BertV
Hant ghemaect
klinkt een beetje als diesel... ik kan er over mee praten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er lag wel wat volgens de jonge agent. Maar de oudere agent zei dat het remvloeistof uit mijn voorrem was. Ik denk dat dat toch niet het geval was, want het reservoir was vol en ik had op mijn voorrem nog volledige remkracht (bij uit uitladen van de motor van de takelwagen moest ik hem gebruiken)klinkt een beetje als diesel... ik kan er over mee praten.
Dan lag er inderdaad olie of diesel GVD!!!het is een synthetische vloeistof dat flinke gladheid geeft, maar geen "oliekleuren" op het wegdek...
Ik kan me nu weer m'n laatste schuiver herinneren.
Het moment dat je je motor oppakt na een lichte schuiver.
Automobilisten wringen zich om je heen alsof ze iedere dag een liggende motorrijder zien.
"Aan de kant!"
Dan lag er inderdaad olie of diesel :S GVD!!!
en ja je wil niet weten hoe snel ik mijn voet onder de motor uit wilde halen, ik was echt als de doods om overreden te worden. Dat lukte me overigens niet. Motor oppakken als ie gevallen is is geen probleem, maar als je eronder ligt is het toch nog een tikkie lastiger!
nou ik kwam niet achterstevoren terecht. Maar ik zag wel de auto achter mij voor me. Ik heb of een draai gemaakt, of ik klapte weer terug. ik denk dat ik een 360 draai gemaakt heb.Achterstevoren op het wegdek terecht komen, dan moet het wel zoiets zijn.
(Ik reed toen CB250 dus geen probleem om de motor op te pakken)
nou ik kwam niet achterstevoren terecht. Maar ik zag wel de auto achter mij voor me. Ik heb of een draai gemaakt, of ik klapte weer terug. ik denk dat ik een 360 draai gemaakt heb.
maar dit is leuker alleen de kosten zijn een behoorlijke domper.Draaimolen op de kermis is goedkoper hoor
maar dit is leuker alleen de kosten zijn een behoorlijke domper.
was wel achteraf verbaast over hoe rustig ik bleef. Geen schrikreacties en opeens superconcentratie (alles lijkt langzamer te gaan, zoals in die max payne spellen). Nog bewust denken hoe ik dit moest oplossen, dat was dan wel weer een lichtpuntje als ik dat zo mag noemen.
Ik vraag me trouwens af, juist als je in een bocht zit is het toch niet verstandig om je gas los te laten? dat is namelijk nog het enige dat je overend houdt. (in een normaal geval dan)Standaard reaktie: gas los, koppeling in en kijken waar je naartoe wilt. Maar dat gaat je natuurlijk niet meer helpen als je al achterstevoren staat, dan heb je je kansen verspeeld (of helemaal niet gekregen).
Ik vraag me trouwens af, juist als je in een bocht zit is het toch niet verstandig om je gas los te laten? dat is namelijk nog het enige dat je overend houdt. (in een normaal geval dan)
Je kunt her en der op zoek gaan naar goede tweede handsonderdelen, kan schelen in dekosten (kweenie of je casco verzekerd bent). Maar het klinkt nog niet als heel veel schade (als je frame maar goed is).
Succes in ieder geval.
Deed ik ook n x na me n8 dienst in de fietsenstalling waar me moto droog stond.....voor ik wist wat er gebeurde lag ik tegen de muur gerold en me beemer op ze zei......pfffft krijg t kreng dan maar opgetild
Gellukig kwam me collega aan en samen overend gezet
dus. gas dicht koppeling in is niet de manier om dit op te lossen hoe dan wel?
gas dicht koppeling in is niet de manier om dit op te lossen hoe dan wel?
Gewoon op je bek gaan is normaal hoor, als het glad is.
lijkt me dat ze die "slip" cursussen niet geven om je dat bij te leren.
"jongens dit is jullie eerste les en tevens jullie laatste les, als het glad is, ga je hoe dan ook op je bek. Jullie mogen het nog even oefenen op deze motor, maar je zult zien er is geen ontsnappen aan. Bedankt voor jullie zuur verdiende centjes, het is koud ik ga binnen even koffie drinken"
Bij een dieselspoor kan het waanzinnig snel gaan, ook weleens gehad dat het zo snel ging dat mijn stuur een zwieper maakte en tegen de tijd dat ik geschrokken was de boel alweer onder controle had. (om vervolgens de 34pk weer vol de sporen te geven )Ik vraag me trouwens af, juist als je in een bocht zit is het toch niet verstandig om je gas los te laten? dat is namelijk nog het enige dat je overend houdt. (in een normaal geval dan)
Bij een dieselspoor kan het waanzinnig snel gaan, ook weleens gehad dat het zo snel ging dat mijn stuur een zwieper maakte en tegen de tijd dat ik geschrokken was de boel alweer onder controle had. (om vervolgens de 34pk weer vol de sporen te geven )
Ik heb een aantal keer een glijdende achterkant meegemaakt en elke keer heb ik me gas vast gehouden en kwam het vanzelf weer goed.
nou... ik ga er niet vanuit dat er veel schade is (ja wel visuele schade) maar de remslangen moeten wel even vervangen worden. en das maar een leidinkje van 5 cm.Overleeft 'ie wel een studenten-winterbikkel-meeting, maar gaat 'ie onderuit op wat diesel/olie.
He maar zonde man! Je motor zag er strak uit!
lijkt me dat ze die "slip" cursussen niet geven om je dat bij te leren.
"jongens dit is jullie eerste les en tevens jullie laatste les, als het glad is, ga je hoe dan ook op je bek. Jullie mogen het nog even oefenen op deze motor, maar je zult zien er is geen ontsnappen aan. Bedankt voor jullie zuur verdiende centjes, het is koud ik ga binnen even koffie drinken"
Een slipcursus met de motor is nogal dubieus.
Er wordt gebruik gemaakt van zijwielen. Je moet na zo'n cursus echt niet denken dat je een slip op kunt vangen wanneer het werkelijk glad is.
Slippen en driften heb ik met een XR600 in het terrein geleerd.
Erg leuk en leerzaam, ik kan nu ook op de weg een wegbrekend achterwiel enigszins controleren.
Als het werkelijk erg glad is zoals in jouw geval is er waarschijnlijk ook met een training geen houden meer aan en ga je gewoon op je bek.
Je zou dit misschien kunnen voorkomen door overal als een oud wijf te rijden, maar dat is niet de bedoeling van het motorrijden, lijkt me.
Anders zul je moeten accepteren dat je met de motor wel eens kunt vallen.
Dat doen de meesten natuurlijk al, anders zou je ook geen helm en beschermende kleding hoeven dragen.