bocht voor snelweg oprit + natte plas == ongeluk

ik wilde nog met de motor op vakantie... maar dat ga ik wel even uitstellen... door de kosten, maar ook omdat ik gewoon merk dat ik toch echt aan het begin van mijn motorcarriere zit en dat zo'n tocht misschien wat hoog gegrepen is.

Overigens had ik al een tijdje het gevoel dat ik weer op mijn tellen moest gaan passen, omdat het allemaal wat makkelijker ging (je krijgt wat meer feeling met je motor). Niet perse dat ik te hard rijd (ik krijg vaak het verwijt dat ik me teveel aan de regels hou), maar gewoon dat ik het gevoel kreeg dat ik echt kon rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat zal toch haast wel. Het is toch niet zo dat het nou levensgevaarlijk is om met regen te rijden (tenzij na een periode van droogte, maar dat is nu bepaald niet het geval :( ).
TS zei dat z'n motor uitviel toen het licht op groen sprong, misschien daarna extra veel gas gegeven uit ergernis?

Nee, hij zegt dat hij afsloeg als in links of rechts afslaan ;)
 
ik wilde nog met de motor op vakantie... maar dat ga ik wel even uitstellen... door de kosten, maar ook omdat ik gewoon merk dat ik toch echt aan het begin van mijn motorcarriere zit en dat zo'n tocht misschien wat hoog gegrepen is.

Tja de kosten is een bummer -O-

Maar heb zelf sinds 2005 me A'tje en 1,5 jaar later ben ik op de motor naar Bosnie gegaan.....tja ervaring krijg je door te rijden toch O-)


wel bijvertellen dat ik toen in A'dam werkte en dagelijks op en neer reed vanuit R'dam, in n kleine 10 mnd. 30.000km weg had :]
 
Laatst bewerkt:
Nee, hij zegt dat hij afsloeg als in links of rechts afslaan ;)

De motor sloeg niet af idd. Ik sloeg af, naar rechts. De politie zei al dat er olie lag, en de takelshchauffeur vond het erg vreemd omdat het dagen had geregend. Maar het is geen olie van mijn motor.

en ik stond midden tussen 2 auto's. Gewoonte is dan om de bocht rustig te nemen, en als ik mij opricht en rechtdoor rij pas gas te geven. Misschien dat ik net te vroeg gas gaf.
 
Tja de kosten is een bummer -O-

Maar heb zelf sinds 2005 me A'tje en 1,5 jaar later ben ik op de motor naar Bosnie gegaan.....tja ervaring krijg je door te rijden toch O-)


wel bijvertellen dat ik toen in A'dam werkte en dagelijks op en neer reed vanuit R'dam, in n kleine 10 mnd. 30.000km weg had :]

ik zou ook wel alleen op reis gaan. Dus dat speelt ook mee. Met "lange" afstanden rijden ben ik niet onbekend, aangezien ik datzelfde traject rij.
 
Laatst bewerkt:
overigens wel grappig. Heb een triumph speed four, roulette green. De beste man dacht dat het een kawasaki was.

zoeen heb ik dus
20957_0_1_2_speed%20four_Image%20credits%20-%20Triumph.jpg
 
Zonde van die motor -O-

Wel een gave fiets :}

Succes met het opknappen
 
})

Aan de andere kant, ik ga wel naar Kroatie en Bosnie 8-) als ej ziet hoe ze daar rijden :X

klopt, in Kroatie rijden daar echt als gekken.
niet alleen de auto's, maar ook de motoren.
En allemaal in een T-shirtje zonder helm (want dat is daar niet verplicht), wheely's trekken enzo.
Schijnt dat Kroatie ook 1 van de hoogste percentage verkeersongelukken heeft.
 
klopt, in Kroatie rijden daar echt als gekken.
niet alleen de auto's, maar ook de motoren.
En allemaal in een T-shirtje zonder helm (want dat is daar niet verplicht), wheely's trekken enzo.
Schijnt dat Kroatie ook 1 van de hoogste percentage verkeersongelukken heeft.

edit: sry nogal offtopic, maarja.
 
Waar ik nog het meeste tegenop kijk is het feit dat ik nu te horen ga krijgen dat ik wist dat het aan het regenen was en dat ik voorzichtig had moeten rijden. Van koekblikkers kan ik dat nog begrijpen. maar mijn vader heeft heel europa rondgetoerd op zijn r80, dus daar trek ik het me wat meer van aan.

Ik zal je pa voor zijn: je hoort je snelheid aan te passen op glad wegdek!

Nu hoop ik dat ik zelf niet het haasje ben, en zo ja, dan durf ik het in ieder geval niet meer te posten.

Je kunt her en der op zoek gaan naar goede tweede handsonderdelen, kan schelen in dekosten (kweenie of je casco verzekerd bent). Maar het klinkt nog niet als heel veel schade (als je frame maar goed is).

Succes in ieder geval.
 
zag er toevallig vandaag op de snelweg ook 1 die zonder jas of bescherming reed. Eerste gedachte was echter.... heeftie het niet ontzettend koud?
 
Maar om hier toch een effectief topic van te maken? hoe herstel je nu van zo'n uitglijder?

Ik wist dus werkelijk niet of ik gas moest geven op moest remmen.
 
klopt, in Kroatie rijden daar echt als gekken.
niet alleen de auto's, maar ook de motoren.
En allemaal in een T-shirtje zonder helm (want dat is daar niet verplicht), wheely's trekken enzo.
Schijnt dat Kroatie ook 1 van de hoogste percentage verkeersongelukken heeft.


Helm is daar wel verplicht, alleen niemand die zich er aan houd, en jah t-shirt slippers en korte broek |( |( |(

En elke zomer vakantie, lees ik daar in de krant dat zich zowat dagelijk een te pletter rijd -O-
 
Standaard reaktie: gas los, koppeling in en kijken waar je naartoe wilt. Maar dat gaat je natuurlijk niet meer helpen als je al achterstevoren staat, dan heb je je kansen verspeeld (of helemaal niet gekregen).
 
Opmerkelijk, het is nu erg glad. Gisteren had ik in de regen ook tot 3x toe wheelspin terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Is het gewoon glad van een zeker goedje op de weg, is het prut nog niet weggespoeld?
 
Ik had gisteren ook tot twee maal toe een glibbertje bij het wegrijden.

Meer een kwestie van controle denk ik.

Tot het moment dat ie gaat, dan gaat ie gewoon.
 
ja zoals ik al zei ik heb in de winter ook wel een glijer gehad, maar even van het gas af en hij pakte weer wat grip op.

maar nu leek het alsof er gewoon totaal geen grip op het hele stuk want hij pakte niet wat verder op nog weer grip op (misschien ook wel goed want anders zou ik er vanaf geslingerd worden met een tankslapper)
 
trouwens, die agente die er was die reed ook motor. Die zei, een heropstapper, gebeurt mij ook altijd als ik weer eens ga rijden. Toen ik zei dat ik de hele winter gewoon doorgereden had toen was de reactie opeens heel anders. Zo van, misschien toch niet een gebrek aan ervaring oid.

Er moest ook wel een belletje gaan rinkelen als je iemand in de regen ziet rijden :)

maar in iedergeval, lijkt me vervelend om iedere keer weer met die ongelukken geconfronteerd te worden als het iedere keer dat je heropstapt gebeurt _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik. Ik heb het gevoel, dat je of een echt slecht stuk weg of iets echt glads bent tegengekomen. Dat kun je helaas niet altijd zien, dus kun je gewoonweg niet meer reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan