Boete busbaan. N57

Dat noem ik nou een non-argument...Alleen omdat jij tot die mensen hoort die van mening zijn dat regels alleen dan gelden als het gunstig uit komt geeft je niet het recht de regels te overtreden....Dus lekker op de blaren zitten zou ik zeggen.....

Verder wil jij dat nederland veiliger wordt....nou laat het OM en OvJ dan eens niet bezig zijn met die idiote bezwaarschriften, omdat men vindt dat...maar laat die ook gewoon echt hun tijd besteden aan nuttige dingen...

De agent heeft gedaan wat hij mocht....hij constateerd een overtreding en bekeurd daarvoor.....Simpel en toch eenvoudig...

Of het bedrag rechtvaardig is of niet....die zijn zo vastgesteld....en ook daar kun je het mee eens zijn of niet...had je maar gewoon niet de regels moeten overtreden....Lekker lopen zeuren dat 10 km/h te hard 60 euro kost....prima...had je maar niet 10 te hard moeten rijden is dan mijn simpele en toch eenvoudige mening....

Je maakt zelf de keuze om de regels niet te volgen, dus leef ook gewoon met de gevolgen daarvan :)


Waar lees jij dat regels alleen gelden als het mij uitkomt. Ik heb echt wel eens een boete gepakt die terecht was, hoor je mij niet over.

Waar het omgaat is dat er genoeg boetes geschreven worden die niets te maken hebben met veiligheid. Waarom die boetes wel geschreven worden? Het is de cultuur bij de politie, denk aan meerdere jaren werken met quota's. En het gebrek aan kwaliteit bij het personeel. Het schrijven van een onzin boete is een stuk makkelijker dan het oplossen van daadwerkelijke misdaden.

En ik besef ook wel dat je een regel overtreed en dus een boete het gevolg kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat die verkeerswet en hoe deze gehandhaaft wordt heilig is.
 
Waar lees jij dat regels alleen gelden als het mij uitkomt. Ik heb echt wel eens een boete gepakt die terecht was, hoor je mij niet over.

Waar het omgaat is dat er genoeg boetes geschreven worden die niets te maken hebben met veiligheid. Waarom die boetes wel geschreven worden? Het is de cultuur bij de politie, denk aan meerdere jaren werken met quota's. En het gebrek aan kwaliteit bij het personeel. Het schrijven van een onzin boete is een stuk makkelijker dan het oplossen van daadwerkelijke misdaden.

En ik besef ook wel dat je een regel overtreed en dus een boete het gevolg kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat die verkeerswet en hoe deze gehandhaaft wordt heilig is.

De verkeerswet is zeker niet heilig....en een agent heeft altijd de keuze wel of niet te bekeuren....

En als jij de regels overtreed en een agent ziet het en schrijft...dan heeft ie daar gewoon volledig gelijk in....Hij mag het, hij doet het....en als je over een busbaan rijdt dan kun je dus de sjaak zijn....

Maar de manier waarop jij vindt dat men moet bekeuren vind ik meer in de richting gaan van: Als ik vind dat het veilig is, dan hoeft er niet bekeurd te worden....en zo werkt het nou eenmaal niet....

Maar goed....jij vindt dat agenten ons pesten omdat wij de regels overtreden...moet je lekkker zelf weten, maar dat is een beetje een kromme beredenering....

Je kunt het er namelijk mee eens zijn of niet....de agent staat volledig in zijn recht om deze bekeuring te schrijven....en als je zelf weet dat je fout zat, ben je mijns inziens een echte vent als je zonder te miepen betaald....
 
De verkeerswet is zeker niet heilig....en een agent heeft altijd de keuze wel of niet te bekeuren
...

Je zou je zelfs kunnen afvragen hoeveel keer een agent een verkeersovertreding NIET beboet en door de vingers ziet: "ach, het mag wel niet, maar zo erg is het nu ook weer niet". Ik ben ervan overtuigd dat de meeste agenten zich enkel beperken tot de echt flagrante overtredingen. Wie de busbaan gebruikt als rijvak om helemaal naar voor te schuiven (das iet anders dan een paar autos opschuiven voor de veiligheid) vraagt erom.

Probeer maar es na te tellen hoeveel strikte overtredingen je maakt tijdens een rit.
Naar aanleiding van dit topic heb ik ze gisteren op de 17 km woonwerk rit nageteld: 7x de max snelheid overschreden (met weinig maar toch), 1 keer bocht wat afgesneden en over de volle witte streep (prima zicht op de weg welsiwaar), 1x naar voor schuiven aan rood over linkerweghelft en dus de volle witte lijn ook, en daarbij nog stilstaan net voorbij de stopstreep, 1x op het voetpad gereden (brief in postbus stoppen), links van de weg geparkeerd in de foute richting bij de bakker, 1x voetganger niet laten oversteken.
Al bij al een heel rustige rit, en toch alles samen: 13 overtredingen op 17km.
Best dat die niet beboet worden .....
 
Laatst bewerkt:
Je zou je zelfs kunnen afvragen hoeveel keer een agent een verkeersovertreding NIET beboet en door de vingers ziet: "ach, het mag wel niet, maar zo erg is het nu ook weer niet". Ik ben ervan overtuigd dat de meeste agenten zich enkel beperken tot de echt flagrante overtredingen. Wie de busbaan gebruikt als rijvak om helemaal naar voor te schuiven (das iet anders dan een paar autos opschuiven voor de veiligheid) vraagt erom.

Probeer maar es na te tellen hoeveel strikte overtredingen je maakt tijdens een rit.
Naar aanleiding van dit topic heb ik ze gisteren op de 17 km woonwerk rit nageteld: 7x de max snelheid overschreden (met weinig maar toch), 1 keer bocht wat afgesneden en over de volle witte streep (prima zicht op de weg welsiwaar), 1x naar voor schuiven aan rood over linkerweghelft en dus de volle witte lijn ook, en daarbij nog stilstaan net voorbij de stopstreep, 1x op het voetpad gereden (brief in postbus stoppen), links van de weg geparkeerd in de foute richting bij de bakker, 1x voetganger niet laten oversteken.
Al bij al een heel rustige rit, en toch alles samen: 13 overtredingen op 17km.
Best dat die niet beboet worden .....
Even bewaren voor het nageslacht... })

Alleen met het laatste heb ik een probleem (als de voetganger in zijn/haar recht is tenminste)
 
De verkeerswet is zeker niet heilig....en een agent heeft altijd de keuze wel of niet te bekeuren....
En als je je aan de wet houdt hebben we altijd nog artikel 5 wat leunt op het inzicht en humeur van de belastingambtenaar. Of het gebrek daaraan. Ervaring is wel dat agenten die zelf motor rijden meer inzicht hebben in de verkeersbeleving van de motorrijder.

Je zou je zelfs kunnen afvragen hoeveel keer een agent een verkeersovertreding NIET beboet en door de vingers ziet: "ach, het mag wel niet, maar zo erg is het nu ook weer niet". Ik ben ervan overtuigd dat de meeste agenten zich enkel beperken tot de echt flagrante overtredingen.
Glas half vol of half leeg discussie. Vwb jouw overtuiging, er zijn nog steeds wat korpsbeheerders die hun ondergeschikten onderwerpen aan een quota regime; zolang dat plaatsvindt, heb ik altijd bedenkingen bij de motivatie van een belastingambtenaar.
 
Laatst bewerkt:
@Wullebolle: Laat mij eens even zien waar het staat dat je niet aan de linkerkant mag parkeren.
Ik ken die regel namelijk niet. Sterker nog, hij bestaat ook niet, ook niet bij de bakker :)
 
@Wullebolle: Laat mij eens even zien waar het staat dat je niet aan de linkerkant mag parkeren.
Ik ken die regel namelijk niet. Sterker nog, hij bestaat ook niet, ook niet bij de bakker :)

Die regel bestaat niet meer, maar bestond wel. Voor 1991 was links parkeren alleen toegestaan in een éénrichtingsstraat.
 
@Wullebolle: Laat mij eens even zien waar het staat dat je niet aan de linkerkant mag parkeren.
Ik ken die regel namelijk niet. Sterker nog, hij bestaat ook niet, ook niet bij de bakker :)

In BE moet je aan de rechterkant parkeren, behalve in een eenrichtingsstraat en voor zover er geen andere parkeerbeperkingen of verplichtingen zijn.
 
Die regel bestaat niet meer, maar bestond wel. Voor 1991 was links parkeren alleen toegestaan in een éénrichtingsstraat.

Bestaat wel. artikel 23.1-1 van de belgische wegcode : http://www.wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/188-art23

Waar staat dat, dat dit artikel is opgeheven?

btw: artikel 23.4 in die link is voor motards zeer interessant: het laat toe om op het voetpad te parkeren (als er plaats genoeg is en de veiligheid van voetgangers gegarandeerd is). Al kun je nog een boete krijgen om op het voetpad te rijden (ook motor aan de hand mag niet)
 
Laatst bewerkt:
Probeer maar es na te tellen hoeveel strikte overtredingen je maakt tijdens een rit.
Naar aanleiding van dit topic heb ik ze gisteren op de 17 km woonwerk rit nageteld: 7x de max snelheid overschreden (met weinig maar toch), 1 keer bocht wat afgesneden en over de volle witte streep (prima zicht op de weg welsiwaar), 1x naar voor schuiven aan rood over linkerweghelft en dus de volle witte lijn ook, en daarbij nog stilstaan net voorbij de stopstreep, 1x op het voetpad gereden (brief in postbus stoppen), links van de weg geparkeerd in de foute richting bij de bakker, 1x voetganger niet laten oversteken.
Al bij al een heel rustige rit, en toch alles samen: 13 overtredingen op 17km.
Best dat die niet beboet worden .....
Leeft-ie nog?! :+

Waar staat dat, dat dit artikel is opgeheven?
Volgens mij ging dat "opgeheven" over Nederland: hier mag je wel links parkeren.
 
Laatst bewerkt:
De verkeerswet is zeker niet heilig....en een agent heeft altijd de keuze wel of niet te bekeuren....

En als jij de regels overtreed en een agent ziet het en schrijft...dan heeft ie daar gewoon volledig gelijk in....Hij mag het, hij doet het....en als je over een busbaan rijdt dan kun je dus de sjaak zijn....

Maar de manier waarop jij vindt dat men moet bekeuren vind ik meer in de richting gaan van: Als ik vind dat het veilig is, dan hoeft er niet bekeurd te worden....en zo werkt het nou eenmaal niet....

Maar goed....jij vindt dat agenten ons pesten omdat wij de regels overtreden...moet je lekkker zelf weten, maar dat is een beetje een kromme beredenering....

Je kunt het er namelijk mee eens zijn of niet....de agent staat volledig in zijn recht om deze bekeuring te schrijven....en als je zelf weet dat je fout zat, ben je mijns inziens een echte vent als je zonder te miepen betaald....


Ik wil de hele discussie niet opnieuw gaan voeren, we hebben allebei ons standpunt wel duidelijk gemaakt.

Vind het wel jammer dat je aan mijn mening een eigen interpertatie geeft. Ik heb het nergens over dat agenten mij pesten of dat ze niet in hun recht staan.

Door dit te stellen trek je mijn mening in het belachelijke.
 


Ik wil de hele discussie niet opnieuw gaan voeren, we hebben allebei ons standpunt wel duidelijk gemaakt.

Vind het wel jammer dat je aan mijn mening een eigen interpertatie geeft. Ik heb het nergens over dat agenten mij pesten of dat ze niet in hun recht staan.

Door dit te stellen trek je mijn mening in het belachelijke.

Ik geef inderdaad mijn eigen interpretatie aan wat jij schrijft, daar ben ik het 100% met je eens, maar ik kan helaas ook niet anders concluderen dan dat jij van mening bent dat boetes alleen dan geschreven moeten worden als je op dat moment de verkeersveiligheid in gevaar brengt...tenminste kan ik niet veel anders maken van het hier onder dik gedrukte stuk...



Waar lees jij dat regels alleen gelden als het mij uitkomt. Ik heb echt wel eens een boete gepakt die terecht was, hoor je mij niet over.

Waar het omgaat is dat er genoeg boetes geschreven worden die niets te maken hebben met veiligheid. Waarom die boetes wel geschreven worden? Het is de cultuur bij de politie, denk aan meerdere jaren werken met quota's. En het gebrek aan kwaliteit bij het personeel. Het schrijven van een onzin boete is een stuk makkelijker dan het oplossen van daadwerkelijke misdaden.

En ik besef ook wel dat je een regel overtreed en dus een boete het gevolg kan zijn, maar dat wil niet zeggen dat die verkeerswet en hoe deze gehandhaaft wordt heilig is.

Punt is gewoon dat er regeltjes zijn opgesteld (en daar kunnen we het mee eens zijn f niet, maar die zijn er nou een maal) en als je je niet aan de regeltjes houdt, dan kun je een boete daarvoor krijgen (of je het daar nou mee eens bent of niet, zo is het nou eenmaal)...

Dus...TS rijdt over de BUSbaan met zijn motor (en we weten allemaal dat dat niet mag volgens de regeltjes) en kan daarvoor dus een bekeuring krijgen....

Die krijgt hij ook en of je het er mee eens bent of niet....gewoon betalen en niet miepen...wees een vent als je gepakt wordt bij een overtreding...simple as that :)

En die bonnenquota...ik geloof best dat die er is en dat agenten een aantal boetes moeten schrijven....maar hoe zouden ze er van af komen als we ons allemaal aan de regeltjes zouden houden? Denk je dan echt dat er agenten zijn die dan maar iets gaan verzinnen om een bonnetje te kunnen schrijven? Ik denk het eerlijk geegt niet :)
 
Wat vind je raar aan deze bekeuring?

Doe deze actie nog eens stilletjes over in je auto............. En? Best aso zag dat eruit hé
Met een auto kun je niet even aan de kant gaan voor een bus; met de motor schuil ik zo tussen de auto's en heeft niemand last van mij.

Die busbanen zouden gewoon moeten worden opengesteld voor motoren want daarop rijden is veel veiliger dan tussen de tegenliggers door laveren, bovendien heeft precies niemand er last van.

Dit soort boetes schaar ik onder de noemer bekeuren om te bekeuren.
 
Met een auto kun je niet even aan de kant gaan voor een bus; met de motor schuil ik zo tussen de auto's en heeft niemand last van mij.

Die busbanen zouden gewoon moeten worden opengesteld voor motoren want daarop rijden is veel veiliger dan tussen de tegenliggers door laveren, bovendien heeft precies niemand er last van.

Dit soort boetes schaar ik onder de noemer bekeuren om te bekeuren.

Tussen tegenliggers rijden? :X
 
Met een auto kun je niet even aan de kant gaan voor een bus; met de motor schuil ik zo tussen de auto's en heeft niemand last van mij.

Die busbanen zouden gewoon moeten worden opengesteld voor motoren want daarop rijden is veel veiliger dan tussen de tegenliggers door laveren, bovendien heeft precies niemand er last van.

Dit soort boetes schaar ik onder de noemer bekeuren om te bekeuren.

Tja, als het licht rood is en er is niemand op het kruispunt kan je ook gewoon door rijden.
Wat win je er nou eigenlijk mee?


Busbanen zijn ook geschikt voor BMW X5 en alle grote Volvo's.
Dat zijn veilige auto's, zonder car-kit én belangrijke mensen.

Waarom noemen ze dat eigenlijk een "busbaan"? ;)
 
Tja, als het licht rood is en er is niemand op het kruispunt kan je ook gewoon door rijden.
Wat win je er nou eigenlijk mee?


Busbanen zijn ook geschikt voor BMW X5 en alle grote Volvo's.
Dat zijn veilige auto's, zonder car-kit én belangrijke mensen.

Waarom noemen ze dat eigenlijk een "busbaan"? ;)

Nou dat heet busbaan zodat overijverige zielige agenten de motorrijder die daar dan gebruik van maakt kan bekeuren :+
 
....Tja, als het licht rood is en er is niemand op het kruispunt kan je ook gewoon door rijden.
Wat win je er nou eigenlijk mee?....

.....Waarom noemen ze dat eigenlijk een "busbaan"? ;)
Jij rijdt toch ook met je motor op een "autoweg" ? Moet je dat ook niet doen...

Als het maar een naam heeft...

Ik weet dat het bijna een vies woord is maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe zelf na te denken. Denk voorbij die domme borden, velen kunnen het niet.
Niemand heeft er last van dus wat is het probleem ? Dat het niet mag ? Dan wordt het tijd om die regels aan te passen !

Dit is gewoon bedilzucht; daar zijn ze heel goed in in dit land.
 
Kut reactie weer :P

Ben het wel met TS eens, het is in sommige gevallen veel veiliger om een busbaan te gebruiken dan tussen twee rijen auto's door rijden waar automobilisten geen rekening houden met je, of je bijv. een auto beschadigd. De busbaan houden ze toch wel vrij, dus dan is het toch veiliger om die te gebruiken (mits je geen bus/taxi/voorrangsvoertuig hindert)...

Ik zou het gewoon aanvechten. In de wet is al geregeld dat je met de motor niet in de file hoeft te staan, maar er tussen door mag, waarom dan niet een veiligere oplossing kiezen op dat moment...

Is een vergissing. Tussen een file doorrijden is niet in de wet geregeld. Is zelfs in de wet verboden! Het wordt gedoogd! En dat is iets heel anders, er is dan ook altijd de mogelijkheid om bij niet acceptabel rijgedrag je alsnog te bekeuren! })
 
Is een vergissing. Tussen een file doorrijden is niet in de wet geregeld. Is zelfs in de wet verboden! Het wordt gedoogd! En dat is iets heel anders, er is dan ook altijd de mogelijkheid om bij niet acceptabel rijgedrag je alsnog te bekeuren! })

14367d1232472024-troll-alert-pic-th_trollalert.gif
 
Is een vergissing. Tussen een file doorrijden is niet in de wet geregeld. Is zelfs in de wet verboden! Het wordt gedoogd! En dat is iets heel anders, er is dan ook altijd de mogelijkheid om bij niet acceptabel rijgedrag je alsnog te bekeuren! })

Ja,hoor hier is er weer zo een.... :Z

File rijden wordt niet gedoogd. Het is toegestaan omdat het bij wet niet is verboden. (Tenminste in Nederland, weet niet of je Belg bent, of niet Nederlander). Hier zij al (te) veel topics aan gewijd. Doe maar eens wat huiswerk.
 
Laatst bewerkt:
Jij rijdt toch ook met je motor op een "autoweg" ? Moet je dat ook niet doen...

Als het maar een naam heeft...

Ik weet dat het bijna een vies woord is maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe zelf na te denken. Denk voorbij die domme borden, velen kunnen het niet.
Niemand heeft er last van dus wat is het probleem ? Dat het niet mag ? Dan wordt het tijd om die regels aan te passen !

Dit is gewoon bedilzucht; daar zijn ze heel goed in in dit land.

Ik hoop toch niet dat je al te vaak zelf na denkt dan en de borden negeerd of denkt dat jij gewoon voor je zelf andere regeltjes kunt hanteren....

De regels zijn opgesteld voor jou en andermans veiligheid. Als jij dat even voor jezelf gaat veranderen hoop ik dat ze je regelmatig op de bon slingeren.

Dat sommige regels misschien anders zouden kunnen (of misschien zelfs moeten) geeft jou niet het recht om dat dan maar voor jezelf zo te bepalen hoe het jou uit komt. Waarom dus nog een theorie-examen om de regeltjes te leren? Stel je nou eens voor dat iedereen zo doet hoe jij het wilt zien.....Dus gewoon de regeltjes aan je laars lappen en doen wat je zelf het beste uit komt....

Veel succes ermee denk ik dan maar....de statistieken betreffende verkeersongevallen en dodelijke verkeersslachtoffers zal ongetwijfeld niet beter worden met dergelijk gedrag....
 
Terug
Bovenaan Onderaan