Boete busbaan. N57

marcooo22

MF veteraan
14 dec 2010
1.764
0
Zuidland
Middag

Krijg net boete binnen van €106 voor gebruik busbaan
Sochtends staat daar file en naast de rijbanen ligt een busbaan
Uit veiligheid opzich rij ik over de busbaan omdat veel vrachtwagens daar aso opgesteld staan
Blijkbaar heeft oom agent daar een keer gestaan en me kenteken genoteerd

Uit veiligheid enz zal t geen zin hebben zkr om aan te vechten?

Dus voor motorrijders die er rijden niet meer doen
 
Je kunt toch gewoon door de file heenrijden.. Waarom dan ook over de busbaan?
Best bedrag trouwens..
 
Uit veiligheid rij ik alrijd 50 km/h harder dan officieel toegestaan....

Zo ken ik er nog wel een paar ;)

Ik doe het zelf ook wel eens maarja, als je dan een boete krijgt moet je ook niet zeuren.

Aanvechten is altijd goed, al is het enkel maar voor het extra papierwerk wat ze er aan hebben ;)
 
<zeikmodus> een motorfiets is ook geen bus <zeikmodus> ik doe het zelf ook, en hou er ook rekening mee dat ik er een bon voor kan krijgen. Jammer van het geld
 
Laat me raden, het stuk vanaf Brielle ri. Rozenburg de Harmsenbrug op?

Tja busbaan = busbaan en geen motorbaan. Aanvechten zal dan geen zin hebben.

Niemand verplicht je tussen de file door te rijden. Acht jij dat niet veilig dan heb je eigenlijk maar 1 optie: aansluiten. Over de vluchtstrook, gesloten spitsstrook en het verdrijvingsvlak mag immers ook niet gereden worden.
 
Op welke datum is de overtreding gemaakt..?

Rij daar ook regelmatig, eerste stuk tussen de file door maar op het eind wordt het vaak wat krap en dan maar een stukje busbaan mee pakken.
 
Laat me raden, het stuk vanaf Brielle ri. Rozenburg de Harmsenbrug op?

Tja busbaan = busbaan en geen motorbaan. Aanvechten zal dan geen zin hebben.

Niemand verplicht je tussen de file door te rijden. Acht jij dat niet veilig dan heb je eigenlijk maar 1 optie: aansluiten. Over de vluchtstrook, gesloten spitsstrook en het verdrijvingsvlak mag immers ook niet gereden worden.
Uit veiligheidsoverwegingen (en er zijn al topics over), ga ik niet achteraan aansluiten bij een rij voertuigen.
 
in belgie mag je met motor en wagen over de buslaan op voorwaarde dat je de eerste afslag naar rechts neemt.

is dat in nederland niet zo?
 
Op welke datum is de overtreding gemaakt..?

Rij daar ook regelmatig, eerste stuk tussen de file door maar op het eind wordt het vaak wat krap en dan maar een stukje busbaan mee pakken.

21 april. Nu hopen dat er niet nog meer komen in die tussentijd

Les in ieder geval geleerd voortaan hele stuk maar door file
 
Uit veiligheid rij ik alrijd 50 km/h harder dan officieel toegestaan....

Zo ken ik er nog wel een paar ;)

Ik doe het zelf ook wel eens maarja, als je dan een boete krijgt moet je ook niet zeuren.

Aanvechten is altijd goed, al is het enkel maar voor het extra papierwerk wat ze er aan hebben ;)
Kut reactie weer :P

Ben het wel met TS eens, het is in sommige gevallen veel veiliger om een busbaan te gebruiken dan tussen twee rijen auto's door rijden waar automobilisten geen rekening houden met je, of je bijv. een auto beschadigd. De busbaan houden ze toch wel vrij, dus dan is het toch veiliger om die te gebruiken (mits je geen bus/taxi/voorrangsvoertuig hindert)...

Ik zou het gewoon aanvechten. In de wet is al geregeld dat je met de motor niet in de file hoeft te staan, maar er tussen door mag, waarom dan niet een veiligere oplossing kiezen op dat moment...
 
Laat me raden, het stuk vanaf Brielle ri. Rozenburg de Harmsenbrug op?

Tja busbaan = busbaan en geen motorbaan. Aanvechten zal dan geen zin hebben.

Niemand verplicht je tussen de file door te rijden. Acht jij dat niet veilig dan heb je eigenlijk maar 1 optie: aansluiten. Over de vluchtstrook, gesloten spitsstrook en het verdrijvingsvlak mag immers ook niet gereden worden.

:^


Of ogen in je achterhoofd of een vals kenteken als alternatief })
 
Laat me raden, het stuk vanaf Brielle ri. Rozenburg de Harmsenbrug op?

Tja busbaan = busbaan en geen motorbaan. Aanvechten zal dan geen zin hebben.

Niemand verplicht je tussen de file door te rijden. Acht jij dat niet veilig dan heb je eigenlijk maar 1 optie: aansluiten. Over de vluchtstrook, gesloten spitsstrook en het verdrijvingsvlak mag immers ook niet gereden worden.
das ook al weer zo :P toch voelt het anders :+
 
21 april. Nu hopen dat er niet nog meer komen in die tussentijd

Les in ieder geval geleerd voortaan hele stuk maar door file

Dan maar hopen dat ze er niet rond 7:00 stonden want dan zal die van mij ook er wel liggen.
 
Dan maar hopen dat ze er niet rond 7:00 stonden want dan zal die van mij ook er wel liggen.

Heb daar nog nooit een auto zien staan als controle
Denk zelf agent die richting ze werk was en in file stond en gwn rete jaloers was en dacht haha ik ga jou gelijk naaien.

Mijn bekeuringstijd was 6.15
 
Kut reactie weer :P

Ben het wel met TS eens, het is in sommige gevallen veel veiliger om een busbaan te gebruiken dan tussen twee rijen auto's door rijden waar automobilisten geen rekening houden met je, of je bijv. een auto beschadigd. De busbaan houden ze toch wel vrij, dus dan is het toch veiliger om die te gebruiken (mits je geen bus/taxi/voorrangsvoertuig hindert)...

Ik zou het gewoon aanvechten. In de wet is al geregeld dat je met de motor niet in de file hoeft te staan, maar er tussen door mag, waarom dan niet een veiligere oplossing kiezen op dat moment...

Aanvechten is koos nutteloos. Je gaat toch niet je eigen verstand gebruiken?? Daarom heb je al die borden, zodat je niet hoeft na te denken.
En die borden zeggen niet dat je op de busbaan mag....dus... :+

helaas werkt het wel zo...
 
Middag

Krijg net boete binnen van €106 voor gebruik busbaan
Sochtends staat daar file en naast de rijbanen ligt een busbaan
Uit veiligheid opzich rij ik over de busbaan omdat veel vrachtwagens daar aso opgesteld staan
Blijkbaar heeft oom agent daar een keer gestaan en me kenteken genoteerd

Uit veiligheid enz zal t geen zin hebben zkr om aan te vechten?

Dus voor motorrijders die er rijden niet meer doen

Ik heb deze ook een keer gekregen. Ik kreeg een boete voor over de busbaan rijden, maar daar ging het de agent niet om.
Toen ik aan hem vroeg wat ik dan moest doen, achteraan gaan sluiten?, wilde hij daar ook geen antwoordt op geven zei die.

Logisch, want hij begreep zelf ook wel dat je met de motor niet achteraan gaat sluiten.

Wat was het probleem dan?
Hij vond dat ik te snel over die busbaan reed wat in zijn ogen gevaarlijk was.

Kon hem geen ongelijk geven. Ik reed niet heel snel, maar trok het begin stuk wel aardig door om vervolgens met 50 tot 60 door te rijden over de busbaan (dus rap naar de 50 zeg maar). Had ik rustig opgetrokken dan was er waarschijnlijk niks aan de hand geweest.

Kon hem achteraf geen ongelijk geven dat hij het gevaarlijk vond. Eigenlijk was het art 5 dus, maar hij gooide het op de busbaan.
 
Laatst bewerkt:
Kut reactie weer :P

Ben het wel met TS eens, het is in sommige gevallen veel veiliger om een busbaan te gebruiken dan tussen twee rijen auto's door rijden waar automobilisten geen rekening houden met je, of je bijv. een auto beschadigd. De busbaan houden ze toch wel vrij, dus dan is het toch veiliger om die te gebruiken (mits je geen bus/taxi/voorrangsvoertuig hindert)...

Ik zou het gewoon aanvechten. In de wet is al geregeld dat je met de motor niet in de file hoeft te staan, maar er tussen door mag, waarom dan niet een veiligere oplossing kiezen op dat moment...
Graag wetsartikelen waar dit zou staan.

OT: WOB-verzoek indienen bij CVOM en bij Politie. Bij politie doorvragen naar de lokatie van de waarnemer. Als de waarnemer geen zicht heeft kunnen hebben op de streep tussen de rijbaan en de busbaan, kun je beweren dat je niet over de lijn bent geweest.
Die argumentatie heeft bij mij geleid tot gegrond verklaring van mijn verkeersboete bezwaar. Zie topic inzake A9-A1 rood kruis. Zie www.flitsservice.nl voor voorbeeldbrieven.

Of: betaal en nooit meer doen.
 
Laatst bewerkt:
Die argumentatie heeft bij mij geleid tot gegrond verklaring van mijn verkeersboete. Zie topic inzake A9-A1 rood kruis. Zie www.flitsservice.nl voor voorbeeldbrieven.

.

Das vervelend zoveel moeite gedaan dan verklaard de rechter de boete als nog gegrond. Was je net zoveel kwijt als TS ;)
 
Heb daar nog nooit een auto zien staan als controle
Denk zelf agent die richting ze werk was en in file stond en gwn rete jaloers was en dacht haha ik ga jou gelijk naaien.

Mijn bekeuringstijd was 6.15

Hier niets op de mat, ik ben die dag rond 7 uur daar voor bij gekomen op de R6.

Zou inderdaad wel eens overijverige agent :( kunnen zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan