beinvloedt brandstofprijs jullie rijstijl?

Ik heb er wel eens op gelet, maar was verast te ontdekken dat het geen hol uitmaakte hoe ik reed.

Om en nabij 1:27.

Wat de prijzen betreft, jammer dat ze hoog blijven.. hopelijk wordt er iets nuttigs met dat overschot gedaan. :/
 
ik begin net met rijden; maar hou de prijzen dus wel in mijn achterhoofd. ik ga dus niet onnodig veel gas geven als ik weet dat ik een 20tal meter verder toch weer moet remmen. Idem voor die opstoppingen bij rotondes op de single; ik sluit niet elke keer aan.

Ook als ik van 80km BBK weg naar 50km BK ga, tijdig gas los en ontkoppelen en op die manier rustig de BK inrollen, waar ik hem weer koppel in de juiste versnelling (wel even signaleren met remlicht dat je vaart gaat minderen)

Maar waar het kan, gaat het gas vol open en wordt er snel doorgetrokken om vervolgens op snelheid de juiste versnelling door te rijden (@3000rpm ivm geluid en verbruik)
 
Maakt me niets uit, rij nogmaar een maand of 2 en ik het viel me wel op dat het nu wat sneller gaat nu 'k vakantie heb en wat meer in toeren ga dan in het begin .. maar rij gewoon zoalsk zin heb .. toch alsk rij voor m'n plezier, als'k rij als transport, dan MISSCHIEN wel.
 
ik begin net met rijden; maar hou de prijzen dus wel in mijn achterhoofd. ik ga dus niet onnodig veel gas geven als ik weet dat ik een 20tal meter verder toch weer moet remmen. Idem voor die opstoppingen bij rotondes op de single; ik sluit niet elke keer aan.

Ook als ik van 80km BBK weg naar 50km BK ga, tijdig gas los en ontkoppelen en op die manier rustig de BK inrollen, waar ik hem weer koppel in de juiste versnelling (wel even signaleren met remlicht dat je vaart gaat minderen)

Maar waar het kan, gaat het gas vol open en wordt er snel doorgetrokken om vervolgens op snelheid de juiste versnelling door te rijden (@3000rpm ivm geluid en verbruik)

Nou nou, jij rijdt wel heul erg bewust zeg... :/
 
1 op 12 en ik vind het eigenlijk wel prima! Is het geld op dan rijd ik niet meer! Kan ik hem weer volgooien dan rijd ik weer en let dus niet echt op verbruik!

1 op 27 zou stiekem toch wel willen, sta ik tenminste niet iedere 130km bij de pomp
 
Met de motor geef ik er niks om die rijd ik voor de fun!

Met de auto daarintegen denk ik wel even 2 keer na voordat ik het zoveelste stoplicht sprintje o.i.d aanga.

Ik zeg allemaal een Alfa 147 1.9 JTD gaan rijden bij het "nieuwe rijden" haal je wel een 1100 Km uit je 60 liter tank ;)

:W
 
Ja ik ook... ik rijd zo'n 1 op 15 dacht ik en dan heb ik nog heel erg me best gedaan om niet te hoog in de toeren te komen.
 
Mijn rijstijl wordt er niet door beinvloed maar de frequentie van de ritten wel. :]
Als ik ga rijden dan rij ik altijd in 1 rit 1 volle tank leeg (180 a 200 km).
 
Mijn rijstijl wordt er niet door beinvloed maar de frequentie van de ritten wel. :]

Vroegâh, pakte ik wel iets sneller de auto om voor een onbenulligheidje 'even' naar de andere kant van NL te rijden.
Dit kost me vandaag de dag dan 'even' 150 of 160 euro en tsjaa, dat zet je wel aan het denken dus de echt onbenullige ritjes zijn wel iets minder geworden.
Aan de andere kant stap ik nog net zo snel in de auto als ik bijv. met het gezin een leuk dagje ga doen. Dan maakt het me echt niet uit of ik dan 50 of 200 km moet rijden enkele reis.
Qua rijstijl ben ik alleen wat bewuster van mijn kruissnelheid maar ook niet echt extreem en dat komt helemaal ten faveure van meneer Spee en zijn bataljon flitsflikkers :(
Mijn auto rijdt gemiddeld 1 op 8, op de snelweg 1 op 9 á 11 en als ik hem in de begrenzer hang 1 op 5 dus ja..........voor die paar euro dat het scheelt op een ritje van 150 km heb ik liever een beetje het gevoel dat het opschiet dan het gevoel dat ik weer 5 euro heb bespaard })

Verder allemaal leuk en aardig dat men roept..........pak toch wat vaker de fiets of het OV........maar als ik op de fiets van alles moet doen dan zouden de dagen wel 38 uur lang mogen zijn en het OV in deze regio vertrekt om het uur nog steeds nergens heen :/
 
Nou nou, jij rijdt wel heul erg bewust zeg... :/

ach:) automatisme bijna :) en zodra ik de ruimte heb of een tunnel gaat het gas er fllink op O-)

Daarbij rij ik nu bijna elke dag 1-1.5u (motor leren kennen, en het is gewoon verslavend) en ik wil niet weten wat ik aan het eind van de maand aan brandstof verbruik. Daarbij zit ik niet echt ruim in de inkomsten en moet ik het dus niet te gek maken.
Vandaag is het me iig gelukt om de motor te laten staan (wel aan het poetsen geweest, haha)


Volgens mij rijd ik nu 1:15, maar dat zal morgen blijken; dan ga ik weer tanken op dezelfde plek en even vol als de vorige keer en dan icm met de dagteller eens kijken hoeveel ik nou rij op 1L
 
Laatst bewerkt:
Het valt me op dat ondanks de hoge prijzen, koekblikkers nog even idioot hard rijden(en weinig afstand houden, dit samen op plekken waar het niet altijd kan)
als voorheen, terwijl iets rustiger rijden echt merkbare verschillen kan geven.
Hoe zit dat met jullie, rijden jullie ook rustiger?
ik kan me voorstellen, dat de weekend/mooi weer rijders zich er minder van aan trekken dan de alledag-rijders..
(en uitgerekend ik, die waarschijnlijk het zuinigst rijd van dit forum, stelt deze vraag :9 )

het valt me überhaupt op dat er steeds meer debielen op de weg rijden :?

Ach..auto rijd op gas en daar rijd ik rustig mee, op tijd schakelen enzo.
Motor is voor de fun, dat is knallen wanneer en waar ik wil :Y en rustig toeren :)
 
Met de auto rij ik tegenwoordig wel wat rustiger. Mijn gebaksdoos scoort tussen de 1 op 7 of 1 op 10 en dan merk je het meerverbruik echt wel. Met de motor hou ik er weinig rekening mee. Ik rij ongeveer 1 op 20 en dat vind ik betaalbaar.


Het is echter wel opvallend dat het rijden met het koekblik nu echt niet meer leuk is. Ik zet tommie aan, zet de kruiserkontrole aan en verder zit ik verlengstuk van de machine te zijn tot tommie zegt: "bestemming bereikt, ontkoppel de chauffeur...".

Helaas wil mijn vrouw tegenwoordig liever niet sturen, terwijl we vroeger juist woordenwisselingen hadden wie er mocht rijden...
 
Ik heb sinds kort het geluk dat mijn voertuigen (auto en motor) hoofdzakelijk voor het plezier zijn, en dat ik dus lekker met de fiets naar mn werk kan. Dus de brandstofprijs beinvloed mijn rijstijl niet..

Dat doen alleen spee en kornuiten als ze me weer ns pakken.. (heb nu nog een voorwaardelijkje van iets, bijna 2 jaar terug)

Het heeft ook geen zin om anders te rijden.. Mijn auto slurpt toch wel minimaal 1 op 10, of je nou 120 of 160 rijd, dat maakt geen zak uit.. En de motor is voor de fun, als ik daar als een natte krant mee ga rijden is de lol er helemaal af.

Verders tank ik hier in almere steeds bij de 'supertank'. Kost op dit moment 1.47 per liter, en is dus nog redelijk te doen.
 
Laatst bewerkt:
hmm:) vandaag uitgerekend: 117km op 6.9L = ruim 1 op 17 :P not bad gezien al die verkeerslichten, avondspits en het nodige agressief acceleren bij verkeerslichten :). ca 60% BK en 40% 80km wegen
 
Interesseert me niet zoveel wat mijn motor verbruikt. Het is een hobby en als de tank leeg is gooi ik hem weer vol. Ik rijd ook maar +- 8000km per jaar dus....
 
Terug
Bovenaan Onderaan