Jij rijdt toch ook met je motor op een "autoweg" ? Moet je dat ook niet doen...
Als het maar een naam heeft...
Ik weet dat het bijna een vies woord is maar het is helemaal niet verkeerd om af en toe zelf na te denken. Denk voorbij die domme borden, velen kunnen het niet.
Niemand heeft er last van dus wat is het probleem ? Dat het niet mag ? Dan wordt het tijd om die regels aan te passen !
Dit is gewoon bedilzucht; daar zijn ze heel goed in in dit land.
Ik hoop toch niet dat je al te vaak zelf na denkt dan en de borden negeerd of denkt dat jij gewoon voor je zelf andere regeltjes kunt hanteren....
De regels zijn opgesteld voor jou en andermans veiligheid. Als jij dat even voor jezelf gaat veranderen hoop ik dat ze je regelmatig op de bon slingeren.
Dat sommige regels misschien anders zouden kunnen (of misschien zelfs moeten) geeft jou niet het recht om dat dan maar voor jezelf zo te bepalen hoe het jou uit komt. Waarom dus nog een theorie-examen om de regeltjes te leren? Stel je nou eens voor dat iedereen zo doet hoe jij het wilt zien.....Dus gewoon de regeltjes aan je laars lappen en doen wat je zelf het beste uit komt....
Veel succes ermee denk ik dan maar....de statistieken betreffende verkeersongevallen en dodelijke verkeersslachtoffers zal ongetwijfeld niet beter worden met dergelijk gedrag....
Is goed Koos.Ik hoop toch niet dat je al te vaak zelf na denkt dan en de borden negeerd of denkt dat jij gewoon voor je zelf andere regeltjes kunt hanteren....
De regels zijn opgesteld voor jou en andermans veiligheid. Als jij dat even voor jezelf gaat veranderen hoop ik dat ze je regelmatig op de bon slingeren.
Dat sommige regels misschien anders zouden kunnen (of misschien zelfs moeten) geeft jou niet het recht om dat dan maar voor jezelf zo te bepalen hoe het jou uit komt. Waarom dus nog een theorie-examen om de regeltjes te leren? Stel je nou eens voor dat iedereen zo doet hoe jij het wilt zien.....Dus gewoon de regeltjes aan je laars lappen en doen wat je zelf het beste uit komt....
Veel succes ermee denk ik dan maar....de statistieken betreffende verkeersongevallen en dodelijke verkeersslachtoffers zal ongetwijfeld niet beter worden met dergelijk gedrag....
Is goed Koos.
Wat doe jij als je alleen voor een rood stoplicht staat en dat ding blijft maar rood omdat die sensor jou niet opmerkt ?
Het is rood en dus blijf jij geduldig wachten, toch ?
Nederland staat helemaal vol met verkeerslichten, rijstrooksignalering en andere technische middelen waardoor mensen niet meer hoeven nadenken; dat merk je als de stroom van de verkeerslichten uitvalt, bijna niemand weet nog wat ie moet doen. Mensen staan te schutteren over voorrang omdat ze het gewoon niet meer weten.
Kijk in het buitenland waar Nederlanders staan te stuntelen omdat daar nog kruisingen zijn zonder verkeerslichten, daar moet je zelf kijken en zelf nadenken en dat kunnen ze niet meer.
We zijn verwend en dat maakt ons lui en dom.
En over regels aan je laars lappen.... Jullie houden je natuurlijk keurig aan ALLE regels; goed dat ik dat weet.
Waren jullie allemaal ook maar zo braaf als het op lawaaiuitlaten aankomt, daar erger ik me dan weer mateloos aan.
En over deze situatie...
Ik rijd wel eens via de provinciale weg van Amstelveen naar Ouderkerk a.d. Amstel. Vroeger kon je daar gewoon langs, door onderbroken strepen kon je voorzichtig de file voorbij, als die er stond.
Nu is het "verbeterd", de onderbroken streep ligt langs de berm (schijnbaar mag je daar wel overheen) er kwam een aansluitende busbaan en alle strepen zijn doorgetrokken.
De bus heeft z'n eigen verkeerslichten met opstelstrook en die lichten voor de bus worden al groen als de bus schijnbaar nog in Haarlem is. Ons licht is dus al die tijd rood. Wat ook niet helpt is dat de brug nog wel eens open wil gaan.
Voor ander verkeer is er dus geen doorkomen aan, bij een beetje drukte staat de hele weg over de hele lengte helemaal vol.
De file voorbij rijden is door de doorgetrokken strepen onmogelijk.
Ik kan me op dat moment nu niet echt schuldig voelen als ik voorzichtig via de toch lege busbaan langs de auto's naar de verkeerslichten rijd, precies niemand heeft er last van en ga niet zeuren over dat het gevaarlijk zou zijn. Dat is het niet.
Zo'n file ontstaat niet zomaar, die wordt gecreëerd.
Maar ga jij maar keurig aansluiten, misschien maar beter ook.
Waar ik vooral tegen ageer is het idee dat als je je maar keurig aan de regels houdt je niet meer hoeft nadenken....En dan nog doen alsof degenen die zich wel aan de regels houden een stel sufkoppen is, dat niet zelf durft na te denken...
Met een auto kun je niet even aan de kant gaan voor een bus; met de motor schuil ik zo tussen de auto's en heeft niemand last van mij.
Die busbanen zouden gewoon moeten worden opengesteld voor motoren want daarop rijden is veel veiliger dan tussen de tegenliggers door laveren, bovendien heeft precies niemand er last van.
Dit soort boetes schaar ik onder de noemer bekeuren om te bekeuren.
Waar ik vooral tegen ageer is het idee dat als je je maar keurig aan de regels houdt je niet meer hoeft nadenken.
Regeltjes zijn slechts een hulpmiddel in het verkeer, je moet altijd zelf nadenken.
@Spades.
Je leest erg slecht...
Ik heb nergens geklaagd over een bekeuring, alleen over de onzin van de situatie.
Ik heb nergens beweerd dat jij een lawaaiuitlaat hebt, dat verzin jij erbij. Het was maar als voorbeeld van de selectieve verontwaardiging bij sommigen.
Ik begrijp niet dat jij mij zoveel bekeuringen toewenst; wat is er zo erg aan? Kun jij het niet hebben dat ik slimmer met de ruimte omga ?
Zal ik jou ook maar dure bekeuringen toewensen ? Jij houdt je immers ook niet aan alle regels... Dat zeg je zelf.
Ondanks al jouw woorden heb ik nog niet één argument gezien voor dit verbod.
De discussie ging in eerste instantie niet over of het al of niet moet toegelaten zijn om over een busbaan te rijden, wel over de al of niet pennelikkerij van een overijverige agent.
De TS reed over de busbaan omdat ie geen zin had om te wachten. Dat mag nog steeds niet. Iedereen die zo over de busbaan rijdt weet dat ie prijs kan hebben.
Of zo'n verbod om op busbanen te rijden zinvol is, kan ik niet beoordelen. Ik ben geen verkeersdeskundige. Als er een occasionele motorrijder langskomt en er is geen bus in zicht zal dit wel zinloos lijken. In de spits als er elke 5 minuten een bus voorbijdendert, en er constant zwermen motorrijders over de busbaan met grote snelheid voorbij knallen, lijkt me een verbod vanuit globale verkeersveiligheid gezien al zinvoller ...
Dat de agent die wsch in de rij stond de wachten dat dan beboet. Tjah, het lijkt mischien muggezifterij, maar mischien heeft diezelfde agent al een keertje teveel een verhakkelde motorrijder moeten helpen wegdragen, of mischien had ie net een middenvinger gekregen van een arrogante pummel op een motor.
Hoedanook, het mag niet, net zoals 10/u te snel rijden ook niet mag, en fietsen zonder handen ook niet ... We kunnen het oneens zijn met de wet, en streven naar verbetering, maar zolang ze er is moeten we ons ernaar schikken, of indien niet: af en toe es op de blaren zitten. En zolang de fout maar resulteert in een handvol euro's en niet in een paar maand revalidatie of een herdenkingsplechtigheid, is het nog zo erg niet, i.e. part of the game ...
Mijn mening is dat busbanen wel degelijk open zouden moeten zijn voor motorfietsen.
En wel met eenzelfde regeling als het filefilteren. Tenslotte gebruik je de busbaan om een file voorbij te gaan. Dus: stilstaand of bijna stilstaan verkeerd voorbijrijden aan max snelheids verschil van 20/u, en invoegen vanaf je eigen snelheid 50 wordt (het filefilter wetsvoorstel in BE), en ook invoegen als er een bus afkomt
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.De TS reed over de busbaan omdat ie geen zin had om te wachten. Dat mag nog steeds niet. Iedereen die zo over de busbaan rijdt weet dat ie prijs kan hebben.
Of zo'n verbod om op busbanen te rijden zinvol is, kan ik niet beoordelen. Ik ben geen verkeersdeskundige. Als er een occasionele motorrijder langskomt en er is geen bus in zicht zal dit wel zinloos lijken. In de spits als er elke 5 minuten een bus voorbijdendert, en er constant zwermen motorrijders over de busbaan met grote snelheid voorbij knallen, lijkt me een verbod vanuit globale verkeersveiligheid gezien al zinvoller ...
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.
...
Persoonlijk ben ik voor het afschaffen van busbanen: een fractie van de weggebruikers maakt er gebruik van, terwijl het wel net zoveel kost per rijstrook.
Op veel plaatsen loopt de busbaan door de hele stad, naast de doorgaande weg voor auto's. Als de capaciteit van die weg zou verdubbelen, zou de hele doorstroming verbeteren.Ware het niet dat busbanen gebruikt worden als een vorm van toegangsdosering:
Busbanen worden meestal aangelegd naar een stadscentrum of naar een chronisch knelpunten toe. In die zin verminderd een busbaan het debiet aan voertuigen dat de stad kan instromen, waardoor het verkeer minder snel stropt op stadse knelpunten (1e doelstelling)
Die hele "mensen moeten in het OV"-doelstelling heb ik altijd alleen gezien als een excuus om auto's te kunnen belasten. Na tientallen jaren weggebruikers uitzuigen haalt OV nog steeds slechts een fractie van de passagierskilometers. En als je dan (onderzoek van een universiteit in Californie) ziet dat bijna lege bussen buiten de spits per passagierkilometer 4 keer zoveel vervuilen als een SUV... Langdurige subsidie leidt tot zeer inefficient gedrag. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat degenen die nu met hun auto in de file staan, echt niet in die bus gaan zitten.Het verbeterd de doorstroom van het OV (2e doelstelling v/e busbaan), en dat kan uiteindelijk mensen doen overstappen van auto naar OV (3e doelstelling).
Als Maandag iedereen met het ov gaat ligt het gelijk plat, kan dat hele OV-systeem niet eens aan!!!
Klopt. Maar als maandag iedereen in het vliegtuig stapt past dat ook niet...Als Maandag iedereen met het ov gaat ligt het gelijk plat, kan dat hele OV-systeem niet eens aan!!!
...Nou dan lees ik in jou ogen misschien slecht, maar jij vindt het dus onzin dat er bekeurd wordt als er bekeurd wordt terwijl op dat moment de verkeersveiligheid niet in het gedrang komt.
En dat vind ik dus gewoon dom, want dan ga je gewoon regeltjes verzinnen, dan wel toepassen, op het moment dat het jou uit komt. En dat is en blijft dus gewoon onveilig...
Je leest echt niet...Beweer jij niet zelf dat men verder moet denken dan de borden en regels? Dat is toch het zelfde als gewoon doen waar je zelf zin in hebt en hoe het jou het best uit komt. Dus ja...lekker doen en dan miepen over een bekeuring als je die terecht krijgt. En ga nou niet beweren dat je dat niet doet, want anders zou je hier gewoon tegen TS zeggen: Klote voor je, maar ja het is niet anders...in plaats van lopen zeuren dat het te begrijpen is, het allemaal niet zo erg is en dat de regels anders moeten....
Daar weet je dus helemaal niets van. Als het in de spits al volkomen veilig is, hoe gevaarlijk zal het dan op andere momenten zijn ?Verder is het simpele en dood eenvoudige argument waarom er wel bekeurd moet worden het feit dat het rijden over de busbaan de verkeersveiligheid in gevaar zou kunnen brengen. Misschien niet op dat moment, maar wel in het grote plaatje gezien.
Zoals ik al iin een eedere post heb aangegeven. De regels zijn er voor jouw en andermans veiligheid en zijn niet voor niets opgesteld.
Kijk, een kritische benadering, heel goed.....Uiteraard bedoeld om die enkele bus met weinig mensen zonder vertraging te laten rijden, maar de kosten daarvan staan in geen verhouding tot de hoeveelheid gebruikers....
....Busbanen zouden wat mij betreft dan ook gewoon afgeschaft moeten worden, efficient gebruik van asfalt hebben veel meer mensen belang bij....