij ook olie (gelukkig niet zoveel, al heb ik hetgeen wat TS had ook meegemaakt paar jaar terug). Oorzaak was iets waar de motorzaak totaal niet aan had gewerkt of had aangeraakt. Puur toeval dat het precies daarna gebeurde. Voor een habbekrats opgelost en blokje is weer lekvrij dankzij de wondere wereld van vloeibare pakking.

Denk dus wel na voor je de naam van de motorzaak op internet neerzet, het is alleen niet netjes dat ie geen zin had om je op te halen, zeker als het maar 5 minuutjes rijden is.... of even wachten en je motor veilig binnen neerzetten. Je bent trouwens wel gek om met spekgladde band terug te rijden :o
 
Kan ook toeval zijn, maar hoe dan ook, beetje lullig om je niet op te halen. Dat ie er pas dinsdag naar kan kijken, kan ik nog wel begrijpen. Toch zou ik eerst kijken wat de oorzaak is en dan pas het bedrijf op internet zwart maken als het hun oorzaak is en ze totaal niet willen meewerken met het oplossen van het probleem dmv samen betalen oid als niet duidelijk is wie de schuldige is.

Zelf heb ik mijn motor 1 week terug weggebracht voor een grote beurt en toen ik na de beurt naar huis reed, lekte hij ook olie (gelukkig niet zoveel, al heb ik hetgeen wat TS had ook meegemaakt paar jaar terug). Oorzaak was iets waar de motorzaak totaal niet aan had gewerkt of had aangeraakt. Puur toeval dat het precies daarna gebeurde. Voor een habbekrats opgelost en blokje is weer lekvrij dankzij de wondere wereld van vloeibare pakking.

Denk dus wel na voor je de naam van de motorzaak op internet neerzet, het is alleen niet netjes dat ie geen zin had om je op te halen, zeker als het maar 5 minuutjes rijden is.... of even wachten en je motor veilig binnen neerzetten. Je bent trouwens wel gek om met spekgladde band terug te rijden :o

Als het idd toeval is dat er lekkage optreedt zul je mij niet horen over geld voor een eventuele reparatie. Wel vind ik het een beetje raar dat het niet een klein beetje olie is maar gelijk begint te pissen. Waar ik gewoon over val is de reactie die je krijgt aan de telefoon en het feit dat je op eigen houtje (idd gevaarlijk met olie lekkage) maar ziet hoe je terug komt, of naar huis mag rijden |( , en wat dat betreft maak ik hem niet zwart vanwege het sleutelen. Is altijd goed gegaan en misschien is het wel wat lulligs dat zo verholpen is.
 
ik ga t toch een heel klein beetje voor hoogland opnemen want zoals je als vaste klant weet word er zaterdagmiddag een kratje bier leeggedronken, denk dat dat ook niet zo veilig was geweest... misschien had je m btr ergens aan de kant kunnen zetten dan had hoogland hem de dag daarna vast wel voor je opgehaald....
Mvg,
Marvin.
 
Als het idd toeval is dat er lekkage optreedt zul je mij niet horen over geld voor een eventuele reparatie. Wel vind ik het een beetje raar dat het niet een klein beetje olie is maar gelijk begint te pissen. Waar ik gewoon over val is de reactie die je krijgt aan de telefoon en het feit dat je op eigen houtje (idd gevaarlijk met olie lekkage) maar ziet hoe je terug komt, of naar huis mag rijden |( , en wat dat betreft maak ik hem niet zwart vanwege het sleutelen. Is altijd goed gegaan en misschien is het wel wat lulligs dat zo verholpen is.

Als het er echt uit spuit is het een onderdeel wat niet goed is vastgezet lijkt me.
Anders lekt het er eerder zachtjes uit (zoals bij mijn lekkage van van de week, was niet veel). Bij mijn klepdeksel kwam het er destijds ook flink uit en zat ook mn achterband er onder (bij 120km/u over de snelweg en toen een afrit pakken met een mooie bocht naar rechts. Ik kon 'm bij het stoplicht ineens goed voelen glijden en ben toen ook gestopt) bij die dealer heb ik 'm dan ook niet meer een grote beurt laten geven, dat is afgelopen, ook al werkt die monteur er niet meer.

Maar zoals ik al zei, vond ik het ook lullig dat ie je niet op wilde halen, die 5 minuutjes...
Maar kon je 'm nou nog wel binnen zetten of staat ie nu buiten na te druppelen ?
 
... beetje erg veel voorbarige commentaren hiero....


Ik heb nog nergens gelezen wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Wie weet heeft de oorzaak helemaal niets te maken met het bezoekje aan die motorzaak.
Ik kan me iig niets bedenken wat je bij het vervangen van een ketting kunt uithalen wat oorzaak kan zijn van olielekkage....tenzij men de ketting gruwelijk strak zet en de uitgaande as zo teveel belast.. ??



Erg jammer dat ook de TS al direct iemand met naam en toenaam veroordeeld, zowel zakelijk als op de persoon, als ik zie hoeveel uren de meeste zelfstandige draaien dan kan ik me voorstellen dat zij ook zo nu en dan een lijn trekken en dat sluitingstijd soms echt slutingstijd is.
Wie weet moest hij op weg naar zijn zieke broer.... z'n kinderen ophalen..... afspraak met vrienden ... of whatever ....

Nee, ik ken die toko niet en ook die eigenaar niet.
 
ik ga t toch een heel klein beetje voor hoogland opnemen want zoals je als vaste klant weet word er zaterdagmiddag een kratje bier leeggedronken, denk dat dat ook niet zo veilig was geweest... misschien had je m btr ergens aan de kant kunnen zetten dan had hoogland hem de dag daarna vast wel voor je opgehaald....
Mvg,
Marvin.


hmmm je verteld me nu ineens hele nieuwe dingen :9 ... ik heb hem daar nog nooit op zaterdag neergezet. Ik werk zelf ook op zaterdag en dit kwam hem het beste uit.
Hoogland is geen slecht bedrijf als het gaat om kennis en sleutelen (zoek het forum af, en ik was altijd heel tevreden), maar een beetje klantvriendelijkheid op zo'n moment had ik wel verwacht.

@baksteen, nogmaals ... misschien is het toeval dat er nu ineens lekkage optreedt (wel raar dat dan gelijk alles onder zit), maar heb gisteren de motor zonder problemen daar neer gezet. Is het dan gek dat je niet zo gelukkig wordt van een actie zoals deze ? en ja, je hebt gelijk dat het niet zo netjes is om de naam van het bedrijf te noemen omdat de oorzaak nog niet bekend is, dat was pure frustratie van mijn kant.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze hem bewust gesloopt hebben om jou een oor aan te naaien... :Z
Voortaan eerst de oorzaak vinden voor je iemand gaat beschuldigen... nu baseer je jouw verhaal op speculaties en giswerk, zonder te weten wat er nu echt aan de hand is... ;)
 
Ik denk dat ze hem bewust gesloopt hebben om jou een oor aan te naaien... :Z
Voortaan eerst de oorzaak vinden voor je iemand gaat beschuldigen... nu baseer je jouw verhaal op speculaties en giswerk, zonder te weten wat er nu echt aan de hand is... ;)

ik baseer nog helemaal niks. Tip: lees voortaan ff het hele topic :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan